• Lieve quizletters,
    ik ben sinds enkele weken lid van Kazou. Voor de Nederlanders; dat is een organisatie dat kampen organiseert voor jongeren en gehandicapten. Ik ga mee met gehandicaptenkampen.
    Maar daar heeft het slechts indirect mee te maken. Het valt me de laatste tijd meer en meer op dat mensen gehandicapten scheef bekijken, alsof ze buitenaards zijn, helemaal niet normaal. Oké, ze zien er anders uit en oké, ze praten vreemd en denken een beetje anders. Maar eerlijk? Ze zijn de liefste mensen die je ooit kan tegenkomen. Als je iets voor hen doet, dat ze niet zelf kunnen, als je hen aandacht geeft en een goede tijd bezorgd is hun dag goed, ze zijn zo dankbaar. Tegenover 'gewone', valide, mensen.
    Daarom vind ik het vervelend dat mensen gehandicapten vreemd bekijken. Die mensen zijn niet achterlijk (of toch niet zoals de meesten denken) en ze hebben zeker en vast ook gevoelens. Als je hen raar bekijkt, merken ze dat op, ze zullen zich slecht voelen.
    Ik wil gewoon zeggen, als je die mensen ziet, denk dan niet dat ze jou gaan lastig vallen, of gaan aanklampen. De meesten zijn vrij zelfstandig. Het zijn mensen, zoals jij en ik.
    EN als final touch, een foto van mij met een mentaal gehandicapt persoon. Hij ziet vrouwen nogal graag en hij wilde me kussen toen we afscheid namen op kamp, maar het is een schatje


    So here's a heart to heart on the back of postcards sent from California

    Ik was vroeger bang van gehandicapten :X
    Ik weet ni hoe dat het kwam of waarom maar ik vond ze gewoon eng :X
    Nu is alles oke =)


    Stop wishing, Start doing..

    Silmarillion schreef:
    (...)

    Really? o_o Onbegrijpelijk dat mensen zo kunnen reageren.


    Uhu, ik wil helemaal niet naar Londen met hun. Maar de school én mijn moeder verplichten me. Ik heb toestemming moeten geven op een papiertje, maar ik wou niet. (handtekening zetten ter akkoord enz)
    Mijn moeder heeft toen een half uur naast me gezeten en me 'gegijzeld' tot ik het tekende. Echt erg.
    Niemand lijkt te beseffen wat het betekent als je een mindervalide persoon mee op reis neemt.
    Ik hoop dat die 3 dagen maar snel voorbij zijn.


    You are the poetry Shakespeare was missing.

    Hingucker schreef:
    (...)

    Uhu, ik wil helemaal niet naar Londen met hun. Maar de school én mijn moeder verplichten me. Ik heb toestemming moeten geven op een papiertje, maar ik wou niet. (handtekening zetten ter akkoord enz)
    Mijn moeder heeft toen een half uur naast me gezeten en me 'gegijzeld' tot ik het tekende. Echt erg.
    Niemand lijkt te beseffen wat het betekent als je een mindervalide persoon mee op reis neemt.
    Ik hoop dat die 3 dagen maar snel voorbij zijn.

    Nou, ik vind dat jij oprecht respect verdient. En bek die mensen maar eens goed af! Zij zouden eens een hele dag in een rolstoel moeten zitten, zo leuk is dat niet! (heb het op cursus moeten doen, ik vond het niet leuk).


    So here's a heart to heart on the back of postcards sent from California

    Hingucker schreef:
    (...)

    Uhu, ik wil helemaal niet naar Londen met hun. Maar de school én mijn moeder verplichten me. Ik heb toestemming moeten geven op een papiertje, maar ik wou niet. (handtekening zetten ter akkoord enz)
    Mijn moeder heeft toen een half uur naast me gezeten en me 'gegijzeld' tot ik het tekende. Echt erg.
    Niemand lijkt te beseffen wat het betekent als je een mindervalide persoon mee op reis neemt.
    Ik hoop dat die 3 dagen maar snel voorbij zijn.

    'k vind dat heel onrespectloos van die mensen! Da's echt niet eerlijk, zoiets verdient niemand!

    En op de topicopenster, 'k vind het chic dat je dat doet ^^. Heb ik respect voor ^^.


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    HeroHUNTER schreef:
    Nou, ik vind dat jij oprecht respect verdient. En bek die mensen maar eens goed af! Zij zouden eens een hele dag in een rolstoel moeten zitten, zo leuk is dat niet! (heb het op cursus moeten doen, ik vond het niet leuk).


    Bedankt, en geloof me ik zou hun zo graag eens willen afkatten, maar als ik dat doe, is iederéén tegen me en dat helpt me letterlijk en figuurlijk niks voorruit. Dat maakt het enkel nog erger.
    Ik moet gewoon nog anderhalve maand doorbijten en dan ben ik van ze af, maar ondertussen blijft die reis naar Londen wel nog steeds gepland en heb ik er nog steeds geen zin in.


    You are the poetry Shakespeare was missing.

    Ik werk in een revalidatie centrum en werk ook met patienten met een niet aangeboren hersenletsel.
    Ze zijn verlamd of kunnen niet goed praten (afasie)
    Mensen kijken ze raar aan en dat doet me echt veel pijn.
    Het zijn stuk voor stuk schatten en ze doen geen vlieg kwaad!.
    Tuurlijk ze zijn soms wat ontremt maar daar kunnen ze zelf niks aan doen.

    Mijn vader is heel ernstig gehandicapt.
    Zit ook in een verpleeg tehuis daarvoor en het doet me heel erg pijn als mensen rare dingen over hem zeggen.

    Je moet iedereen met respect behandelen dus ook gehandicapten.!


    I solemny swear i am up to no good

    Heel vaak zijn Down mensen (no offence) de domsten nog niet hoor! (:
    Ik ben het met je eens. Woon zelf in een buurt met alleen maar gehandicapten en ze zijn hartstikke aardig en normaal.


    Alcohol is for people who can afford to lose some braincells

    Het lijkt mij eigenlijk erg leuk om ook zoiets te doen zoals jij doet.
    Ik ben het namelijk met je eens dat het gewoon normale mensen zijn, zoals jij en ik. Ik vind het heel goed van je dat je je zo inzet!*O*


    You're a lover of the wild and a joker of the heart, but are you mine?