• En dan heb ik het over Levensbeschouwing.:Y)
    Ik moet o.a van mijn lerares uitzoeken wat 'menswaardigheid' wil zeggen en ook wat 'gewetensbezwaar' betekent. And guess what, je ne sais pas.
    Ik heb het opgezocht, maar Google weet het ook niet! Althans, niet duidelijk. Weet iemand van jullie wat dat precies inhoud?:3

    Echt, dat is een nutteloos vak. Een van de vragen die ik moest beantwoorden was 'hoe kom jij aan je geweten?', eh, van mijn ouders geleerd?:'D


    everything, in time

    uuhh geen idee en ik snap wat je bedoel echt een nuteloos vak >.<


    Shoganai i ne~

    geen idee ;x
    maar je geweten is waarschijnlijk een gevolg van evolutie..


    Interdum lacrimae pondera vocis habent

    Levensbeschouwing? *_*
    Wat kun je daarmee? Filosoof worden?


    "Don't look back, don't look to tomorrow, just go straight through your life."

    Zwammetje schreef:
    Levensbeschouwing? *_*
    Wat kun je daarmee? Filosoof worden?


    Haha, het is een beetje een combinatie van Godsdienst en filosofie inderdaad. (:


    everything, in time

    hoe kom je aan je geweten?
    het geweten heb je nou eenmaal dat krijg je al mee tijdens de geboorte maar pas later ontwikkel je het en krijg je het geweten..


    je weet niet hoeveel het leven waard is tot dat het lijkt te eindigen

    Ik vind levensbeschouwing altijd best wel interessant, eigenlijk. Beter dan economie. (cat) Alleen kom ik nooit uit m'n woorden bij zo'n opdracht. D:

    [ bericht aangepast op 8 juni 2011 - 15:57 ]


    wth.

    dat wordt een verplicht A-vak volgend jaar bij ons :l


    I live for the applause, you will die for it.

    Haha Levensbeschouwing is echt geweldig. Mijn leraar kan alleen maar praten over z'n kleine zoontje en we doen echt nóóit wat.


    It's time to be happy again.

    Gewetensbezwaar; 1) Gemoedsbezwaar 2) Scrupule (?)
    Menswaardig; mens - waar - dig bijvoeglijk naamwoord en bijwoord passend bij de menselijke waardigheid; zoals een mens toekomt: een menswaardig bestaan.

    Menswaardigheid wist 'ie niet ;x And I agree, levensbeschouwing is kut.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Ik heb geen idee, en ik had een 2,3 voor Lev, maar m'n moeder is best gelovig AHHA en toen werd ze boos HAHA.


    live the life you love

    Filosofie hadden we vandaag. En dat gewetensbezwaar iets te doen heeft met waar wij het over hadden, het moraal en prisoners dilemma.

    Fragile schreef:
    Filosofie hadden we vandaag. En dat gewetensbezwaar iets te doen heeft met waar wij het over hadden, het moraal en prisoners dilemma.

    oe ik weet wat het prisoners dilemma is (haha, dat hadden wij al in de eerste periode bij filosofie)

    en on-topic:
    ik heb geen idee wat dat allemaal is ;x

    Het spijt me maar ik heb werkelijk waar geen flauw idee haha :'DDD
    Succes ermee!


    Alcohol is for people who can afford to lose some braincells

    Mayfly schreef:
    Ik vind levensbeschouwing altijd best wel interessant, eigenlijk. Beter dan economie. (cat) Alleen kom ik nooit uit m'n woorden bij zo'n opdracht. D:


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Bij ons is dat juist een van de leukste vakken; films kijken, praten en discussies voeren. That's all :Y)


    We're all mad here.