• wat Nederlanders eigenlijk van Belgen vinden?
    en Belgen over nederlanders?
    Ik ben zelf Belg en ben nu in Nederland en ik moet toegeven dat ik Nederlanders veel vriendelijker en socialer vind dan Belgen en ze praten zo leuk :3
    Dus voor de Nederlanders: Wat vinden jullie van Belgen?
    En voor Belgen: Wat vinden jullie van Nederlanders?


    Life has many different chapters, one bad chapter doesn't mean the end of the book.

    nederlander XD
    Inderdaad het praten voor de rest geen verschillen xD

    Padalecki schreef:
    Ik ben een Belg. Behalve dan dat ik vind dat Nederlanders een grappig accent hebben, zijn er geen andere grote verschillen.


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    Ik ben Nederlands, ik vind Belgen wel leuk, hun accent klink ook zo lief. (:

    Als Belg heb ik al ervaren dat sommige Nederlanders echt heel aardig, vrijgevig, gastvrij zijn en andere Nederlanders zijn dan weer gierig, boers, onvriendelijk en irritant. In Friesland vind ik het accent wel geweldig. (krul)

    Belgen zijn meer bescheiden, nederlanders assertiever.


    Get outta my head!

    Ik vind Belgen. over het algemeen veel rustiger ogen. En ik heb echt respect voor hun taalgevoel. Ik vind verhalen van Vlamingen hier vaak echt prachtig.


    I'm not smug, ma'am, it's just the unfortunate shape of my face.

    Ik ken geen Belgen dus ik kan daar niet echt op antwoorden.
    Ik denk niet dat er veel verschil is tussen de Belgen en de Zuid Nederlanders,als dat zo is mag ik de Belgen wel.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Ik ben Belg en ik bewonder het best dat Nederlanders zo open zijn. Belgen zijn veel preutser (cat).
    Alleen hou ik niet zo van hun harde G en de R; "ewr".


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Ik denk niet dat er veel verschil tussen niet. Misschien wel hoe we praten haha.
    Ik ben zelf Nederlands en het Belgische accent vind ik altijd wel grappig en vriendelijker klinken.
    Het klinkt minder hard.. als je begrijpt wat ik bedoel.

    Ik vind dat de Belgen een leukere kinderzender hebben. Wij keken thuis vroeger bijna alleen naar Ketnet, vrijwel nooit naar de Nederlandse Nickelodeon, Zapp of Jetix (de oude Disney XD). :'D
    Verder weet ik eigenlijk niet zo heel veel van Belgen of België. Ik ben er nog nooit geweest, behalve op weg naar een andere vakantiebestemming. Maar daar gaat deze zomer waarschijnlijk verandering in komen. (:


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Celestial schreef:
    Ik ben Nederlander en ik vind het Belgische accent grappig. :3
    En voor zover ik weer zijn Belgen wel aardig. ^^
    Maar wat ik me altijd afvraag; hoe klinkt het 'Nederlandse' accent volgens de Belgen?
    Want ik ken het accent van de Belgen en zo. Maar ik kan me bijna niet voorstellen hoe het Nederlands voor hun klinkt. :')


    If you spread your wings, you can fly away with me.

    Drizzle schreef:
    (...)
    Ik vind het leuk om Nederlanders te horen praten, soms klinkt het best grappig :')
    Maar spreken jullie eigenlijk dialect tegen elkaar? Ik hoor Nederlanders altijd gewoon AN praten.


    Voor Dialect moet je echt gewoon in Limburg, Drenthe, Friesland en Groningen zijn, voor zover ik weet(: maar ik spreek altijd AN tegen buitenlanders en ook tegen Belgen omdat ik anders bang ben dat ze me neit verstaanxD
    Ook heb ik de neiging om een accent over te nemen:$ Dat deed ik bij mijn Belgiesche buurman, die nu denkt dat ik Belgiesch benxD


    'Burning up a sun, just to say goodbye.'

    Nederlanders zijn cool. :Y)
    Nederlanders zijn gewoon véél socialer en vriendelijker dan Belgen. Als je in Nederland over straat loopt zegt iedereen 'hallo', of je ze nu kent of niet. Als je dat hier in België doet ben je bijna een gestoorde gek, op weg naar de psychiatrie.


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Thunderwitch schreef:
    Nederlanders zijn cool. :Y)
    Nederlanders zijn gewoon véél socialer en vriendelijker dan Belgen. Als je in Nederland over straat loopt zegt iedereen 'hallo', of je ze nu kent of niet. Als je dat hier in België doet ben je bijna een gestoorde gek, op weg naar de psychiatrie.


    whahahahahahahxD

    maar dat komt omdat ik Nederlander altijd 'hallo' zeg als iemand naar me kijktxD dus ik zeg bijna tegen iedereen 'hallo' omdat iedereen me altijd aankijkt(cat)


    'Burning up a sun, just to say goodbye.'

    Assassin schreef:
    (...)

    Eentje wauw.
    Alsof een Belg dat nooit gedaan heeft.

    Ik vind Belgen grappig als ze praten, verder heb ik er niet zoveel mee.

    Dat zeg ik niet. --'
    Dat was een voorbeeld. Alsof ik niet weet dat sommige Belgen dat ook doen ;[ Ik vind het gewoon kinderachtig.


    Life has many different chapters, one bad chapter doesn't mean the end of the book.