• Want eigenlijk is het als je erover nadenkt, gewoon slim je woorden gebruiken en goed in spelling zijn en een goede fantasie hebben.


    SLOAN.

    Animale schreef:
    Ik denk dat het ook vooral te maken heeft met je ideeën en het inzicht op je verhalen enzo.


    <3

    Volgens mij is talent voor schrijven, vooral dat je de juiste woorden gebruikt op de juiste moment, de juiste afwisselingen in taalgebruik en verhaallijn kan geven. Je moet kunnen nuanceren. En het belangrijkste: je fantasie op papier krijgen, je fantasie juist gebruiken.


    So here's a heart to heart on the back of postcards sent from California

    Tuala schreef:
    Ik ken een heleboel mensen die er duidelijk geen talent voor hebben, en minstens een paar van hen zijn slim, hebben fantasie en zijn goed in spelling. Dus het is wel meer dan dat. 8D


    You've got to realize: you're the Devil as much as you're God.

    Animale schreef:
    Ik denk dat het ook vooral te maken heeft met je ideeën en het inzicht op je verhalen enzo.


    "No matter where you are in the world, the moon is never bigger than your thumb" - Dear John

    Tuala schreef:
    Ik ken een heleboel mensen die er duidelijk geen talent voor hebben, en minstens een paar van hen zijn slim, hebben fantasie en zijn goed in spelling. Dus het is wel meer dan dat. 8D


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Ja maar om je gevoelens en gedachten juist over te brengen, niet iedereen kan dat. Ook gewoon goed informatief schrijven kan voor vele mensen bijzonder moeilijk zijn.
    Daarom vraag ik er op school geld voor. :'D


    Where there is a sea there are pirates...

    ja natuurlijk , niet iedereen kan zomaar een besteller schrijven (:


    everybody needs a song.

    Jaa, hier is zeker talent voor nodig. Het gaat niet alleen om woordjes-plakken, maar ook om je manier van uitdrukken, expressie, dingen beschrijven en natuurlijk je fantasie en de orginaliteit. Al deze dingen komen niet zomaar aanwaaien.


    Have you ever been alone in a crowded room?

    Borghese schreef:
    Maar dan zou dansen ook alleen maar bepaalde bewegingen op muziek uitvoeren en zou ook iedereen dat goed kunnen.
    Dus ja, je kan er talent voor hebben.


    They fell in love, didn't they?

    Is het dan geen talent om net in die situatie net díe woorden te kunnen vinden, die de lezer meenemen in het verhaal? En is het dan geen talent om fantasierijk te zijn?


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    C18 schreef:
    Hetgeen wat je zojuist zegt vereist talent.


    inderdaad (:


    Interdum lacrimae pondera vocis habent

    dan zou zingen gewoon je stem goed gebruiken zijn? :D


    Owl you need is love.

    Tuurlijk kan dat, sommige mensen voelen taal nu eenmaal beter aan, zoals anderen een beter inzicht hebben voor wiksunde.
    Je hoeft trouwens niet slim te zijn om te kunnen schrijven?
    Btw, define 'slim'


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Ik weet nog voor mijn examen Nederlands vorig jaar, moesten we een extra stuk schrijven van De Vos Reynaert (ofzoiet) en ik had iets van, yes, geen saaie opinie/column/open brief, maar iets met fantasie, terwijl veel andere leerlingen klaagden omdat ze dat niet konden of er geen fantasie voor hadden. Ik denk dat je er wel deels 'talent' voor kan hebben eigenlijk.

    [ bericht aangepast op 10 juni 2011 - 12:55 ]

    Óf je hebt er talent voor, of je moet goed oefenen.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt