• Mijn laatste zeiktopic, ik beloof het. Tenslotte heb ik hierna niemand meer over.

    Ditmaal gaat het over mijn oma. Pas een maand of twee geleden hebben we te horen gekregen dat ze leukemie heeft. Dat is echt balen, want 18 mei is ze samen met opa 50 jaar getrouwd. In de eerste week van de zomervakantie zou mijn familie uit Amerika overkomen om met zijn allen op vakantie te gaan, maar dat haalt ze nu niet meer.
    En we hadden allemaal zowel gehoopt als gedacht dat ze het zou halen, want het ging zo goed, zelfs de artsen stonden versteld. Maar vanochtend is ze ineens met spoed naar het ziekenhuis gebracht omdat ze het zó benauwd had, niet normaal. En nu heeft mijn moeder me net gebeld dat oma slaapt en nergens meer op reageert, met andere woorden: het is afgelopen.

    Mijn opa, moeder en vader blijven bij haar bed waken, tot het laatste moment. Dat wil zeggen dat ik nu alleen thuis ben en ik vreet mezelf op. Ik wil slapen, maar het lukt me gewoon niet. En ik mag niet naar oma toe, want het schijnt er verschrikkelijk uit te zien. O, verdomme, ze heeft zó hard gevochten en nu haalt ze het alsnog niet om nog één laatste keer haar hele familie te zien. Ik baal zelf natuurlijk, maar ik baal vooral voor oma. Het is oneerlijk, ze heeft als klein kind in een Jappenkamp gezeten en later een longziekte opgelopen die veel van haar afnam en dan krijgt nét zij leukemie. Het is oneerlijk!

    Nu ben ik dus Suus kwijt en binnenkort nog oma en Simone en dat dan allemaal in één jaar. Het testen mag ophouden, ik ben gezakt.

    Edit: Het is gebeurd, mijn oma heeft haar eeuwige (en verdiende) rust gevonden.

    [ bericht aangepast op 4 mei 2011 - 12:08 ]


    everything, in time

    Pft,bedankt voor alle lieve reacties! Jullie weten niet half hoe goed dat doet.(:

    Even een "update": Mijn oma leeft nog, min of meer. Ze ligt in het ziekenhuis, maar reageert nergens meer op. Af en toe opent ze haar ogen, maar dan ziet ze mijn moeder, vader en opa niet echt, daarbij reageert ze ook niet als je zachtjes in haar hand knijpt. Damn dat gaat hard.


    everything, in time

    Oh nee, niet alweer iemand. Meis, echt zielig voor je. Sterke!

    [ bericht aangepast op 4 mei 2011 - 9:06 ]


    <3

    Lieverd toch!
    Jij mag zo vaak als je wilt bij ons komen met je verhaaltjes!

    Maar zoals ik al eerder tegen je zei. Jij gelooft dat alles in het leven gebeurt met een reden. Dan denk ik dat de reden is dat dit jou overkomt, dat jij een sterk persoon bent, en het korte leven wat hun hebben gehad, had niemand zo leuk, en fijn kunnen maken als jij. Niemand.
    En wat jou oma, Suus en Simone zouden willen, is niets liever dat je ze herinnert als die geweldige mensen die ze waren en er met een glimlach op terug kijkt, terwijl je gewoon door gaat met het leven. No matter what!

    Ik geloof niet in God, maar toen ik het voor het eerst hoorde is het wel mijn troost zinnetje geworden:
    -God makes no mistakes.

    Iedereen gelooft in jou Marleen, ook hetgene wat dit allemaal laat gebeuren, gelooft dat jij tot je dood een geweldig persoon bent, die de mensen die je lief zijn, prachtige herinneringen geeft, en dat de mensen als je het nodig hebt, jou ook zullen helpen, zo goed als ze kunnen!
    Jij kunt er niks aan doen, je hebt al alles gedaan wat je kon, door ze te helpen, met ze te lachen. Jij bent een groot deel geweest van hun leven, een deel wat het zo mooi heeft gemaakt! Je hoeft je nergens schuldig over te voelen. Jij hebt gedaan wat je kon. En dat hun er nu (bijna) niet meer zijn. Dat is niet jouw keus. Het is de keus van de wereld. Daar sta jij compleet buiten. De wereld heeft geen medelij, het pikt er willekeurig mensen uit die zullen sterven. Maar het leven heeft wel een geweten. Het probeerd alles zo mooit mogelijk te houden. En koos daarom jou uit om hun leven zo mooi te maken. Jij en hun hebben prachtige herinneringen. Zolang je die hebt is alles goed!

    Het is geen test, het is eerder een gokspelletje. Alles gaat goed, je wint en wint, en ineens is het weg. Maar je kunt er niks tegen beginnen.

    Sterkte lieverd!

    [ bericht aangepast op 4 mei 2011 - 9:42 ]

    Omniscience schreef:
    Ach meissie, wat rot voor je =\
    Ik weet niet echt wat ik nou moet zeggen, behalve: heel veel sterkte <3


    The happiest people don't have the best of everything, they just make the best of everything.

    *Knuffel*

    (:


    "I shut my eyes in order to see.'

    Omniscience schreef:
    Ach meissie, wat rot voor je =\
    Ik weet niet echt wat ik nou moet zeggen, behalve: heel veel sterkte <3


    It's not because I smile, my life is perfect. It's because I appreciate what life gives to me, and what God has blesse

    Nogmaals bedankt voor die lieve reacties, maar toch:

    Het is gebeurd, mijn oma heeft haar eeuwige (en verdiende) rust gevonden.


    everything, in time

    Heeeel erg veel sterkte lieverd,

    Wow, ze moeten jou ook echt hebben. Ik weet eerlijk gezegd niet eens zo goed wat ik moet zeggen.. Heel erg veel sterkte meis, echt waar. Ik ben er voor je als je wilt praten, of even afleiding nodig hebt. Ik ben er voor je!


    your eyes are like stars in the night.

    Ik ben ookal 4 mensen kwijd.


    It's not because I smile, my life is perfect. It's because I appreciate what life gives to me, and what God has blesse

    Calm schreef:
    Ik ben ookal 4 mensen kwijd.
    Ik ben gestopt met tellen, want daar gaat het immers niet om in het leven.. Bijhouden wat je verloren bent en niet meer hebt.

    Je weet me te vinden marleen. Laat nog maar iets weten vandaag xxxxx


    Wie du mir, so ich dir.

    Oh, wat verschrikkelijk voor je.
    Héél veel sterkte. (flower)


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Aahw dat is echt heel naar ):
    Het is ook zo stom dat het lijkt alsof het jou steeds moet overkomen ):
    Ik weet hoe je je voelt, ik ben zes mensen verloren in een half jaar. Het is gewoon allemaal te veel in een keer. Maar als je sterk genoeg bent (en ook al ken ik je niet, ik geloof erin dat jij sterk genoeg bent als ik zie hoe jij op het forum etc. bent) dan lukt het wel. Dan lukt het je om het allemaal op een dag een plaats te geven.
    Het is echt heel naar, ik heb het na 8 jaar soms nog steeds heel moeilijk. Maar er zijn perioden waarin alles gewoon goed is, de dagen dat je laat zien dat je sterk bent.

    Heel veel sterkte! <3 Echt waar!(flower)


    No man is just a soldier. Every soldier is a hero.

    Het is hard en dit is allemaal geen test,was het maar een test dan kon je nu op stop duwen en was het gedaan,maar spijtig zo is het niet. Je bent niet gezakt,dit bewijst juist hoe sterk je wel niet bent,want tenslotte zet je dit allemaal op het forum en je weent, dit is een natuurlijke reactie want je weent automatisch voor iets,maar je bent sterk anders zat je nu al ergens anders in een of ander huis voor depressieve en niet thuis. Maar veel sterkte,écht waar en denk aan de mooie momenten dat jij en zij hebben beleefd en dan red je je wel,want ik heb ergens het gevoel dat je dat wel gaat doen,zo jezelf redden. Veel sterkte!(flower)

    Weet je, soms dacht ik ook van de dingen dat ik sterk moest zijn, omdat anderen er anders last van hebben. Dat het een test was, met mijn problemen. Maar mijn psycholoog zei dat het juist goed is om te huilen, je gevoelens kwijt te kunnen, want anders word je nog depressief. Ik weet dat jij ontzettend sterk bent en je mag echt wel een keer huilen hoor. Niemand die het erg vind. Heel veel sterkte en misschien kan je hierover met een psycholoog praten. Of als je niet direct wilt praten met een creatieve therapaut, dan praat je min of meer wel, maar via een andere weg. Mij heeft het geholpen met mijn dingen. Misschien kunnen ze je helpen.
    Veel sterkte Marleen (flower)


    SLOAN.