• Ik heb dus woensdag examen chemie en we moeten het verband weten tussen onze hoofdstukken xD
    dit zijn de hoofdstukken:
    1.
    Reactiesnelheid (waarbij we effectieve botsingen, activeringsenergie hebben gezien)
    Invloeden van reactiesnelheid (concetnratie van reagentia, druk, temperatuur, katalysator, verdelingsgraad)
    Definitie van reactiesnelheid
    Snelheidswet
    De reactiesnelheid constante k
    Reactiemechanismen (elementaire processen, snelheid van elementaire processen en snelheid van tot reactie)

    2.
    Dynamisch evenwicht (homogeen en heterogeen evenwicht)
    De wet van chemische evenwicht
    verschuiven van chemisch evenwicht ( concentratieverandering,volumeverandering, drukverandering, temperatuursverandering, invloed katalysator)
    Aflopende omkeerbare, onmogelijke evenwichtsreacties

    3.
    Zuren en basen (alle berekeningen van ph)
    Titratie
    Neutralisatie

    Ik denk dat het verband is wanneer je iets met de concentratie doet, je ph veranderd maar ook je evenwicht enz van die dingen help me pleas!!!

    Scandal schreef:
    (...)
    Werkboek 5STW =P
    Inleiding gaat over koolstofchemie, dus de 'organische stoffen'. Maar ik ben al half mijn boek om als ik bij jouw hoofdstukken kom. xD
    Daar gaat de inleiding over energie., maar ik heb veel inleidingen. Ik kan je volgens mij niet geweldig helpen.

    is niet zo erg ik hoop dat er straks iemand is die me gewoon het antwoord kan geven xD

    Het heeft toch allemaal met elkaar te maken? Bij zuren en basen komen evenwichtsreacties voor.
    Eigenlijk heeft het met de reactievergelijkingen te maken, denk ik. Natuurlijk niet alles, maar ik denk dat je alles wel uit een reactievergelijking kan bekijken, waardoor het dus alles met elkaar te maken heeft.
    Zoiets? Anders zou ik het niet weten. Volgende keer toch handig om het aan je leraar te vragen:Y)

    [ bericht aangepast op 6 juni 2011 - 18:39 ]


    To live would be an awfully big adventure