• Mijn laatste zeiktopic, ik beloof het. Tenslotte heb ik hierna niemand meer over.

    Ditmaal gaat het over mijn oma. Pas een maand of twee geleden hebben we te horen gekregen dat ze leukemie heeft. Dat is echt balen, want 18 mei is ze samen met opa 50 jaar getrouwd. In de eerste week van de zomervakantie zou mijn familie uit Amerika overkomen om met zijn allen op vakantie te gaan, maar dat haalt ze nu niet meer.
    En we hadden allemaal zowel gehoopt als gedacht dat ze het zou halen, want het ging zo goed, zelfs de artsen stonden versteld. Maar vanochtend is ze ineens met spoed naar het ziekenhuis gebracht omdat ze het zó benauwd had, niet normaal. En nu heeft mijn moeder me net gebeld dat oma slaapt en nergens meer op reageert, met andere woorden: het is afgelopen.

    Mijn opa, moeder en vader blijven bij haar bed waken, tot het laatste moment. Dat wil zeggen dat ik nu alleen thuis ben en ik vreet mezelf op. Ik wil slapen, maar het lukt me gewoon niet. En ik mag niet naar oma toe, want het schijnt er verschrikkelijk uit te zien. O, verdomme, ze heeft zó hard gevochten en nu haalt ze het alsnog niet om nog één laatste keer haar hele familie te zien. Ik baal zelf natuurlijk, maar ik baal vooral voor oma. Het is oneerlijk, ze heeft als klein kind in een Jappenkamp gezeten en later een longziekte opgelopen die veel van haar afnam en dan krijgt nét zij leukemie. Het is oneerlijk!

    Nu ben ik dus Suus kwijt en binnenkort nog oma en Simone en dat dan allemaal in één jaar. Het testen mag ophouden, ik ben gezakt.

    Edit: Het is gebeurd, mijn oma heeft haar eeuwige (en verdiende) rust gevonden.

    [ bericht aangepast op 4 mei 2011 - 12:08 ]


    everything, in time

    Oh mijn god! Wat erg, jezus, sterkte.
    En dit is niet zeiken, dit is gewoon super erg.
    Sterkte!


    live the life you love

    wow dat is echt ontzettend kut! =( ik kan begrijpen dat je je rot voelt.. maar je oma heeft toch een ontzettend leuke tijd met jullie gehad? daar heeft ze vast van genoten =) heel veel sterkte marleentje!! <3


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    awh wat erg<3
    Je mag altijd naar me komen. Heel veel sterkte je mag me ook s'nachts bellen als het niet gaat<3


    It's hard to hold a candle in the cold November Rain

    Je weet wat ik allemaal tegen je he gezegd, en ik ben er voor je lief! Heel veel sterkte <33.


    We're all mad here.

    Nu ben ik dus Suus kwijt en binnenkort nog oma en Simone en dat dan allemaal in één jaar. Het testen mag ophouden, ik ben gezakt.

    Dat is niet waar Marleen. Dat is helemaal niet waar, echt niet. En het is geen test. Het is jouw leven, en het loopt zo, omdat je er veel van moet leren, het zal je groot, volwassen, liefdevol en sterk maken.

    Jouw oma heeft al ontzettend veel meegemaakt, maar ook dat maakt haar tot de vrouw die ze vandaag de dag is. Het feit dat ze nu ineens zo hard achteruit gaat zegt misschien wel dat ze er gewoon klaar mee is. Dat ze zo ontzettend hard gevochten heeft –zonder dat jullie dat misschien doorhadden- dat ze er nu gewoon klaar mee is en niet meer wil. Neem dat haar niet kwalijk en vooral ook jezelf niet. Jij bepaald niet over iemands leven, het is dus ook niet jouw schuld dat mensen om wie jij zielsveel geeft dood gaan. Zet dat maar uit je hoofd, want dat is echt niet zo.

    Ik weet dat je op dit moment waarschijnlijk niet veel aanneemt of gelooft van wat anderen zeggen maar ‘hang in there..’ Ik weet dat je het kunt. Ik hoop voor je oma, dat wanneer ze gaat, ze gewoon rustig kan gaan. Het feit dat ze nergens meer op reageert zegt waarschijnlijk wel al dat ze in diepe slaap is en geen pijn meer voelt op dit moment. Het spijt me heel erg voor je dat jij de laatste tijd zoveel nare dingen mee moet maken. Als ik je pijn en verdriet voor je kon en mocht dragen dan had ik dat gedaan, eerlijk waar. Je weet me te vinden en probeer zo meteen toch maar even te slapen. Of ga op zijn minst een film kijken of een boek lezen, zodat je even met je gedachten ergens anders bent.

    xx

    [ bericht aangepast op 3 mei 2011 - 23:31 ]


    Wie du mir, so ich dir.

    Ach meissie, wat rot voor je =\
    Ik weet niet echt wat ik nou moet zeggen, behalve: heel veel sterkte <3


    If I die young, send me away with the words of a lovesong.

    Kirsten, ik hou van je.

    Je maakt me altijd aan het huilen, wel ja, wanneer het nodig is dan. Dat heb ik van jou geleerd.

    Bovendien heb je ook wel gelijk, dat weet ik, maar het voelt gewoon absoluut niet zo op dit moment. Ik ben de lust een beetje aan het verliezen, het is gewoon écht. niet. leuk. meer. zo. En ik weet dat dit een "momentopname" is en volgend jaar misschien beter wordt, maar dat klinkt zo ontzettend ver weg. Ik lach veel minder en ik wíl weer lachen, ik wil het echt. Maar het voelt alsof ik dat niet mag, omwille van Suus, oma en Simone.

    Ik heb zo veel mensen om wie ik geef (en waarvan ik weet dat zij om mij geven) familie, vrienden en Quizlet natuurlijk, maar dat lijkt allemaal in het niets te staan als ik bedenk wat ik inlever. Ik klink echt heel emo nu. En de zak chips naast me is bijna leeg. Alles voelt zo ontzettend dubbel: Ik wíl doorgaan, maar dan moeten ze het niet zo damned moeilijk maken.

    Ook heb ik het gevoel dat ik echt zeik, er zijn mensen die het zwaarder hebben dan ik en zelfs zij zijn sterker.


    everything, in time

    Je moet niet denken dat er mensen zijn die het zwaarder hebben en die sterker zijn.
    Iedereen ervaart dingen op een andere manier en hebben een ander verleden, waarvoor het voor hun anders aankomt. En er zijn genoeg mensen die sterker lijken, maar je maakt hun niet 24 uur per dag mee, jezelf wel. Genoeg mensen zullen over jou precies hetzelfde denken.
    Ik vind juist, voor hoever ik het zie, dat je er best goed mee om gaat. Dat kan ik van mezelf niet zeggen.

    Het komt wel goed lieverd. Ook al lijkt het niet het beste, uiteindelijk zal het duidelijk zijn, zal het op een manier lopen die je er vrede mee laat hebben.

    Ocherm Marleentje,

    als het kon zou ik je knuffelen. Eerlijk waar. :c Het spijt me dat ik jou altijd aan het huilen maak, ook al is dat op dat moment goed, toch is het niet leuk .___.
    Ik snap dat je het niet meer ziet zitten nu en dat je er klaar mee bent, maar gooi het gewoon allemaal eens even eruit. Natuurlijk heb je het gevoel dat je niet meer kunt, want er komt zo ontzettend veel op je bord.
    Je hebt gewoon pijn en verdriet, het is logisch dat je zo denkt. Ik vind het echt heel erg vervelend voor je.

    Weet je wat.. wat zeg je ervan als we morgenmiddag afspreken (afhangend hoe het dan met je oma gaat) dan kun je zoveel tegen me aanhuilen, schreeuwen, praten, lachen als je maar wilt. Lijkt dat je wat?


    En je zeikt niet.. Geloof me maar.

    x


    Wie du mir, so ich dir.

    hm, ik ben hier niet heel erg goed in maar..
    Niemand is sterker of zwakker dan een andere. Er zijn wel mensen die verkeerd omgaan met het verdriet dat ze hebben. Jij daarintegen niet. Tot zover ik weet/lees nu, ga je er heel goed mee om. Je blijft sterk, maar dat realiseer je zelf niet omdat je nu al dat verdriet hebt. Het leven zit soms niet mee, maar alles komt goed. Je oma heeft nu een lange tijd gevochten tegen de ziekte, misschien.. ja, is ze het zat. Misschien wil ze rust, en misschien is dat wel beter. Al hoop ik natuurlijk voor je dat alles weer goed met haar komt! Dat jullie weer eens met de familie op vakantie kunnen gaan. Laat je ff gaan, gooi het er ff uit. Zoek troost bij iemand dichtbij, vriendinnen, familie?
    Maar geef niet op, veel sterkte sies <3

    [ bericht aangepast op 3 mei 2011 - 23:48 ]


    I live for the applause, you will die for it.

    Kirsten my god! Ik heb als een idioot naar het beeld gestaard, ik vind het zó lief dat je dat voor mij wil doen. Iemand die je nauwelijks kent. Pffft, man mijn arme hart. Maar nu ben ik bang dat je alleen afspreekt voor mij, ik wil jou namelijk nergens mee belasten.;o Nynke heeft gelijk wat betreft de wijze uil.

    Ik zal inderdaad eens kijken hoe het met mijn oma gaat, hoewel ik denk dat dit haar laatste nacht zal zijn. En vervolgens mama overtuigen. (Ik weet trouwens wat ik wil, echt wil, maar dat kan niet.)

    Maar hoe kan ik je bereiken?x; Als het niet kan, wil ik dat sowieso kunnen laten weten. Jij hebt ook al plannen en met name je school, daar wil je zo hard je best voor doen.

    Dat je me aan het huilen maakt is gewoon goed, ik heb het zelf geprobeerd en volgens mij kan ik het gewoon niet.:'D Het lucht wel op, moet ik eerlijk toegeven.


    everything, in time

    We zouden nog steeds afspreken, we lopen elkaar al een tijdje mis en morgen is voor mij een ‘vrije dag’ van school. ’s Morgens naar de kapper en ’s middags en eventueel ’s avonds heb ik de hele avond voor jou als je dat wilt. Geloof me maar, als ik jou kan helpen door naar je te luisteren of door iets leuks met je te gaan doen, dan doe ik dat heel graag voor je. Ik stuur je wel even een berichtje met mijn mobiele nummer.

    Tuurlijk lucht huilen op, het is een van de gezondste dingen die je maar kunt doen voor jezelf(naast lachen natuurlijk :3).

    Weet je wat.. ik kom wel even op msn.. is veel makkelijker.

    x


    Wie du mir, so ich dir.

    pfff. goed zo meid gooi het er lekker uit dat helpt.
    ik vint het echt zoo zwaar kloten voor je. ik hat vorig jaar zo lekkere jaar. sterekte meid. gooi het er lekker uit. scheeuwen maar schijt aan de rest.


    Als je een boom was dan zal ik je omhelzen als een koala beertje.

    Aawh!
    Dit is echt GEEEEN ZEIKEN HOOR!
    Echt waar, gooi het er gewoon uit echt waar. Zoveel kan een mens ook echt niet aan.
    Super veeel veel veel veeeeeel sterkte meid!

    Heeii Meisje,

    Wat erg voor je .

    Sterkte meisje.

    Je zeikt niet , Dat doen veel anderen wel maar jij niet


    Firm believer of all that is magic