• Een vriendin van me gaf me deze morgen een artikeltje uit de morgen over het optreden van All Time Low op Pinkpop.


    Zondag maakte organisator Jan Smeets het publiek attent op "krengen van pilletjes": dodelijke xtc-tabletten, die in Nederlands Limburg al een tijdje in omloop zijn. Had Vadertje Pinkpop ons een dag later ook maar gewaarschuwd, voor die krengen van songs die All Time Low zou brengen! Hey, misschien was die xtc niet eens zo'n kwalijk alternatief geweest.

    Maar wat weten wij er natuurlijk van? Iedereen onder de gezegende leeftijd van zestien ging volledig door het lint bij elke noot en ieder woord van deze Amerikaanse boys. Dat hun nieuwe plaat Dirty Work goeddeels bleek te bestaan uit doorzichtige kopietjes van Fall Out Boy en Simple Plan - ook weer niet de allerbeste referenties - kon geen hond iets schelen.

    In hun bindteksten klonken de heren bovendien als ergerlijke Disney-karikatuurtjes met Tourette: met cartoonesk snerpende stemmetjes vuilbekten ze vrolijk in het rond. Moesten eraan geloven in hun stand-uproutine: andere artiesten op de affiche ("Have you seen Eliza Doolittle? I would do her"), Nederland ("this is the land of sex!") en enthousiaste fans ("Get down on your knees and tell me that you love me"). Dat we het simultaan geprogrammeerde The Gaslight Anthem moesten missen voor deze seksueel gefrustreerden: daar gaan wij dus van door de knieën.
    Bron: De Morgen


    .


    Hoewel De Morgen beweert een kwaliteitskrant te zijn, en dus objectief zou moeten recensies geven, kan ik concluderen dat dit verre van objectief is, laat staan dat het een defiftige recensie is. Ik ga niet ontkennen dat ik dit tot een zeker punt hilarisch vind, moet er toch toegegeven worden dat dit er vér over is en zelfs beledigend en grof begint te worden.

    [ bericht aangepast op 15 juni 2011 - 11:39 ]

    een recensie is altijd objectief. Jezus, niet iedereen kan je favoriete band leuk vinden, dat is gescchreven door een 40jarige ofzo..


    Read this upside down: 370HSSV 0773H

    Scandal schreef:
    Ik weet niet of het principe van een recensie je helemaal duidelijk is. Een recensie is geen verslag.

    Je legt voor wat je hebt gezien, gelezen, gehoord. Vertelt wat je ervan vond en dan begint je echt recensie pas. Soms een korte inhoud, maar vooral argumenten waarom je dat zo vond en ik zie hier toch verschillende argumenten.

    Ik luister geen ATL, dus ik zeg ook niet of ik het er mee eens ben of niet. x]


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    Met alle respect voor jouw muzieksmaak, maar All Time Low is dan ook absoluut geen kwaliteitsband met hoogstaande muziek. Het verbaast me dan ook niets dat De Morgen, dan weer wel kwalitatief, iets dergelijks over deze band schrijft. Hoewel de recensie subjectief is (wat een recensie normaal gezien altijd is), is die wel gesteund op degelijke objectieve feiten. Sorry, maar er is dus niets mis met deze recensie.


    If we had not a soul, music would have created it.

    Cloudburst schreef:
    Met alle respect voor jouw muzieksmaak, maar All Time Low is dan ook absoluut geen kwaliteitsband met hoogstaande muziek. Het verbaast me dan ook niets dat De Morgen, dan weer wel kwalitatief, iets dergelijks over deze band schrijft. Hoewel de recensie subjectief is (wat een recensie normaal gezien altijd is), is die wel gesteund op degelijke objectieve feiten. Sorry, maar er is dus niets mis met deze recensie.
    Stiekem heb je gelijk...


    Life is hard and then we die

    Cloudburst schreef:
    Met alle respect voor jouw muzieksmaak, maar All Time Low is dan ook absoluut geen kwaliteitsband met hoogstaande muziek. Het verbaast me dan ook niets dat De Morgen, dan weer wel kwalitatief, iets dergelijks over deze band schrijft. Hoewel de recensie subjectief is (wat een recensie normaal gezien altijd is), is die wel gesteund op degelijke objectieve feiten. Sorry, maar er is dus niets mis met deze recensie.

    Was je er bij? Dan had je gezien dat iedereen volledig uit zijn plaat ging. En niet alleen "meisjes onder 16".

    En oké, dan vond hij het niet zo goed.. om het nou "Disney karikatuurtjes" te noemen vind ik echt dieptriest.


    ars moriendi

    Ik ben vandaag zo vrolijk.
    Zo vrolijk.
    Zo vrolijk.
    Ik ben behoorlijk vrolijk.
    Zo vrolijk was ik nooit!

    tjaa... druipt eraf.


    There's power in the words you whisper.

    DIRK schreef:
    (...)
    Was je er bij? Dan had je gezien dat iedereen volledig uit zijn plaat ging. En niet alleen "meisjes onder 16".

    En oké, dan vond hij het niet zo goed.. om het nou "Disney karikatuurtjes" te noemen vind ik echt dieptriest.
    Dat is gewoon een metafoor hoor, dat heeft niets met dieptriest te maken...


    Life is hard and then we die

    DIRK schreef:
    (...)
    Dat laatste klopt niet. Kijk maar eens in (een waardige) krant. Daarin staat namelijk alleen wat er gebeurd is en geeft de schrijver niet zijn mening.
    Objectiviteit is inherent aan de ideologie, dus niets is objectief..
    Het is niet omdat het objectief lijkt, dat het het is. Lees maar eens goed, het zijn de kleine details die het 'em doen.
    De meeste krantenberichten en nieuwsberichten zijn al geinterpreteerd uit een context hoor. (:


    Get outta my head!

    Cloudburst schreef:
    Met alle respect voor jouw muzieksmaak, maar All Time Low is dan ook absoluut geen kwaliteitsband met hoogstaande muziek. Het verbaast me dan ook niets dat De Morgen, dan weer wel kwalitatief, iets dergelijks over deze band schrijft. Hoewel de recensie subjectief is (wat een recensie normaal gezien altijd is), is die wel gesteund op degelijke objectieve feiten. Sorry, maar er is dus niets mis met deze recensie.
    I agree!


    Get outta my head!

    PUKKELxDING schreef:
    (...)Dat is gewoon een metafoor hoor, dat heeft niets met dieptriest te maken...


    Maar het heeft er niks mee te maken :') Als die vent een beetje beter had gekeken en had geluisterd en research, was ie wat meer op de feiten gekomen :3


    SLOAN.

    DIRK schreef:
    (...)
    Was je er bij? Dan had je gezien dat iedereen volledig uit zijn plaat ging. En niet alleen "meisjes onder 16".

    En oké, dan vond hij het niet zo goed.. om het nou "Disney karikatuurtjes" te noemen vind ik echt dieptriest.


    Ik denk dat statistieken beter kunnen aangeven welk geslacht en leeftijd deze band aantrekt, in plaats van een getuige op één concert.

    En nogmaals, een recensie is gedeeltelijke subjectief.


    If we had not a soul, music would have created it.

    PUKKELxDING schreef:
    (...)Dat is gewoon een metafoor hoor, dat heeft niets met dieptriest te maken...

    Tsja, All Time Low is dan ook een band voor jongeren. Ik heb nog nooit van die hele "de Morgen" gehoord, maar als ik zo al die recensies lees, schijnt het dat alle "jongere" bands met wat pit totaal afgekraakt worden. Dan vraag ik me af wat de doelgroep van die krant is..


    ars moriendi

    Peeta schreef:
    (...)

    Maar het heeft er niks mee te maken :') Als die vent een beetje beter had gekeken en had geluisterd en research, was ie wat meer op de feiten gekomen :3
    Maar het is een recensie, een recensie gaat over een mening gebaseerd op feiten.


    Life is hard and then we die

    Okéee, maar wij vinden die vuilgebekte tourette sukkeltjes gewoon geweldig en niemand anders kan dat zeggen :3


    SLOAN.

    Oké, die man mag zijn mening geven over het optreden, dat is zijn werk, maar om nu als een gefrustreerde puber uit de hoek te komen....


    I am not going to be a star, I am going to be a legend - Freddie Mercury