• Fake it till you make it,
    die instelling lijkt bij sommige die-hard dramaqueens wel non-stop door hun hersenloze hoofden te zweven. Iedereen kent er wel een. Zo een met een te groot ego, waar de bitchfactor vanaf knalt. De bitch met maar één doel voor hun ogen: de populairste chick zijn. Het 'perfecte' meisje.
    Dat wil zeggen ; Kuddes knappe, geweldige jongens die achter haar aan slepen, én mooie populaire vriendinnen.
    Dat meisje waarbij het ijzig stil word als ze met haar kont zwiepend door de gang loopt,
    met een aandachtsgeile blik die schreeuwt: 'kijk naar mij!'.
    Het meisje die alles lijkt te hebben, en die dat zelf maar al te goed weet.
    Precies het soort meisje die ik bekijk met gruwelijke haat in mijn ogen.

    Je kunt zeggen wat je wil, maar ik ben niet jaloers. No way.
    Want als je ook maar even naar de gevreesde waarheid kijkt,
    kom je er binnen no time achter, dat alle perfectie gefaked is.
    Welkom in de harde wereld met harde waarheden, perfecte mensen bestaan niet.

    Fake it till you make it, WRONG

    Just be true to who you are,
    'cause you will make it, without all the fake.

    [ bericht aangepast op 14 juni 2011 - 22:51 ]

    *applaus*


    Life is hard and then we die

    PUKKELxDING schreef:
    *applaus*


    This is the part of me, that you're never ever gonna take away from me.

    haha :P

    Mooi gezegd :D

    dankjewel :)
    ik wil graag jullie mening, kan ik altijd van leren he ;)

    Ze realiseren zich dat wel hoor, maar wat zou ze tegen houden? Wat is hun alternatief? Opeens vriendloos omslaan naar een andere groep die dus ook een groep is met groepsgedrag? Was het maar zo makkelijk, zou jij het kunnen?
    Trouwens, waarom zouden ze niet een streefbeeld hebben? Het is natuurlijk om niet van het decor te vallen, net zoals het natuurlijk is dat jij wilt dat ze juist wat meer achter op het podium zouden staan.

    Ik begrijp je volkomen, maar het is op een ironische manier hetzelfde als dat jij ook als eigen persoon gezien wilt worden. Zij doen het alleen op een iets andere manier. Jij volgt stijlen, zij volgen andere stijlen. De gelijkenis begint bij een soort 'leider'type, een voorbeeld voor elk persoon - vooral in de puberteit - om zo te zijn. Deze persoon ziet er sterk en succesvol uit en mensen proberen een beetje daarvan over te nemen in de hoop ook zo te worden, mensen nemen dan ook delen over van meerdere voorbeelden.
    Voorbeelden van dat is je grote zus als je die hebt, jij keek ook tegen haar op. Maar tegelijk ook je ouders en die actrice of zangeres. Het gebeurt onbewust.
    (korte aanmerking: het gaat ook om groepsgedrag; wanneer iemand sterk genoeg eruitziet dat hij/zij meer mensen kent en dus bescherming en evt een goede partner voor je kan regelen is het handig om met zo iemand bevriend te zijn. Dit kan wel ergens bij de tekst maar editten gaat zo lastig met een iPad)

    Ik vraag je niet om je bericht in te trekken, maar alleen om begrip te tonen voor deze arme meisjes. Zij zijn ook maqr het product van (gebrek aan) opvoeding, ze kunnen er niet veel aan doen. Vind jij ze er nou blij uitzien? Daarom hoef je ze ook niet zo erg niet te mogen, hoor.

    Omentherise schreef:
    Ze realiseren zich dat wel hoor, maar wat zou ze tegen houden? Wat is hun alternatief? Opeens vriendloos omslaan naar een andere groep die dus ook een groep is met groepsgedrag? Was het maar zo makkelijk, zou jij het kunnen?
    Trouwens, waarom zouden ze niet een streefbeeld hebben? Het is natuurlijk om niet van het decor te vallen, net zoals het natuurlijk is dat jij wilt dat ze juist wat meer achter op het podium zouden staan.

    Ik begrijp je volkomen, maar het is op een ironische manier hetzelfde als dat jij ook als eigen persoon gezien wilt worden. Zij doen het alleen op een iets andere manier. Jij volgt stijlen, zij volgen andere stijlen. De gelijkenis begint bij een soort 'leider'type, een voorbeeld voor elk persoon - vooral in de puberteit - om zo te zijn. Deze persoon ziet er sterk en succesvol uit en mensen proberen een beetje daarvan over te nemen in de hoop ook zo te worden, mensen nemen dan ook delen over van meerdere voorbeelden.
    Voorbeelden van dat is je grote zus als je die hebt, jij keek ook tegen haar op. Maar tegelijk ook je ouders en die actrice of zangeres. Het gebeurt onbewust.
    (korte aanmerking: het gaat ook om groepsgedrag; wanneer iemand sterk genoeg eruitziet dat hij/zij meer mensen kent en dus bescherming en evt een goede partner voor je kan regelen is het handig om met zo iemand bevriend te zijn. Dit kan wel ergens bij de tekst maar editten gaat zo lastig met een iPad)

    Ik vraag je niet om je bericht in te trekken, maar alleen om begrip te tonen voor deze arme meisjes. Zij zijn ook maqr het product van (gebrek aan) opvoeding, ze kunnen er niet veel aan doen. Vind jij ze er nou blij uitzien? Daarom hoef je ze ook niet zo erg niet te mogen, hoor.
    Dat is haar punt niet, haar punt is dat perfectie niet bestaat.


    Life is hard and then we die

    Omentherise schreef:
    Ze realiseren zich dat wel hoor, maar wat zou ze tegen houden? Wat is hun alternatief? Opeens vriendloos omslaan naar een andere groep die dus ook een groep is met groepsgedrag? Was het maar zo makkelijk, zou jij het kunnen?
    Trouwens, waarom zouden ze niet een streefbeeld hebben? Het is natuurlijk om niet van het decor te vallen, net zoals het natuurlijk is dat jij wilt dat ze juist wat meer achter op het podium zouden staan.

    Ik begrijp je volkomen, maar het is op een ironische manier hetzelfde als dat jij ook als eigen persoon gezien wilt worden. Zij doen het alleen op een iets andere manier. Jij volgt stijlen, zij volgen andere stijlen. De gelijkenis begint bij een soort 'leider'type, een voorbeeld voor elk persoon - vooral in de puberteit - om zo te zijn. Deze persoon ziet er sterk en succesvol uit en mensen proberen een beetje daarvan over te nemen in de hoop ook zo te worden, mensen nemen dan ook delen over van meerdere voorbeelden.
    Voorbeelden van dat is je grote zus als je die hebt, jij keek ook tegen haar op. Maar tegelijk ook je ouders en die actrice of zangeres. Het gebeurt onbewust.
    (korte aanmerking: het gaat ook om groepsgedrag; wanneer iemand sterk genoeg eruitziet dat hij/zij meer mensen kent en dus bescherming en evt een goede partner voor je kan regelen is het handig om met zo iemand bevriend te zijn. Dit kan wel ergens bij de tekst maar editten gaat zo lastig met een iPad)

    Ik vraag je niet om je bericht in te trekken, maar alleen om begrip te tonen voor deze arme meisjes. Zij zijn ook maqr het product van (gebrek aan) opvoeding, ze kunnen er niet veel aan doen. Vind jij ze er nou blij uitzien? Daarom hoef je ze ook niet zo erg niet te mogen, hoor.


    Oke, je hebt van een kant wel gelijk, maar toch.. soms zijn het ook gwn bitches. En daar kan je zelf echt wel iets aan doen. Ik bedoel, ik vind het niet erg, er zijn zoveel van die mensen. Maar ik vind gwn dat ze fout zijn. Want, populairiteit lijkt heel belangrijk , maar dat is het niet.

    PUKKELxDING schreef:
    (...)Dat is haar punt niet, haar punt is dat perfectie niet bestaat.

    Uhu, ik verander het gesprek alleen een beetje een andere kant op. Anders heb ik ook zo weinig te zeggen, hè;)

    @pukkelxding
    Inderdaad

    Omentherise schreef:
    (...)
    Uhu, ik verander het gesprek alleen een beetje een andere kant op. Anders heb ik ook zo weinig te zeggen, hè;)
    Hahaha, jij bent wel een babbelkousje he =3


    Life is hard and then we die

    Moontiger schreef:
    (...)

    Oke, je hebt van een kant wel gelijk, maar toch.. soms zijn het ook gwn bitches. En daar kan je zelf echt wel iets aan doen. Ik bedoel, ik vind het niet erg, er zijn zoveel van die mensen. Maar ik vind gwn dat ze fout zijn. Want, populairiteit lijkt heel belangrijk , maar dat is het niet.

    Ik ben bij lange na geen wetenschapper, dus ik weet totaal niet wat er precies zal gebeuren. Maar ik ben op zich niet verkeerd met herleiden, dus probeer ik dat wel een beetje als je het niet erg vindt. Na afloop van dit typen lees ik graag alle andere meningen over de belangrijkheid van populariteit.

    Als mens ben je een sociaal wezen. Je kunt niet anders, aangezien je fysiek niks voorstelt. Zo zijn mensen ook geëvolueerd, denk maar aan het praten en het grote deel van de hersenen dat aan interactie is toegewezen. Net als dat autisten zich vaak niet helemaal op hun gemak voelen. Veel resultaten zijn maar kleine bijproducten van evolutie, zoals dat we elektriciteit naar onze wil gebruiken en de natuur veranderen en zelfs atomen fuseren, maar dat allemaal heeft maar één doel: als mens langer blijven leven.
    Een mens,net als welk ander levend dier, overleeft in plaats van leven als een film die zich afspeelt. Alles wat we doen doen we bewust of onbewust om langer te blijven leven. Wat we onbewust als goed ervaren (als in goed voor het leven) wordt ervaren als prettig, zodat je automatisch voor het prettige kiest. Als mens heb je daar ook genoeg hersenen bij om een bewustzijn te creeëren zodat al het onbewuste nagekeken en/of uitgebreid kan worden.
    Het voortplanten ligt nogal complex, maar licht uitgelegd komt het erop neer dat kinderen goed voor je leven zijn als een soort lening voor een bedrijf; het kost je geld, maar het levert uiteindelijk meer op dan het kostte (meestal dan). En aangezien het als een big deal wordt gezien (origineel red je het niet lang zonder kinderen die je op latere leeftijden helpen) voelt voortplanten aan als goed. Vrienden hebben daarentegen 2 functies: als groep ben je beteer beschermd en aangezien je als beter beschermd een betere partner bent je dus ook betere partners kunt uitkiezen. Sociaal is dus door deze punten een van de belangrijkste delen van de mens.
    Nu in het hedendaagse leven tellen deze dingen zowel bewust als onbewust heel erg mee. Zowiezo onbewust omdat het door de jaren heen altijd is gebruikt (al voor de voorouders van de mens) dus roept het onbewuste bij elkaar sociaal moment dat alles perfect is etc, zelfde reden als waarom verliefd zijn zo goed voelt zonder dat het je echt wat biedt. Bewust is het nog steeds handig, aangezien kinderen je nog steeds kunnen helpen al is het wat minder (wat je ook ziet aan het aantal kinderen per gezin tegenwoordig) en biedt het goede mogelijkheden op zakelijk terrein en iedereen weet dat meer geld een betere ziektezorg en pensioen etc betekent.
    Dit verschijnsel van belangrijkheid van sociaalheid begint zich dus al voor te doen bij de jeugd zoals je ziet bij deze.. Hoe noemen jullie ze nou ook alweer? Huppelkutjes is misschien wat ouderwets? Naja, ons pubers houden ons natuurlijk ontzettend bezig met sociaalheid, zoals je ziet met die meisjes die populair willen zijn. -En nu komen de vlammenwerpers op me af- misschien ben je wel een tikkeltje jaloers op ze, aangezien je zelfs erkent dat ze populair zijn. Maar dat kan ik niet voor jullie beoordelen, ik weet in ieder geval dat ik zulk soort meisjes echt niks vind en andere meisjes er toch een stuk blijer uit vind zien. Dus wie heeft het dan slecht?
    Ja, je hebt gelijk, populariteit is niet alles. Evolutie heeft er wel voor gezorgd dat het wel uitkomt als een heel belangrijk deel. Hoe groot kan niemand zeggen, of wel..
    Dus hoe lang ben ik bezig geweest dit te typen? Alleen maar om te beargumenteren dat populariteit wel degelijk niet onderschat moet worden als dier zijnde.

    Even terugkomend op de beginpost; ik ben het op zich wel eens met wat je zegt. Alleen, mensen zeggen vaak dat je gewoon moet zijn wie je bent, maar dat gaan nou eenmaal niet altijd in deze maatschappij. Sorry hoor, maar als ik zou zijn 'wie ik echt ben'... ik denk niet dat nog veel mensen dan echt met mij om zouden gaan.

    Volgens mij is niemand dan ook wie hij of zij echt is, maar zit er altijd wel een fake-deel in het gedrag of het uiterlijk. Dat is nodig, om niet buitengesloten te worden.

    Amen_O_


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    mooi gezegd, (flower)


    <3