Een vriendin van me gaf me deze morgen een artikeltje uit de morgen over het optreden van All Time Low op Pinkpop.
Zondag maakte organisator Jan Smeets het publiek attent op "krengen van pilletjes": dodelijke xtc-tabletten, die in Nederlands Limburg al een tijdje in omloop zijn. Had Vadertje Pinkpop ons een dag later ook maar gewaarschuwd, voor die krengen van songs die All Time Low zou brengen! Hey, misschien was die xtc niet eens zo'n kwalijk alternatief geweest.
Maar wat weten wij er natuurlijk van? Iedereen onder de gezegende leeftijd van zestien ging volledig door het lint bij elke noot en ieder woord van deze Amerikaanse boys. Dat hun nieuwe plaat Dirty Work goeddeels bleek te bestaan uit doorzichtige kopietjes van Fall Out Boy en Simple Plan - ook weer niet de allerbeste referenties - kon geen hond iets schelen.
In hun bindteksten klonken de heren bovendien als ergerlijke Disney-karikatuurtjes met Tourette: met cartoonesk snerpende stemmetjes vuilbekten ze vrolijk in het rond. Moesten eraan geloven in hun stand-uproutine: andere artiesten op de affiche ("Have you seen Eliza Doolittle? I would do her"), Nederland ("this is the land of sex!") en enthousiaste fans ("Get down on your knees and tell me that you love me"). Dat we het simultaan geprogrammeerde The Gaslight Anthem moesten missen voor deze seksueel gefrustreerden: daar gaan wij dus van door de knieën.
Bron: De Morgen
.
Hoewel De Morgen beweert een kwaliteitskrant te zijn, en dus objectief zou moeten recensies geven, kan ik concluderen dat dit verre van objectief is, laat staan dat het een defiftige recensie is. Ik ga niet ontkennen dat ik dit tot een zeker punt hilarisch vind, moet er toch toegegeven worden dat dit er vér over is en zelfs beledigend en grof begint te worden.
[ bericht aangepast op 15 juni 2011 - 11:39 ]