• Ik heb dus woensdag examen chemie en we moeten het verband weten tussen onze hoofdstukken xD
    dit zijn de hoofdstukken:
    1.
    Reactiesnelheid (waarbij we effectieve botsingen, activeringsenergie hebben gezien)
    Invloeden van reactiesnelheid (concetnratie van reagentia, druk, temperatuur, katalysator, verdelingsgraad)
    Definitie van reactiesnelheid
    Snelheidswet
    De reactiesnelheid constante k
    Reactiemechanismen (elementaire processen, snelheid van elementaire processen en snelheid van tot reactie)

    2.
    Dynamisch evenwicht (homogeen en heterogeen evenwicht)
    De wet van chemische evenwicht
    verschuiven van chemisch evenwicht ( concentratieverandering,volumeverandering, drukverandering, temperatuursverandering, invloed katalysator)
    Aflopende omkeerbare, onmogelijke evenwichtsreacties

    3.
    Zuren en basen (alle berekeningen van ph)
    Titratie
    Neutralisatie

    Ik denk dat het verband is wanneer je iets met de concentratie doet, je ph veranderd maar ook je evenwicht enz van die dingen help me pleas!!!

    O.o
    Sorry ik ben echt een ramp in alles wat met natuurkunde of scheikunde of wat dan ook te maken heeft dus ik kan je niet helpen..


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Uhm het verband is dat het allemaal in je boek staat :D
    Lol als je dat opschrijft wordt het denk niet goed gerekend D:
    Uhm Dat er bij alles een wet is om je aan te houden?
    Idk Ik zit pas inde tweede So :D
    toch sucses


    "Delaying death is one of my favourite hobbies."

    Taraluis schreef:
    Uhm het verband is dat het allemaal in je boek staat :D
    Lol als je dat opschrijft wordt het denk niet goed gerekend D:
    Uhm Dat er bij alles een wet is om je aan te houden?
    Idk Ik zit pas inde tweede So :D
    toch sucses

    Dank je xD
    als ik wat opschrijf wordt het niet goed gerekend?

    Dat je het allemaal ergens voor nodig hebt? Ik zit pas in de tweede


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    mispattinson schreef:
    Dat je het allemaal ergens voor nodig hebt? Ik zit pas in de tweede

    Dat is niet concreet geneog xD

    Ik ben hier echt een ramp in en help in de titel alleen, mag niet. (:


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Gatver, dat zijn alle dingen die ik vorig jaar bij chemie heb gezien. xD
    Geen idee hoe ik door dat examen kwam.

    Edit: misschien dat het met bepaalde stoffen enkel gebeurt? Was het nu de anorganische of de organische? x'D

    [ bericht aangepast op 5 juni 2011 - 10:30 ]


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Ik ben op zich wel goed in scheikunde, maar als ik het hier zo lees is het gewoon zwaar vaag, sorry. :x Succes anyway! c:


    wth.

    Mayfly schreef:
    Ik ben op zich wel goed in scheikunde, maar als ik het hier zo lees is het gewoon zwaar vaag, sorry. :x Succes anyway! c:

    Zwaar vaag? Meer kan ik echt niet zeggen, maar heb je het allemaal al gezien of niet? Dank je

    vezz schreef:
    (...)
    Zwaar vaag? Meer kan ik echt niet zeggen, maar heb je het allemaal al gezien of niet? Dank je


    Nee, nee, het ligt niet aan dat wat je hebt opgeschreven niet genoeg is. Het is gewoon te vroeg voor mij om dan ook maar iets te begrijpen, haha (:


    wth.

    Heb een beetje gezocht, weet niets anders dan dat gebeurt met anorganische stoffen.

    Staat het ook niet in het begin van je cursus? -volgens mij heb je dezelfde als ik vorig jaar x]-
    Veel succes.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Scandal schreef:
    Heb een beetje gezocht, weet niets anders dan dat gebeurt met anorganische stoffen.

    Staat het ook niet in het begin van je cursus? -volgens mij heb je dezelfde als ik vorig jaar x]-
    Veel succes.

    Mijn leerkracht heeft de cursus zelf gemaakt dus dat betwijfel ik tenzij je naar dezelfde school gaat als mij xD

    vezz schreef:
    (...)
    Mijn leerkracht heeft de cursus zelf gemaakt dus dat betwijfel ik tenzij je naar dezelfde school gaat als mij xD

    Oh, het zijn anders krak dezelfde hoofdstukken die ik had. :P
    Nja, mijn cursus was er 1 die verschillende leerkrachten samen hadden gemaakt. Ik zal straks eens kijken of ik hem toevallig vind =)


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Scandal schreef:
    (...)
    Oh, het zijn anders krak dezelfde hoofdstukken die ik had. :P
    Nja, mijn cursus was er 1 die verschillende leerkrachten samen hadden gemaakt. Ik zal straks eens kijken of ik hem toevallig vind =)

    ok

    vezz schreef:
    (...)
    ok

    Werkboek 5STW =P
    Inleiding gaat over koolstofchemie, dus de 'organische stoffen'. Maar ik ben al half mijn boek om als ik bij jouw hoofdstukken kom. xD
    Daar gaat de inleiding over energie., maar ik heb veel inleidingen. Ik kan je volgens mij niet geweldig helpen.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury