• De stelling van vandaag luidt:
    De invoering van de identificatieplicht was een goed idee.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    I am an idiot, I move.

    Natuurlijk, het is erg belangrijk, het genaaide is dat je er elke zoveel zo enorm veel geld voor moet betalen.


    Your make-up is terrible

    Als 15-jarige zou ik het hier niet mee eens zijn. ;3 Maar ik vind het terecht dat je je overal moet kunnen identificeren en dat je bij het uitgaan je leeftijd moet kunnen bewijzen.


    It's time to be happy again.

    Hilfiger schreef:
    Als 15-jarige zou ik het hier niet mee eens zijn. ;3 Maar ik vind het terecht dat je je overal moet kunnen identificeren en dat je bij het uitgaan je leeftijd moet kunnen bewijzen.


    Numbers.

    Eerlijk gezegd vind ik het niet zo'n goed systeem, omdat het héel makkelijk vervalst kan worden,
    maar ik zou ook niet weten hoe het beter kan.

    Eens, want anders zou er te makkelijk misbruik worden gemaakt van alles en nog wat.


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    Assassin schreef:
    Natuurlijk, het is erg belangrijk, het genaaide is dat je er elke zoveel zo enorm veel geld voor moet betalen.


    'Burning up a sun, just to say goodbye.'

    Dat je je altijd moet indentificeren vind ik goed, maar sommige gemeentes gebruiken het gewoon als een middel om aan geld te komen, waardoor het ongelooflijk duur is.
    Als je wilt dat iedereen altijd een ID bij zich heeft, moet je het ook betaalbaar maken voor iedereen.

    Eens. En ik kan me voorstellen dat het niet gratis is. Alles kost geld, ook de spullen die gebruikt worden bij een ID kaart. En met al die bezuinigingen is het moeilijk om dit gratis te maken, al is het inderdaad jammer dat sommige gemeenten er winst bij willen maken.
    Ik ben het er ook mee eens dat het makkelijk vervalst kan worden. Maar dat komt niet zozeer door de ID kaart, maar doordat degenen die het controleren niet goed kijken.
    Zo zijn er mensen die nog een foto hebben van een middelbare school, maar ondertussen 25 jaar zijn en sommigen lijken dan niet eens meer op die foto. Ik vind dat ze op z'n minst een recente foto mogen opvragen. Zet een fotohokje in het gemeentehuis en iedereen kan daarvoor zorgen. Verder vind ik dat de controleurs in bijv. clubs goed moeten kijken naar de foto en degene die ze voor zich hebben (daarvoor een recente foto), ze naar de gegevens moeten kijken die ze moeten controleren (leeftijd bij clubs bijv) en dat ze moeten kijken wanneer de ID kaart geldt. Sommigen laten hun ID kaart zien, terwijl er een gat in is gemaakt ten teke van ongeldigheid. Dat moet ook gecheckt worden vind ik.
    De ID kaart zelf vind ik een goed systeem, maar veel mensen gaan er te makkelijk mee om en daardoor kan het makkelijk vervalst worden.


    To live would be an awfully big adventure

    Assassin schreef:
    Natuurlijk, het is erg belangrijk, het genaaide is dat je er elke zoveel zo enorm veel geld voor moet betalen.


    When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you have a thousand reasons to smile.

    Oneens.
    Ik vind dat een ID hebben verplicht is, maar de identificatieplicht vind ik niet nodig. Het is logisch dat als jij naar een club gaat, drank gaat kopen, gaat solliciteren etc. je ID nodig hebt. Dat lijkt me hartstikke logisch.
    Maar als ik naar een park ga, vind ik het belachelijk dat ik mijn ID mee moet nemen. De politie mag niet eens naar mijn ID vragen als ik zomaar in een parkje loop, want ze hebben geen aanleiding (je mag dan weigeren). Een ID-kaart is zonde van mijn geld dus, want ik heb nooit wat gedaan.
    Ook is het stom dat je ervoor moet betalen en dat het in Groningen iets van €20 kost en hier in Delft bijna €40. Het is een stuk plastic en verplicht, dus dat moet de overheid betalen (Nederland zit niet in een crisis, dus dat is gelul).
    Ik denk niet echt dat we ervan geprofiteerd hebben, want ik heb nog nooit iemand die ongeveer 30 jaar is horen zeggen dat het een goed idee was.


    Today will be Girl's Day party with you~

    Chevalric schreef:
    Eens, want anders zou er te makkelijk misbruik worden gemaakt van alles en nog wat.


    Noem mezelf baas, want ze weten wie ik ben.

    Assassin schreef:
    Natuurlijk, het is erg belangrijk, het genaaide is dat je er elke zoveel zo enorm veel geld voor moet betalen.


    "No matter where you are in the world, the moon is never bigger than your thumb" - Dear John

    Relapse zei op 15 juni 2011 - 1:08:

    Eerlijk gezegd vind ik het niet zo'n goed systeem, omdat het héel makkelijk vervalst kan worden,
    maar ik zou ook niet weten hoe het beter kan.

    [ bericht aangepast op 15 juni 2011 - 12:14 ]


    "Life is like riding a bicycle. To keep your balance, you must keep moving." ~ Albert Einstein

    Nee, heel hard oneens.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    ik ben het er mee Eens(A)


    Uiteindelijk word je toch wie je zelf bent(A)