• Ben jij slank? of Ben jij lang? of Heb je een mooie huid? Denk je werkelijk dat het dié dingen zijn die bepalen of jij mooi bent? Denk je nou écht dat ik met één simpel quizje had kunnen bepalen of jij mooi bent of niet?

















    Weet je, ik heb dit quizje helemaal niet nodig om daar achter te komen. Ik weet al dat jij mooi bent. Je bent prachtig. Een pure schoonheid! Jij bent alleen de enige die dat nog niet weet.

















    Kijk in de spiegel. En kijk niet naar je puistjes, vet of lengte. Kijk niet naar de glans van je haar of naar de breedte van je heupen.

















    Kijk naar je ogen. Het zijn twee schitterende lichtjes in je gezicht die niemand anders heeft. Met die ogen kijk jij naar de wereld, je leven en jezelf. Alleen zie je jezelf maar half. Je ziet een meisje met twee benen, twee armen, een neus, een buik, een mond, een hals, een rug, twee handen, twee oren, haren en twee ogen. Niet erg opvallend, zul je denken. Ieder ander meisje op aarde ziet er ook zo uit.

















    Fout!

















    Niémand zie er uit zoals jij. Jij bent jij. Zíj, dat ene beroemde meisje op tv of uit dat tijdschrift is jou niet. Als je naar haar kijkt zie je niet jou en niet haar. Je ziet een beeld dat anderen van haar gemaakt hebben.

















    Maar jij bent een schitterend, uniek en heel lief meisje. Jij hebt alle tijd nog om een vlinder te worden. Om uit te vinden wie je bent. Jij hoeft je niet aan te passen aan anderen om mooi te zijn!

















    Want dat ben je al lang. Sinds de dag van je geboorte tot op dít moment. Jij bent mooier dan de mooiste bloem, mooier dan de kostbaarste diamant en de helderste ster aan de hemel. En dat zal nooit veranderen, zolang je er maar in blijft geloven!





















































    Jij bent niet de enige die huilt vanwege haar uiterlijk. Je hebt al het recht om onzeker te zijn en je emoties te uiten. Maar niemand heeft het recht om jou wijs te maken dat je niet mooi bent. Want iedereen die dát beweerd, is nog blinder dan jij eerst zelf was.



































    ...



































    Kijk nog eens in de spiegel. Glimlach.

















    Wat zie je?.


    It is better to reign in hell than to serve in heaven.

    StJimmy schreef:
    Sorry hoor,maar niet iedereen is mooi. Dat kan gewoon niet,en dat is goed.
    Ik snap wat je wilt zeggen,dat we niet naar uiterlijk moeten kijken. Maar dat moeten we wel,dat is heel belangrijk.Geloof me,voor de natuur is uiterlijk heel belangrijk. Daarom bestaat schoonheid ook.
    We moeten alleen niet iemand afkeuren op uiterlijk.


    Food.

    Jeetje. Dat weet ik ondertussen wel! Iedereen is verschillend. En iedereen is mooi op zijn manier. Blablabla.

    Sorry, ik ben aan het schrijven en mijn ik-persoon is net te pakken genomen. Dus is ze een beetje boos.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    StillBored schreef:
    (...)
    meestal wil je mooi zijn voor anderen.
    jij ziet jezelf niet de hele tijd tenzij je de hele dag een spiegel voor je neus houd x)


    Het maakt me niet uit of ik mezelf zie. Zolang ik maar weet: Ik ben goed zoals ik ben.


    It is better to reign in hell than to serve in heaven.

    StillBored schreef:
    (...)
    wie verzint die ''schoonheid''?
    dat hebben we zelf verzonnen
    kijk naar de cosmetica industrie: koop dit voor een mooie huid, en dat voor mooi haar. we verpesten het voor onszelf.

    Nee hoor schoonheid is een truck van de natuur zodat goede genen doorgegeven worden. Mensen die mooi zijn(en dan bedoel ik niet van make-up maar die van de natuur)hebben goede genen.
    Denk maar aan albino's,die vinden wij niet mooi omdat ze slechte genen hebben.
    Zo is het nu eenmaal in de natuur geregeld. Eigenlijk best slim.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    ik wil verder niks zeggen hoor maar ik denk dat sommige die dit verhaal lezen wel wat meer zelfvertrouwen krijgen (cat)
    daarom vind ik het goed dat ze dit topic heeft aangemaakt
    ik heb dit volgens mij al een keer gelezen x)


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    StJimmy schreef:
    (...)
    Nee hoor schoonheid is een truck van de natuur zodat goede genen doorgegeven worden. Mensen die mooi zijn(en dan bedoel ik niet van make-up maar die van de natuur)hebben goede genen.
    Denk maar aan albino's,die vinden wij niet mooi omdat ze slechte genen hebben.
    Zo is het nu eenmaal in de natuur geregeld. Eigenlijk best slim.


    Het zou een truc van de natuur kunnen zijn. Maar... slechte genen?


    It is better to reign in hell than to serve in heaven.

    StJimmy schreef:
    (...)
    Nee hoor schoonheid is een truck van de natuur zodat goede genen doorgegeven worden. Mensen die mooi zijn(en dan bedoel ik niet van make-up maar die van de natuur)hebben goede genen.
    Denk maar aan albino's,die vinden wij niet mooi omdat ze slechte genen hebben.
    Zo is het nu eenmaal in de natuur geregeld. Eigenlijk best slim.

    -zucht-
    en daarom bestaat het dat mensen meningen hebben. sommige vinden bruine ogen lelijk en anderen juist bijzonder. dat ligt eraan waar mensen van houden x) je zegt nu dus dat mensen eigenlijk geen mening hebben maar bepaalde dingen gewoon mooi móéten vinden. en uhm, daar ben ik het niet mee eens :X

    @ sincity
    en nu je het zegt... slechte genen klinkt best wel... racistisch mijn mening

    [ bericht aangepast op 9 mei 2011 - 16:17 ]


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    Jongens, zie nou eens één keer iets goeds in en ga niet zo flippen. Ik vind het goed dat ze dit topic maakt. 8B


    Big girls cry when their hearts are breaking

    StillBored schreef:
    (...)
    -zucht-
    en daarom bestaat het dat mensen meningen hebben. sommige vinden bruine ogen lelijk en anderen juist bijzonder. dat ligt eraan waar mensen van houden x) je zegt nu dus dat mensen eigenlijk geen mening hebben maar bepaalde dingen gewoon mooi móéten vinden. en uhm, daar ben ik het niet mee eens :X

    @ sincity
    en nu je het zegt... slechte genen klinkt best wel... racistisch mijn mening


    Het klinkt zo... gemeen. Zovan: Jij hebt puistjes, dus je hebt slechte genen!


    It is better to reign in hell than to serve in heaven.

    ILOVECHIARA schreef:
    Amen _O_


    "Because I'm with you until the end of the line." - Stucky

    SinCity schreef:
    (...)

    Het klinkt zo... gemeen. Zovan: Jij hebt puistjes, dus je hebt slechte genen!

    oeh dan heb ik slechte genen x) nee ik vind gewoon dat iedereen mooie en lelijke dingen van zichzelf heeft. en soms vind een ander de lelijke dingen juist mooi 8D en als ik nu tegen de natuur in ga, schijt


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    respect(heart2)''


    I don't believe you have to be better than everybody else. I believe you have to be better than you ever thought you co

    SinCity schreef:
    (...)

    Het zou een truc van de natuur kunnen zijn. Maar... slechte genen?

    Ja,uhm hoe leg ik dit uit.
    Albino's(ik neem die even als voorbeeld dat is makkelijk) overleven het niet goed in de natuur,ze sterven meestal snel. Albino's krijgen hun huid door genen. De natuur zien die genen als slecht omdat die dieren(en dus ook mensen) snel sterven. Om te zorgen dat die genen niet te veel voorkomen vinden we die mensen niet mooi. Met slechte genen bedoel ik genen die er voor zorgen dat we niet lang leven en geen/weinig nakomelingen krijgen. Of nakomelingen die niet lang leven.weinig kinderen krijgen. Snap je?
    Ik heb het natuurlijk niet over dingen als puistjes,die zijn in de natuur niet slecht maar over dingen die ons beperken.
    Dat is dus de wet van de sterkste.

    @StillBored
    We vinden bepaalde dingen allemaal mooi,als iemand heel vaan de gulden sneden in het lichaam heeft dan vinden we die mooier.Iedereen,daar kunnen we niks aan doen en dat valt ons ook niet op.
    Daarnaast hebben we ook persoonlijke voorkeuren,mede omdat we niet meer zo dicht bij de natuur staan als vroeger,maat ons instinct werkt soms nog wel. Zoals hier bij.

    Ik snap dat het moeilijk te begrijpen is,zeker omdat ik het niet heel goed kan uitleggen.

    [ bericht aangepast op 9 mei 2011 - 16:24 ]


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    StillBored schreef:
    (...)
    wie verzint die ''schoonheid''?
    dat hebben we zelf verzonnen
    kijk naar de cosmetica industrie: koop dit voor een mooie huid, en dat voor mooi haar. we verpesten het voor onszelf.


    sommigen zijn hier t niet mee eens, maar het is wel zo. Kijk naar de reclame, of naar de 'schoonheids' bladen, in die bladen etc. wordt bepaald wat de mode is zeg maar (althans aangegeven), maar geeft ook aan (wat onbewust aankomt bij de kijkers) wat wordt gezien als een mooi iemand. Bijv. een gezicht moet zo symetrisch mogelijk zijn etc. zie je vaak in de mode wereld.

    etc. etc. etc.


    Ligt and Darkness are both very different..

    StillBored schreef:
    (...)
    oeh dan heb ik slechte genen x) nee ik vind gewoon dat iedereen mooie en lelijke dingen van zichzelf heeft. en soms vind een ander de lelijke dingen juist mooi 8D en als ik nu tegen de natuur in ga, schijt


    Ik bedoel: Ik vind albino's niet lelijk. Persoonlijk vind ik niemand lelijk.. En: slechte genen bestáán niet. Alleen als je een afwijking hebt.


    It is better to reign in hell than to serve in heaven.