• Ik heb toestemming voor mijn gedichtenwedstrijd!
    Dus hou je van dichten? Doe dan mee met mijn gedichtenwedstrijd!
    Er kunnen maximaal 15 mensen meedoen
    Jury:
    Escritura
    Deelnemers:
    Ecanus
    DarkSavior
    Sanity
    Created
    Admission
    Destay
    gleecullen
    Bloodygum
    Hingucker
    Inschrijvingen gesloten

    Opdracht 1:
    Schrijf een gedicht over iemand die veel voor jou betekent
    Voorbeeldje
    Inleverdatum:10Juli

    Progeny en Atiras vallen af

    Opdracht 2:
    Schrijf een gedicht over hoe je je voelt
    Inleverdatum: 19 Juli

    Opdracht 3:
    Schrijf een gedicht over een mytisch wezen
    Inleverdatum: 28 Juli 10:00
    Ik ga de 29ste op vakantie voor 3 weken, ik zal zorgen dat er dan een vierde opdracht staat, ik kan niet beloven dat alles dan beoordeeld is. Bij deze opdracht kan je ook geen uitstel vragen i.v.m de vakantie


    Inleveren in PB de gedichten + de beoordeling komen in een story te staan
    Link van de story

    Omdat het natuurlijk(bijna) zomervakantie is zullen er mensen op vakantie gaan.Als je 2 weken of meer weggaat krijg je een opdracht vooruit zeg maar, je moet dat dan wel optijd bij mij aangeven. Dat geldt ook als je uitstel wil.

    [ bericht aangepast op 22 juli 2011 - 16:04 ]


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    @VampyreAngel: wat is een metrum?


    You are the poetry Shakespeare was missing.

    Metrum is zeg maar eht ritme in een gedicht enzo, google eht als je eht neit snapt ^^
    bijvoorbeeld, de eerste zin heeft 6 lettergrepen,d e tweede zin 5, de derde zin weer 6, en de 4de heeft er 5. dan heetf eht een zelfde aantal steeds en klinkt het beter. zonder een metrum is een gedicht een plat stuk tekst. zoiets. ik kan neit goed uitleggen sorry XD

    google knows everything O.O


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Nouja, ik heb hem opnieuw ingestuurd :Y)


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Maar je had in een beoordeling 'metrum OF ritme' gezet. Dus nu klinkt je uitleg een beetje vreemd. Of is dat per ongeluk een tautologie?


    You are the poetry Shakespeare was missing.

    .. ik ben gewoon raar XD ritme en metrum is een beetje hetzelfde. ik ben neit erg goed in uitleggen, sorry >.<


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    VampyreAngel schreef:
    .. ik ben gewoon raar XD ritme en metrum is een beetje hetzelfde. ik ben neit erg goed in uitleggen, sorry >.<


    Over dat metrum

    Als je gedicht in alle stukjes steeds bestaat uit 7,5,6,5, Zit er dan een metrum in? Dus

    7
    5
    6
    5

    7
    5
    6
    5

    7
    5
    6
    5

    enz.


    Happy Birthday my Potter!

    Dat is een ritme ja :) Metrum heeft te maken emt beklemmende en onbeklemmende tonen enzo.


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    VampyreAngel schreef:
    Dat is een ritme ja :) Metrum heeft te maken emt beklemmende en onbeklemmende tonen enzo.


    Okee..... Wij hebben het met nederlands namelijk nog niet over gedichten gehad, dus ik doe altijd maar wat xD


    Happy Birthday my Potter!

    BloodyGum schreef:

    Okee..... Wij hebben het met nederlands namelijk nog niet over gedichten gehad, dus ik doe altijd maar wat xD


    Wij hadden het daar ieder jaar over bij Gedichtendag.


    You are the poetry Shakespeare was missing.

    Nieuwe opdracht


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Mag je ook meerdere mytische wezens in één gedicht gebruiken?


    You are the poetry Shakespeare was missing.

    Hingucker schreef:
    Mag je ook meerdere mytische wezens in één gedicht gebruiken?

    Ja


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Originaliteit telt mensen! :Y)


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    VampyreAngel schreef:
    Originaliteit telt mensen! :Y)


    Yeh! Ik schrijf er gewoon eentje in het Latijn:Y) (met vertaling erbij ;) )


    Happy Birthday my Potter!

    Willen jullie het doorgeven als je je username verandert?


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one