• Ik heb dus als opdracht mijn mening te geven over drie stellingen, maar ik wil eerst weleens horen wat jullie van de stellingen vinden.
    - Zou je voor altijd willen leven?
    - Is wijsheid hetzelfde als kennis?
    - Ben je vrij als je niet bezet bent?
    En liefst niet enkel ja & nee ook een beetje uitleg,
    dankjewel sgatieees! (flower)

    [ bericht aangepast op 13 mei 2011 - 17:04 ]


    1.25

    Het gaat om jouw mening, niet om die van ons. (:


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    Het gaat om jouw mening, niet om die van ons. (:

    Toch wil ik die van jullie eens horen, (:


    1.25

    - Zou je voor altijd willen leven?
    Nee
    - Is wijsheid hetzelfde als kennis?
    Nee
    - Ben je vrij als je niet bezet bent?
    Ja,als je geen bezit bent ben je vrij.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    - Zou je voor altijd willen leven?
    Als mijn botten en spieren etc niet zouden versleiten wel, anders leef je oneidig met pijn.
    - Is wijsheid hetzelfde als kennis?
    Nee, wijsheid kan soms handiger zijn, maar in andere situatie's kennis weer.
    - Ben je vrij als je niet bezet bent?
    Je bent nooit echt vrij.


    Het heden is de geschiedenis gezien door de toekomst.

    - Zou je voor altijd willen leven
    Nee, na een tijdje heb je alles, maar dan ook echt alles gedaan en gezien, en dan kan je niet doodgaan.. lijkt me zwaaar klote

    - Is wijsheid hetzelfde als kennis
    Nee, mensen kunnen nog zoveel weten, en dus kennis hebben, en dan zulke domme fouten maken, dat je denkt van o.0...... Zelfs de kleinste kinderen kunnen soms heel wijs zijn, maar dat betekent niet dat ze kennis hebben.

    - Ben je vrij als je niet bezet bent
    Niemand is helemaal vrij, je zit altijd aan regels verbonden, of het nou een relatie is, of gewoon bestaan (ik vind t totaal achterlijk dat je regels hebt om te bestaan ><)


    You know my name. Not my story. You heard what I've done. Not what I've been through.

    Zou je voor altijd willen leven?
    langs de ene kant wel en langs de andere kant niet.
    ja omdat ik wel wil weten waar deze wereld naartoe gaat, wat er nog allemaal gaat gebeuren en nee omdat je een echt doel moet hebben, iets om voor te leven. mensen leven om te sterven maar als je voor eeuwig leeft, veranderd dat veel. na een tijd word het gewoon saai want ja na een paar eeuwen heb je alles wel gezien en gedaan.


    Is wijsheid hetzelfde als kennis?
    nee, kennis blok je van buiten, haal je uit boeken en schriften. wijsheid haal je uit het leven, uit ervaringen.

    Ben je vrij als je niet bezet bent?
    echt vrij zullen we nooit zijn. maar als hier bedoeld wordt in een relatie zijn = bezet en single = vrij, ja dan klopt het wel. je bent vrij, hoeft geen aandacht te besteden aan een vriend(in), flirt met wie je wilt...

    [ bericht aangepast op 13 mei 2011 - 17:10 ]


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    - Zou je voor altijd willen leven?
    Nee, want het leukste van het leven is juist alles wat je voor de eerste keer doet. Een eeuwig leven verzandt dus alleen maar in herhaling.
    - Is wijsheid hetzelfde als kennis?
    Nee, kennis zijn voor mij feitjes, wijsheid is het juiste handelen met eventueel de opgedane kennis.
    - Ben je vrij als je niet bezet bent?
    Nee, voor mij is vrijheid een gemoedstoestand, zoals blij of verdrietig. Het is hoe je je voelt. Dus je kan vrij zijn en toch bezet zijn, en ook beide niet zijn.


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    - Zou je voor altijd willen leven?
    Nee, ik zou dan meemaken dat mijn vrienden en familieleden om mij heen sterven, en bovendien zou ik vele rampen en dergelijke meemaken, zelfs het einde van de wereld. Lijkt me niets :') En bovendien krijg je dan ook geen antwoord op de vraag: is er leven na de dood?
    - Is wijsheid hetzelfde als kennis?
    Nee, wijsheid kan in je instinct zitten en opgedaan worden uit ervaringen terwijl kennis geleerd moet worden.
    - Ben je vrij als je niet bezet bent?
    Bezet als in dat je iemands bezit bent, of als in een relatie? Van dat eerste zou ik dan wel zeggen dat je vrij bent, maar in de tweede situatie ligt het eraan of je zoekende bent of niet.


    This is the part of me, that you're never ever gonna take away from me.

    Oké dan. (:

    - Zou je voor altijd willen leven?
    Nee. Iedereen om je heen zou doodgaan, en je blijft als enige achter.
    - Is wijsheid hetzelfde als kennis?
    Weer nee. Kennis is iets wat je gewoon uit een boek kunt halen, weisheid wordt in mijn ogen gevormd door veel kennis.
    - Ben je vrij als je niet bezet bent?
    Nog een keer nee. Er zijn veel meer dingen die je kunnen opeisen.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    het gaat wel om jouw mening, maar ter indicatie:

    -Zou je voor altijd willen leven?
    Hell no! na tachtig jaar heb ik het wel gezien op deze aarde, eeuwig leven, wat moet ik dan doen?
    - Is wijsheid hetzelfde als kennis?
    nee vanzelfsprekend niet, kennis kan je in de boeken lezen en leren. wijsheid verkrijg je d.m.v. levenservaring.
    - Ben je vrij als je niet bezet bent?
    Ik ben het er ook mee eens dat je nooit vrij bent. (;

    dus allemaal nee ;]

    [ bericht aangepast op 13 mei 2011 - 17:12 ]


    Interdum lacrimae pondera vocis habent

    - Zou je voor altijd willen leven? nee, als ik wijs genoeg ben wil ik sterven. Het lijkt me verschrikkelijk om voor altijd te leven, je ziet al je vrienden sterven, je kinderen, je kleinkinderen etc.
    - Is wijsheid hetzelfde als kennis? absoluut niet. Kennis kan je uit boeken halen & wijsheid niet.
    - Ben je vrij als je niet bezet bent? Ik ben niet bezet maar voel me ook niet vrij, dus nee. Vrijheid heeft ook te maken met bijv. vrijheid van meningsuiting en niet alleen met of je een relatie of niet hebt.


    If you don't understand my silence, than you don't deserve my words ..<3

    -Zou je voor altijd willen leven?
    Nee, ik zou vrienden en familie zien doodgaan, steeds opnieuw.
    - Is wijsheid hetzelfde als kennis?
    Nee, kennis leer je op school. Wijsheid moet je hebben, verstandig nadenken enzo.
    - Ben je vrij als je niet bezet bent?
    Nee, je bent nooit vrij.


    I live for the applause, you will die for it.