• Lieve quizletters,
    ik ben sinds enkele weken lid van Kazou. Voor de Nederlanders; dat is een organisatie dat kampen organiseert voor jongeren en gehandicapten. Ik ga mee met gehandicaptenkampen.
    Maar daar heeft het slechts indirect mee te maken. Het valt me de laatste tijd meer en meer op dat mensen gehandicapten scheef bekijken, alsof ze buitenaards zijn, helemaal niet normaal. Oké, ze zien er anders uit en oké, ze praten vreemd en denken een beetje anders. Maar eerlijk? Ze zijn de liefste mensen die je ooit kan tegenkomen. Als je iets voor hen doet, dat ze niet zelf kunnen, als je hen aandacht geeft en een goede tijd bezorgd is hun dag goed, ze zijn zo dankbaar. Tegenover 'gewone', valide, mensen.
    Daarom vind ik het vervelend dat mensen gehandicapten vreemd bekijken. Die mensen zijn niet achterlijk (of toch niet zoals de meesten denken) en ze hebben zeker en vast ook gevoelens. Als je hen raar bekijkt, merken ze dat op, ze zullen zich slecht voelen.
    Ik wil gewoon zeggen, als je die mensen ziet, denk dan niet dat ze jou gaan lastig vallen, of gaan aanklampen. De meesten zijn vrij zelfstandig. Het zijn mensen, zoals jij en ik.
    EN als final touch, een foto van mij met een mentaal gehandicapt persoon. Hij ziet vrouwen nogal graag en hij wilde me kussen toen we afscheid namen op kamp, maar het is een schatje


    So here's a heart to heart on the back of postcards sent from California

    Eens. Mijn vader is ook geestelijk beperkt doordat hij Korsakov heeft en zwakbegaafd is, geestelijk gehandicapt dus. En dat is zó'n lieve, leuke man (:


    'I would rather fight with you, than make love to anyone else.'

    Totally agree. Zulke mensen zijn inderdaad echt vreselijk lief. Ik heb mijn stage in zo een tehuis gelopen. Het was echt geweldig en ze zijn echt gewoon geweldig ja (krul)

    Ik loop stage op een activiteitencentrum voor mensen met een lichamelijke beperking en/of niet aangeboren hersenletsel (: Dus, ja. Ik weet heel goed hoe deze mensen zijn en dus to-taal niet achterlijk :'D Maar mensen weten vaak niet hoe ze met deze doelgroep om moeten gaan en al. Spijtig dat er ook alleen soms maar naar de rolstoel wordt gekeken i.p.v. naar de persoon die erin zit. En het is gewoon 't onbekende, veel mensen weten er niet veel over en bestempelen ze gelijk als onmogelijke mensen, terwijl het juist mensen met mogelijkheden zijn ^^ Ze zijn ge-wel-dig :'DDD

    [ bericht aangepast op 1 mei 2011 - 14:12 ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    ja, ik ben het met je eens!


    Expect the unexpected

    Mijn mams is gehandicapt, en kan niks zelf meer, eten, lopen, zien, praten etc. Maar ze is schat, en ik hou met heel mn hart van dr. <3


    I hope heaven needs you more than I do now.

    Ik had een beste vriend, die zwaar gehandicapt was, en hij was altijd zo lief. ookal kon hij niet praten, maar we begrepen elkaar wel.. hij werd net 20 overleed hij, ik was toen net 15 geworden, ik mis hem nog steeds iedere dag..

    En ik ben het met je eens, zei hebben ook gevoelens..


    What is youre favo scary movie?

    Ik ben het helemaal met je eens!

    Ik doe vrijwilligers werk met gehandicapte mensen, en ik vind het altijd het leukste deel van mijn week. (:


    Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed.

    Ik vind ze juist zo leuk he... Mijn neef is ook gehandicapt en die behandel ik gewoon zoals ik me andere neven behandel

    jaa ik vind het ook onzin als mensen zo doen want ik gaa bijvoorbeeld elk jaar al sinds 2000 met me ouders en zus naar een motortoertocht en dan gaan we met gehandicapten naar een dierentuin of iets anders leuks en de avond gezellig dansen en alles. En daar heeft me zus zelfs haar huidige vriend ontmoet die datzelfde doet. (:


    love is hard to find, easy to lose, difficult to forget

    Wauw, echt bedankt dat je dat zegt! Ik ben zo blij om dat eens te horen van een valide persoon. Dat kan je je amper voorstellen!

    Ik ben motorisch gehandicapt en wat jij zegt is helemaal waar. Er zijn zóveel mensen die niet verder dan dat kunnen kijken en me niet eens willen leren kennen omdat ze me vreemd vinden en ze schrik voor me hebben.
    Ik weet dat ik niet voldoe aan de normen van de maatschappij, maar daar kan ik niet aan doen, het is aangeboren. En stiekem denk ik dat als ik geen handicap gehad zou hebben, ik ook tegen de maatschappij zou ingaan.
    Vroeger vond ik al die blikken heel vervelend, maar ik heb het (moeten) leren relativeren, anders ga je eraan onderdoor.
    Al vind ik het nog altijd vervelend dat mensen denken dat je niet alleen motorisch gehandicapt kan zijn, dat je per sé dommer bent...
    Oké, ik ben soms een beetje traag van begrip, maar ik zit al mijn hele leven op een normale school (zelfs een school die de lat vrij hoog legt) en heb altijd vrij goede resultaten.

    Ik wou dat er meer mensen zoals jij waren. (:


    You are the poetry Shakespeare was missing.

    Volgens mij komt het grotendeels doordat mensen zich ongemakkelijk voelen in hun nabijheid. Ze weten niet goed wat ze moeten doen, of ze het moeten negeren dat die mensen gehandicapt moeten zijn of niet en of ze medelijden mogen hebben. Want vaak hoor je ook dat die mensen niet tegen medelijden kunnen. Ik zelf weet ook nooit goed wat ik dan moet doen, daarom dat ik het ook heel goed van je vind dat je mee gaat op zo'n kamp! ;D


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Silmarillion schreef:
    Ik loop stage op een activiteitencentrum voor mensen met een lichamelijke beperking en/of niet aangeboren hersenletsel (: Dus, ja. Ik weet heel goed hoe deze mensen zijn en dus to-taal niet achterlijk :'D Maar mensen weten vaak niet hoe ze met deze doelgroep om moeten gaan en al. Spijtig dat er ook alleen soms maar naar de rolstoel wordt gekeken i.p.v. naar de persoon die erin zit. En het is gewoon 't onbekende, veel mensen weten er niet veel over en bestempelen ze gelijk als onmogelijke mensen, terwijl het juist mensen met mogelijkheden zijn ^^ Ze zijn ge-wel-dig :'DDD


    Weet je dat ik bijna tranen in m'n ogen krijg van jouw reactie?
    Je hebt gelijk. Ik zit in een rolstoel bij uitstappen met school en ik moet mee op eindreis naar Londen, maar niemand wil mijn rolstoel duwen, behalve 3 meisjes die niet veel kracht hebben, dus die houden dat niet lang vol.

    En een andere keer gingen we naar het theater, en iedereen kon te voet, maar ik niet, het was nogal ver stappen dus had de leerkracht op voorhand gevraagd om mijn rolstoel mee te brengen. Dat deed ik maar de klas was aan het zagen (zelfs die meisjes) van 'Jij kan dat toch, doe eens niet kinderachtig! Zo ver is dat niet.' Maar zij kunnen toch niet inshatten wat ik kan en wat niet?! Ik kan dat zélf soms niet, en dan heb ik liever mijn rolstoel bij.
    We stonden superlang te treuzelen aan school omdat niemand me wou duwen. Ert was zelfs iemand die zei 'Komaan, duw haar eens even snel, want ik wil hier niet blijven staan.' Maar je moet niet denken dat hij zelf zou geduwd hebben hoor! >.<
    Uiteindelijk is de prefekt de klas moeten komen smeken om te duwen. En dat in een laatste jaars. Zielig, echt heel zielig.


    You are the poetry Shakespeare was missing.

    Hingucker schreef:
    (...)

    Weet je dat ik bijna tranen in m'n ogen krijg van jouw reactie?
    Je hebt gelijk. Ik zit in een rolstoel bij uitstappen met school en ik moet mee op eindreis naar Londen, maar niemand wil mijn rolstoel duwen, behalve 3 meisjes die niet veel kracht hebben, dus die houden dat niet lang vol.

    En een andere keer gingen we naar het theater, en iedereen kon te voet, maar ik niet, het was nogal ver stappen dus had de leerkracht op voorhand gevraagd om mijn rolstoel mee te brengen. Dat deed ik maar de klas was aan het zagen (zelfs die meisjes) van 'Jij kan dat toch, doe eens niet kinderachtig! Zo ver is dat niet.' Maar zij kunnen toch niet inshatten wat ik kan en wat niet?! Ik kan dat zélf soms niet, en dan heb ik liever mijn rolstoel bij.
    We stonden superlang te treuzelen aan school omdat niemand me wou duwen. Ert was zelfs iemand die zei 'Komaan, duw haar eens even snel, want ik wil hier niet blijven staan.' Maar je moet niet denken dat hij zelf zou geduwd hebben hoor! >.<
    Uiteindelijk is de prefekt de klas moeten komen smeken om te duwen. En dat in een laatste jaars. Zielig, echt heel zielig.

    Dat is echt heel erg. Ik kan me niet voorstellen dat iemand zo reageert. Toen ik dit topic eerst las dacht ik dat het ging over je een beetje ongemakkelijk voelen, maar dat het zo ver kan gaan.. Sterkte!


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Hingucker schreef:
    (...)

    Weet je dat ik bijna tranen in m'n ogen krijg van jouw reactie?
    Je hebt gelijk. Ik zit in een rolstoel bij uitstappen met school en ik moet mee op eindreis naar Londen, maar niemand wil mijn rolstoel duwen, behalve 3 meisjes die niet veel kracht hebben, dus die houden dat niet lang vol.

    En een andere keer gingen we naar het theater, en iedereen kon te voet, maar ik niet, het was nogal ver stappen dus had de leerkracht op voorhand gevraagd om mijn rolstoel mee te brengen. Dat deed ik maar de klas was aan het zagen (zelfs die meisjes) van 'Jij kan dat toch, doe eens niet kinderachtig! Zo ver is dat niet.' Maar zij kunnen toch niet inshatten wat ik kan en wat niet?! Ik kan dat zélf soms niet, en dan heb ik liever mijn rolstoel bij.
    We stonden superlang te treuzelen aan school omdat niemand me wou duwen. Ert was zelfs iemand die zei 'Komaan, duw haar eens even snel, want ik wil hier niet blijven staan.' Maar je moet niet denken dat hij zelf zou geduwd hebben hoor! >.<
    Uiteindelijk is de prefekt de klas moeten komen smeken om te duwen. En dat in een laatste jaars. Zielig, echt heel zielig.


    Really? o_o Onbegrijpelijk dat mensen zo kunnen reageren.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Ik vindt zulke mensen echt heel erg lief! Ik heb ook heel veel respect voor ze. Ik wil later sowieso iets gaan doen met gehandicapten.


    Noem mezelf baas, want ze weten wie ik ben.