• of jullie (in God) geloven? Ik namelijk wel. Ik weet niet waarom, ik heb geen reden om te geloven, ik heb geen beeld van God, en ik ga nooit naar de kerk. Maar ergens geloof ik wel in God. Ik geloof bijvoorbeeld ook niet in een hemel en een hel, maar wel dat je geest verder leeft na je dood.
    What about you guys? (krul)

    Edit: Ik wil hier geen ruzie's of discussies oprichten ofzo, be nice to each other please! ^^

    [ bericht aangepast op 31 mei 2011 - 14:09 ]


    Moonshine, take us to the stars tonight ~

    PUKKELxDING schreef:
    Ik kan het niet. Al zou ik het doen, dan zou ik mezelf voor de gek houden, en iedereen daar omheen ook. Dat wil ik niet. Dan leef ik in een leugen.
    Ik erken Hem niet en ik ontken Hem niet. Pas zodra ik het met mijn eigen ogen en verstand heb gezien, dan zou ik er in kunnen geloven. Dan wordt het realisme voor me.

    mijn leerkracht Latijn probeert me trouwens te bekeren o.O

    [ bericht aangepast op 31 mei 2011 - 17:48 ]


    He says: "Live fast and die young, forget the past and move on. What's done is done."

    Er zal vast wel iets in het hiernamaals zijn, maar ik zou niet weten wát.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Nee, ik geloof niet.
    Het boeddhisme spreekt me heel erg aan, dat wel.


    Destroy what destroys you.

    Animale schreef:
    (...)
    Ik vind het echt raar dat moslims zo anders geloven als wij. Bijvoorbeeld dat jij van je ouder moét geloven in Allah? Als jij in God wilt geloven, waarom zouden ze je dan tegen kunnen houden? Jij gelooft toch in wie of wat jij zelf wilt? Of is dat dan niet in jullie geloof?

    Dat is hetzelfde met Christenen hoor. Als je ouders katholiek zijn dan wordt jij als baby gedoopt, doe je je communie, etc.
    Moslims verschillen bijna niet van de Christenen, beide geloven steunen op dezelfde basisprincipes. Er is ook geen slecht of goed geloof. Als je met deze religie bent opgegroeid vind je dat normaal dat je erin gelooft en sta je daar ook niet bij stil waarom precies. Het is gewoon de makkelijkste manier om moraal mee te geven, en ook hoop.
    Je moet niet meteen heel die geloof gaan afkraken alsof iedereen er tot vanalles gedwongen wordt. Niemand wordt gedwongen, op een bepaald zal zij zelf ook mogen kiezen wat zij het liefst wil geloven en ze zal dan voor Islam kiezen omdat ze dat het beste kent.

    En ik ben Christelijk gedoopt, maar ik geloof niet.


    Where there is a sea there are pirates...

    Maquillage schreef:
    Nee. Gewoon nee. Ik heb niets met God en de kerk en de bijbel. Ik respecteer gelovigen, ja, maar mij kunnen ze niet overtuigen om te geloven, sorry.

    Haha, ik verplicht je ook tot niets. Je gelooft in wat je wilt geloven (cat)


    Moonshine, take us to the stars tonight ~

    Geneve schreef:
    Nee, ik geloof niet.
    Het boeddhisme spreekt me heel erg aan, dat wel.

    Ohja, dat wel. Die hele cultuur is echt mijn leven! Meer bepaald het taoïsme. :9~


    Where there is a sea there are pirates...

    Animale schreef:
    (...)
    Hemel en hel is onzin, is er ooit al iemand geweest dan die het kon vertellen? (cat)

    Jij hebt anders ook geen bewijs dat het NIET bestaat. (cat)


    Without You: No Love, No happiness, No Laughing..In Short: No Life!

    Ik geloof in het lot en in reïncarnatie. :Y)


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Captain schreef:
    (...)
    Dat is hetzelfde met Christenen hoor. Als je ouders katholiek zijn dan wordt jij als baby gedoopt, doe je je communie, etc.
    Moslims verschillen bijna niet van de Christenen, beide geloven steunen op dezelfde basisprincipes. Er is ook geen slecht of goed geloof. Als je met deze religie bent opgegroeid vind je dat normaal dat je erin gelooft en sta je daar ook niet bij stil waarom precies. Het is gewoon de makkelijkste manier om moraal mee te geven, en ook hoop.
    Je moet niet meteen heel die geloof gaan afkraken alsof iedereen er tot vanalles gedwongen wordt. Niemand wordt gedwongen, op een bepaald zal zij zelf ook mogen kiezen wat zij het liefst wil geloven en ze zal dan voor Islam kiezen omdat ze dat het beste kent.

    En ik ben Christelijk gedoopt, maar ik geloof niet.

    Ik kraak helemaal niemand af. Maar hoe ze dat zei was precies of ze móét van haar ouders in Allah geloven, en dat vind ik gewoon raar. En dat is in het Christendom helemaal toch niet zo? (meestal niet) Ik ben ook gedoopt, en ik heb mijn 2 communie's ook gedaan, maar mijn ouders zijn eigenlijk niet gelovig. Maar moesten ze gelovig zijn, zouden ze mij ook tot niets verplichten denk ik.


    Moonshine, take us to the stars tonight ~

    MrsChartered schreef:
    (...)
    Jij hebt anders ook geen bewijs dat het NIET bestaat. (cat)

    Feit :Y)


    Moonshine, take us to the stars tonight ~

    Ik zou in iets willen geloven, maar dat is nou eenmaal moeilijk voor mij, aangezien ik gewoon vertrouwen in niets heb en ik ben totaal niet goedgelovig. Het lijkt me gewoon fijn om iets te hebben waar je altijd op terug kan vallen, maar I don't know. Ik geloof denk ik niet in God. De enige persoon op wie ik terug kan vallen, tegen wie ik nooit zou hoeven liegen, de ik altijd zou kunnen vertrouwen is mezelf. En zo zie ik het.


    wth.

    LALALALALA schreef:
    Geen idee, net als de rest van de wereld. We zien het wel als we dood zijn.


    Als je dood bent zie je niks. :')


    A universe is trapped inside a tear, Replaces love and happiness with fear.

    develin schreef:
    ik geloof niet in god of een andere.ik geloof in de dingen die ik denk dat waar zijn.

    ik geloof in me eigen geloof


    If you keep looking for that happy ending, you are never gonna get it right

    Geen verdere discussies over geloven, dolls!
    Anders raken we weer in de knoop. (;
    Ik vind dat iedereen zijn eigen God/Godin is. :Y)


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Animale schreef:
    (...)
    Ik kraak helemaal niemand af. Maar hoe ze dat zei was precies of ze móét van haar ouders in Allah geloven, en dat vind ik gewoon raar. En dat is in het Christendom helemaal toch niet zo? (meestal niet) Ik ben ook gedoopt, en ik heb mijn 2 communie's ook gedaan, maar mijn ouders zijn eigenlijk niet gelovig. Maar moesten ze gelovig zijn, zouden ze mij ook tot niets verplichten denk ik.

    Het is gewoon zo dat de Islam echt heel gericht is tot geloof en Christendom stelt bij de meerderheid bijna niets meer voor. We zien het bijna niet meer als een deel van onze cultuur. Hoewel het bij hen wél het geval is en ze vinden dat hun geloof belangrijk is voor de cultuur, maar dan echt cruciaal, snap je?
    Meestal is dat het enige houvast voor mensen, vooral als ze in een ander land terechtkomen. Nouja, stel als jij nu een boeddhist was en je hield ook erg veel van je geloof, dan zou je je kinderen toch ook graag met dezelfde opvattingen zien opgroeien? Misschien is het bij jou niet het geval, maar bij vele andere mensen wel.
    En sorry van dat afkraken, dat had ik niet moeten zeggen.


    Where there is a sea there are pirates...