• wat Nederlanders eigenlijk van Belgen vinden?
    en Belgen over nederlanders?
    Ik ben zelf Belg en ben nu in Nederland en ik moet toegeven dat ik Nederlanders veel vriendelijker en socialer vind dan Belgen en ze praten zo leuk :3
    Dus voor de Nederlanders: Wat vinden jullie van Belgen?
    En voor Belgen: Wat vinden jullie van Nederlanders?


    Life has many different chapters, one bad chapter doesn't mean the end of the book.

    Drizzle schreef:
    (...)
    Ik vind het leuk om Nederlanders te horen praten, soms klinkt het best grappig :')
    Maar spreken jullie eigenlijk dialect tegen elkaar? Ik hoor Nederlanders altijd gewoon AN praten.

    Er zijn heel veel dialecten :'D
    Ikzelf praat heel erg Twents (dat heb ik te horen gekregen toen ik in Noord-Brabant was) terwijl ik het niet eens merk natuurlijk. :')
    En zo zijn er overal dialecten.

    Drizzle schreef:
    (...)
    Ik vind het leuk om Nederlanders te horen praten, soms klinkt het best grappig :')
    Maar spreken jullie eigenlijk dialect tegen elkaar? Ik hoor Nederlanders altijd gewoon AN praten.


    je hoort echt wel wanneer iemand uit brabant of limburg of amsterdam komt ofzo.
    nouja, eigenlijk heb je altijd vrij snel door waar iemand vandaan komt.
    ik kom zelf uit Noord-Holland, heb ooit gehoord dat ik nogal "plat praatte",
    heel erg met een GGGGGG en met een RRRRR.
    in brabant doen ze dit iets minder (;


    | Reality is for people that lack imagination |

    Celestial schreef:
    Ik ben Nederlander en ik vind het Belgische accent grappig. :3
    En voor zover ik weer zijn Belgen wel aardig. ^^
    Maar wat ik me altijd afvraag; hoe klinkt het 'Nederlandse' accent volgens de Belgen?
    Want ik ken het accent van de Belgen en zo. Maar ik kan me bijna niet voorstellen hoe het Nederlands voor hun klinkt. :')


    Imperfection is beauty, madness is genius and it's better to be absolutely ridiculous than absolutely boring!

    De enige keer dat ik met Belgen omging was in Hongarije op vakantie, zaten ze in het huisje naast ons. Konden er goed mee lachen, vooral met hun accent, heerlijk gewoon, maar ja, dat is één familie, hè. Dus over Belgen in het algemeen heb ik geen mening, behalve dat ik hou van hun accent <3


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    ik ben Nederlander en ik vind Belgen egt geweldig
    hun accent is geniaal :D

    Celestial schreef:
    Ik ben Nederlander en ik vind het Belgische accent grappig. :3
    En voor zover ik weer zijn Belgen wel aardig. ^^
    Maar wat ik me altijd afvraag; hoe klinkt het 'Nederlandse' accent volgens de Belgen?
    Want ik ken het accent van de Belgen en zo. Maar ik kan me bijna niet voorstellen hoe het Nederlands voor hun klinkt. :')


    'I would rather fight with you, than make love to anyone else.'

    De Belgen hebben een vreemde accent, maar de jongens zijn echt knap haha. Vooral bij bobbejaanland. En ze zijn ook heel aardig en vriendelijk, dus ik heb over het algemeen geen problemen met Belgen.


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

    Ik ben een Belg.
    Ik vind dat Belgen veel boertiger praten, zelfs als ze geen dialect praten. Als wij voor ons doen 'AN' praten, hoor je toch nog steeds ons plaatselijk accent. Ik ben van Lokeren en dat hoor je ook heel erg, zonder dat ik Lokers praat. Bij Nederlands vind ik dat dat niet zo is. Als een Nederlander een plaatselijk dialect spreekt, versta je er als Belg meestal helemaal neits van -al is dat omgekeerd vast ook zo.
    Als ik gewoon Vlaams praat [AN] tegen een Nederlander, dan heb ik altijd het gevoel dat ik TOCH dialect spreekt, omdat ik het in vergelijking gewoon veel boertiger vind overkomen.


    Has no one told you she's not breathing?

    Ik vind dat Belgen altijd zo'n lief accent hebben! En volgens mij zijn het ook wel vriendelijke mensen en verschillen ze niet zoveel van Nederlanders.
    Alleen zijn jullie Belgen een stuk minder gierig en als je friet besteld krijg je echt veel meer dan in Nederland, echt heel veel meer.


    “Love is a contradiction.”

    Ik ben geen Nederlander of Belg, maar zoveel verschil zie ik ook niet tussen ze hoor. :Y)


    Without You: No Love, No happiness, No Laughing..In Short: No Life!

    ik vind ze een grappige accent hebben, maar ik heb der niets mee eigenlijk.. (': en ik heb familie wonen in België.


    Leef de dag, zoals je nooit hebt geleefd.

    Ik ben Belg: Ik vind Nederlanders best aardig. [:

    Ik vind dat Belgische accent best irritant :x Ik snap er wel wat van, maar toch net weer niet. Maar ze zijn over het algemeen wel aardiger en ook oprecht aardig. Nederlanders vind ik van die koude mensen.


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

    Ik ben Nederlands en ik ken een paar Belgen van fora. Ik vind ze (op z'n zachtst gezegd) iets té enthousiast over bepaalde dingen. Natuurlijk zijn er ook Belgen die minder enthousiast zijn en daar kan ik het beter mee vinden.


    Today will be Girl's Day party with you~

    Wij maken altijd domme grappen over de Belgen _O_