• Helleu :]
    Mijn vriend en ik hebben nu meer dan 8 maanden, en we hebben ook seks enzo, maar alleen met condoom, en sinds kort zijn we daarmee gestopt, omdat we allebei bang zijn dat hij scheurt, of dat er iets fout gaat. Het komt er dus op neer dat ik aan de pil wil, maar mijn ouders vinden me te jong, en ik mag het dus niet. Ze zeggen dan gewoon; "Heb dan maar gewoon geen seks."
    Er valt ook gewoon echt niet met haar te praten, en ik vind het nogal dom dat het niet mag, want wat wil ze nou, dat ik zwanger word ofzo? Ik ben misschien dan wel jong, maar ze weet toch wel dat ik het doe, en tóch mag het niet. Nu wil ik dus aan de pil zonder mijn ouders het te weten komen, en ik weet wel waar je het kan halen enzo, het enige probleem is; De verzekering. Ik ben bang dat mijn ouders het daardoor te weten komen, en buiten de verzekering betalen zit er niet in, ik ben niet bepaald rijk :Y) Maargoed, weet iemand hoe dit werkt? Ik wil sowieso binnekort gaan bellen naar mijn huisarts voor een spreekuur, maar ik vind het wel fijn om dit vantevoren te weten, zodat ik daar niet voor niks zit (:


    Alis volat propriis.

    Scandinavia schreef:
    (...)
    Blergh, ik heb een hekel aan de MAP, ik heb hem al eens één keertje gebruikt, de buikpijn die ik toen had toen ik ongesteld werd was echt dodelijk, terwijl ik er nooit last van heb D: En hij is inderdaad duur, 15 euro T_T

    Tja, of één weekje buikpijn, of 9 maanden, om er vervolgens nog niet vanaf te zijn. :'D
    En dan hebben we het nog niet over het "geweldige" gevoel van een abortus laten plegen :'D

    Scandinavia schreef:
    (...)
    Neenee, ik heb geen seks zonder condoom, ik bedoelde dat we sowieso gestopt zijn met seks, totdat ik aan de pil ben ^^ Zo dom ben ik niet x'D

    Ah, oke. Dat maakte ik er niet uit op (:

    RINGDINGDONG schreef:
    Je bent pas 14 en wilt je lichaam nu al met hormonen volproppen? Ik was ook 14, maar ik was behoorlijk ziek voordat ik aan de pil mocht(van de huisarts). Blijf gewoon de condoom gebruiken. Misschien gaat het ooit nog uit en dan zit je met de pil. Denk er nog even over na.
    Sorry hoor, maar ik vind dit een beetje een onzinnig/onthoudend argument.. Je kan het nooit veilig genoeg doen, en zo zwaar is de pil nou ook weer niet.


    Life is hard and then we die

    BR0WNIE schreef:
    (...) maar alleen met condoom, en sinds kort zijn we daarmee gestopt, omdat we allebei bang zijn dat hij scheurt, of dat er iets fout gaat.
    Daar maak ik toch uit op dat ze geen condoom meer gebruiken?

    Ze bedoelt dat ze zijn gestopt met de seks :'D

    @ StillBored
    Mijn vriend en ik zijn door elkaar ontmaagd (;


    Alis volat propriis.

    BR0WNIE schreef:
    (...) maar alleen met condoom, en sinds kort zijn we daarmee gestopt, omdat we allebei bang zijn dat hij scheurt, of dat er iets fout gaat.
    Daar maak ik toch uit op dat ze geen condoom meer gebruiken?
    Ze zijn gestopt met 'het' doen in het algemeen (cat)


    Life is hard and then we die

    BR0WNIE schreef:
    (...)
    Ah, oke. Dat maakte ik er niet uit op (:

    No problem, ik legde het nu ik goed kijk inderdaad een beetje vaag uit xd


    Alis volat propriis.

    ik gebruik het ook (nerd)
    seks nu al je bent 14 O.O


    Shoganai i ne~

    RINGDINGDONG schreef:
    Je bent pas 14 en wilt je lichaam nu al met hormonen volproppen? Ik was ook 14, maar ik was behoorlijk ziek voordat ik aan de pil mocht(van de huisarts). Blijf gewoon de condoom gebruiken. Misschien gaat het ooit nog uit en dan zit je met de pil. Denk er nog even over na.


    Hmm, beetje onzinnige reactie. Omdat jij behoorlijk ziek was mocht je wel aan de pil? Zo zwaar is een pil niet want je begint altijd met een van de lichtste vorm die er is. En er is bij mijn weten niks mis met een gebroken relatie en de pil, ze zal niet altijd alleen blijven daarna wel?


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    PUKKELxDING schreef:
    (...)Sorry hoor, maar ik vind dit een beetje een onzinnig/onthoudend argument.. Je kan het nooit veilig genoeg doen, en zo zwaar is de pil nou ook weer niet.
    Het is gewoon niet bedoeld voor een groeiend lichaam, hoe je het went of keert.
    Je kan dan gewoon nog beter een condoom gebruiken.


    Today will be Girl's Day party with you~

    RINGDINGDONG schreef:
    (...)Het is gewoon niet bedoeld voor een groeiend lichaam, hoe je het went of keert.
    Je kan dan gewoon nog beter een condoom gebruiken.


    Ik gebruik hem als sinds ik 13 ben en toch ben ik heel normaal. Zo slecht is het niet.


    Your make-up is terrible

    @ RINGDINGDONG
    Ik heb me al ingelezen over mogelijke bijwerkingen en die soort dingen, maar een aantal vriendinnen van mij zijn ook aan de pil, en ik heb ze er nooit over gehoord. En ik heb dat nog altijd liever dan dat ik dalijk zwanger ben (:


    Alis volat propriis.

    Assassin schreef:
    (...)

    Ik gebruik hem als sinds ik 13 ben en toch ben ik heel normaal. Zo slecht is het niet.

    'En toch ben ik heel normaal' hahahaha :'D
    Dat klinkt wel heel apart ^^

    Maar ik gebruik m ook al sinds mijn 12e, maar dat heeft een andere reden.

    BR0WNIE schreef:
    (...)
    'En toch ben ik heel normaal' hahahaha :'D
    Dat klinkt wel heel apart ^^

    Maar ik gebruik m ook al sinds mijn 12e, maar dat heeft een andere reden.


    Hahaha. :'D Ik bedoelde meer mijn lichaam enzo.


    Your make-up is terrible

    RINGDINGDONG schreef:
    (...)Het is gewoon niet bedoeld voor een groeiend lichaam, hoe je het went of keert.
    Je kan dan gewoon nog beter een condoom gebruiken.

    Maar als het condoom scheurt, en ze hebben het beiden niet door? Zit ze daar met óf een kind, óf het feit dat ze een abortus moet laten plegen. Als het écht zo slecht is, zou de huisarts het niet aanraden denk ik.
    Daarbij zijn er zelfs zat meisje van 12/13 soms zelfs op hun 10e/11e al de pil gebruiken vanwegen hun onregelmatige/pijnlijke/heftige menstruatie.
    Het is niet super gezond, dat klopt. Maar altijd beter dan de gevolgen van als je het niet doet...