• of jullie (in God) geloven? Ik namelijk wel. Ik weet niet waarom, ik heb geen reden om te geloven, ik heb geen beeld van God, en ik ga nooit naar de kerk. Maar ergens geloof ik wel in God. Ik geloof bijvoorbeeld ook niet in een hemel en een hel, maar wel dat je geest verder leeft na je dood.
    What about you guys? (krul)

    Edit: Ik wil hier geen ruzie's of discussies oprichten ofzo, be nice to each other please! ^^

    [ bericht aangepast op 31 mei 2011 - 14:09 ]


    Moonshine, take us to the stars tonight ~

    Jennieee schreef:
    nee ik geloof er niet in. ik denk dat het zo verzonnen is omdat mensen iemand nodig hadden voor hoop en om iemand de schuld te geven en dat beeld is blijven hangen sorry ik wil gelovigen niet beledigen, dit is hoe ik denk. ik respecteer de mensen die er wel in geloven, al zullen ze mij nooit over kunnen halen (:
    Nou.. vroeger verzonnen mensen goden omdat ze de natuurverschijnselen niet konden verklaren. Maar dat zijn heel andere goden dan wat Animale bedoelt :)


    Life is hard and then we die

    PUKKELxDING schreef:
    (...)Nou.. vroeger verzonnen mensen goden omdat ze de natuurverschijnselen niet konden verklaren. Maar dat zijn heel andere goden dan wat Animale bedoelt :)

    Dus mijn Goden en Godinnen zijn verzonnen en God niet?
    Lekker is dat. Mijn Goden en Godinnen zijn even verzonnen en echt als haar God!


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    FinalDay schreef:
    Kweenie, ik geloof wel dat er íéts is, maar niet speciaal God..


    Never look back, don't doubt tomorrow.

    PUKKELxDING schreef:
    (...)Nou.. vroeger verzonnen mensen goden omdat ze de natuurverschijnselen niet konden verklaren. Maar dat zijn heel andere goden dan wat Animale bedoelt :)


    ik heb het ook niet over die goden maar over het christendom. naja eigenlijk krijgt God de schuld niet maar de duivel wel. het leven van mensen wordt beter hoor denk ik als je gelooft, want je gaat inzien wat goed is en wat slecht. maar ook angst om in de hel te komen kan je leven teveel beïnvloeden vind ik.. en verder denk ik dat God gewoon iemand is zodat mensen nooit alleen meer zijn, een soort denkbeeldige vriend die dingen verklaart. bijv, als er iemand sterft zeggen mensen: het is Gods wil. dat is heel makkelijk om te zeggen dan. als je dan door gaat vragen waarom God zoiets zou willen wordt er gezegd: niemand weet Gods bedoelingen.. oke typisch diepzinnig moment van mij x] mja je snapt wel wat ik bedoel


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    StJimmy schreef:
    (...)
    Dus mijn Goden en Godinnen zijn verzonnen en God niet?
    Lekker is dat. Mijn Goden en Godinnen zijn even verzonnen en echt als haar God!


    ze gelooft ook niet in God? lees eens goed haar reacties -___-


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    Defensive schreef:
    Ik geloof niet echt in een persoon met goddelijke vermogens, maar wel in goddelijke krachten die op deze aarde en in het hiernamaals aanwezig zijn. De natuurkracht (:


    Wie du mir, so ich dir.

    Defensive schreef:
    Ik geloof niet echt in een persoon met goddelijke vermogens, maar wel in goddelijke krachten die op deze aarde en in het hiernamaals aanwezig zijn. De natuurkracht (:

    Ja, of zoiets zoals jij zegt ook. Ik geloof wel dat er iéts is nadat we dood zijn. Ik geloof niet in de hemel en de hel, maar wel in geesten die verderleven op onze nutteloze planeet enzo. ;D


    Moonshine, take us to the stars tonight ~

    Jennieee schreef:
    (...)

    ze gelooft ook niet in God? lees eens goed haar reacties -___-

    Weet ik,ik bedoel de God van de topic starter. PUKKELxDING zegt dat vroeger mensen Goden en Godinnen verzonnen,op zo'n manier van dat is onzin(althans zo komt het bij mij over). Maar de Goden en Godinnen waar zij het over heeft zijn even verzonnen en echt als de God van de topic starter.
    Je kan niet zeggen dat "mijn" Goden en Godinnen verzonnen zijn en God echt is,omdat het beiden een geloof is. Beide zijn ze even echt en even verzonnen,voor ons. Alleen zij weten hoe het zit,en wij pas na onze dood.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    StJimmy schreef:
    (...)
    Dus mijn Goden en Godinnen zijn verzonnen en God niet?
    Lekker is dat. Mijn Goden en Godinnen zijn even verzonnen en echt als haar God!
    Nee, dat is wat jij er van maakt XD


    Life is hard and then we die

    StJimmy schreef:
    (...)
    Weet ik,ik bedoel de God van de topic starter. PUKKELxDING zegt dat vroeger mensen Goden en Godinnen verzonnen,op zo'n manier van dat is onzin(althans zo komt het bij mij over). Maar de Goden en Godinnen waar zij het over heeft zijn even verzonnen en echt als de God van de topic starter.
    Je kan niet zeggen dat "mijn" Goden en Godinnen verzonnen zijn en God echt is,omdat het beiden een geloof is. Beide zijn ze even echt en even verzonnen,voor ons. Alleen zij weten hoe het zit,en wij pas na onze dood.


    ik snap niet waarom je haar dan quotte, zo kwam het over alsof je het tegen haar had :') maarjah PUKKELXDING zei het en zij gelooft in geen van beide.
    mja, wat boeit het eigenlijk? we maken ruzie om niks :')
    oke last thing: iedereen mag geloven waarin hij/zij wil en respecteer dat gewoon. punt.
    Im done (:

    [ bericht aangepast op 31 mei 2011 - 14:14 ]


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    Ik weet niet wat ik geloof en eerlijk gezegd hou ik me er ook niet meer zo mee bezig. Het gaat mij erom dat ik zo goed en eerlijk mogelijk leef, niet om later een of andere beloning te krijgen, zoals het naar de hemel gaan zoals christenen geloven, maar gewoon, omdat ik zelf een goed mens wil zijn. En als ik dan dood ga zie ik het wel weer, als ik maar gewoon weet dat ik goed ben geweest. Dat is voor mij het belangrijkste.


    Het is niet ongewoon dat mensen hun hele leven wachten met beginnen te leven. - Eckhart Tolle

    PUKKELxDING schreef:
    Ik kan het niet. Al zou ik het doen, dan zou ik mezelf voor de gek houden, en iedereen daar omheen ook. Dat wil ik niet. Dan leef ik in een leugen.
    Ik erken Hem niet en ik ontken Hem niet. Pas zodra ik het met mijn eigen ogen en verstand heb gezien, dan zou ik er in kunnen geloven. Dan wordt het realisme voor me.


    <3

    Memphis schreef:
    Ik weet niet wat ik geloof en eerlijk gezegd hou ik me er ook niet meer zo mee bezig. Het gaat mij erom dat ik zo goed en eerlijk mogelijk leef, niet om later een of andere beloning te krijgen, zoals het naar de hemel gaan zoals christenen geloven, maar gewoon, omdat ik zelf een goed mens wil zijn. En als ik dan dood ga zie ik het wel weer, als ik maar gewoon weet dat ik goed ben geweest. Dat is voor mij het belangrijkste.

    Hemel en hel is onzin, is er ooit al iemand geweest dan die het kon vertellen? (cat)


    Moonshine, take us to the stars tonight ~

    Memphis schreef:
    Ik weet niet wat ik geloof en eerlijk gezegd hou ik me er ook niet meer zo mee bezig. Het gaat mij erom dat ik zo goed en eerlijk mogelijk leef, niet om later een of andere beloning te krijgen, zoals het naar de hemel gaan zoals christenen geloven, maar gewoon, omdat ik zelf een goed mens wil zijn. En als ik dan dood ga zie ik het wel weer, als ik maar gewoon weet dat ik goed ben geweest. Dat is voor mij het belangrijkste.
    Ja, dat heb ik inderdaad ook :)


    Life is hard and then we die

    Geen idee eigenlijk, heb er me nooit zo mee bezig gehouden. Het is niet dat ik het ga ontkennen, want als hij dadelijk bestaat ben ik screwed (:
    Maar het is niet zo dat ik echt in een god geloof..


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.