• een paar maanden gelden ben ik vrienden geworden met een meisje uit mijn klas daarvoor ging ik niet veel met haar om omdat ze gewoon een heel ander type is(erg zelfverzekerd,recht voor zijn raap,stoer,en populairder) maar het bleek toch te klikken en vooral omdat me eigen vrienden groep uit een oneven aantal bestaat kwam ik vaak bij haar zitten in de les enzo en ging ik bij haar op hiphop en gingen in eht tussen uur vaak samen naar de stad turkse(jah ze zelf een mix van turks,surinaams en indonesisch) pizza halen(wat heel lekker is) en shoppen. het is altijd heel gezellig met haar alleen ze is veel zelfverzekerder en recht voor zijn raap als mij en mijn andere vriendinnen. als ze vind dat ik af moet vallen zegt ze dat gewoon meteen , en als ze vind dat ik geen ritme heb zegt ze dat ook gewoon enzo. ik vind het niet erg als mensen eerlijk zijn maar de manier waarop ze dingen zegt is niet echt leuk en voorla neit als het echt elke dag zo gaat.ze weet het vaak ook veel beter dan mij en zo. en dan voel ik me onzeker terwijl ik me bij anderen juist helemaal niet onzeker voel. maar ik wil haar ook weer niet laten vallen want sommigen momenten is het weer super gezellig en ze is soms ook zoo geniaal! maarjah hebben jullie ook zo'n vriendin waardoor je je onzeker voelt maar die je toch niet kwijt wil en weten jullie hoe ik hier mee om moet gaan?


    i live the life that i want to live my life is the only thing that i won't give

    het is al laat dus ik ga het niet allemaal meer lezen
    ik neem een abo en reageer morgen! <3


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    hmm lastig.. ik heb zo'n vriendin nooit gehad, nee, omdat ik me daar dan meteen van afwendt. Het moet niet zo zijn dat jij vort met een akelig gevoel bij je vriendin moet lopen omdat je bang bent dat ze iets lulligs zal zeggen. Misschien kun je er de volgende keer iets van zeggen, als ze zoiets zegt? Bijvoorbeeld gewoon een snel snauwtje teruggeven van: "Ja joh, en bedankt"
    Dan merkt ze vanzelf aan je dat je het niet leuk vind.
    (flower)


    ars moriendi

    Ja, ja die heb ik, dat is ook mijn beste vriendin..


    Life is hard and then we die

    Yup, iemand die me steeds afkraakt en achter me rug om lult over dingen die niet waar zijn.

    Gewoon zeggen tegen haar dat het je toch dwars zit, en of ze daar liever mee op wil houden.
    Als ze een goeie vriendin van je is, zou ze dat moeten begrijpen.


    "Don't look back, you're not going that way."

    Ik heb ook wel een vriendin die daarop lijkt.. Ze zegt niet zo de keiharde waarheid in onze gezichten, maar ze is wel heel zelfverzekerd en goed in contacten met mensen buiten ons groepje.
    Ik weet zelf ook nog niet echt hoe ik ermee om moet gaan...


    If I die young, send me away with the words of a lovesong.

    Jup. Ze was vroeger m'n beste vriendin, ik weet dat ze achter m'n rug slecht over me praat en eerlijk gezegd kan ik me ook wel eens als een bitch gedragen en net hetzelfde bij haar doen. Maar dan nog, ik wil haar niet kwijt omdat ze er wel voor me zal zijn als ik haar echt nodig heb (:

    Het feit dat zij jou zegt wat er wel en niet goed aan jou is, laat zien dat zij juist ontzettend onzeker is(!!). Zoiets zeg je namelijk niet, want op het moment dat je blij bent met jezelf en gewoon goed in je vel zit zal het jouw een worst wezen wat anderen doen of hoe anderen eruit zien of hoe anderen iets aanpakken. En er is een heel groot verschil tussen ‘de waarheid zeggen’ en ‘je eigen onzekerheid bij anderen dumpen’.
    Als je er echt last van blijft houden moet je haar gewoon eerlijk zeggen dat je haar mag, maar dat je je soms gewoon niet op je gemak voelt bij de dingen die ze zegt en dat ze je daar wel eens mee kwetst. Als vriendinnen zijnde hoor je eerlijk tegen elkaar te kunnen zijn. Wordt ze kwaad en wil ze je vriendin niet zijn? Dan is ze jou als vriendin sowieso niet waardig. Ik weet dat dat heel hard klinkt, maar het is echt zo.

    Op het moment dat iemand jou slecht of ongemakkelijk over jezelf laat voelen, dan moet jij dat net zo goed uit kunnen spreken. En als ze daar problemen mee heeft kun je nog altijd zeggen ‘Maar jij zegt ook áltijd wat je denkt. Als jij het niet kan hebben als mensen dat bij jou doen, dan moet jij ook je mond houden.’ Al heb je wel kans dat je daarmee misschien ruzie krijgt, maar je confronteert haar in ieder geval op dat moment wel goed met de situatie en het/haar probleem.

    Vind het erg rottig voor je en hoop dat er snel verbetering in komt (flower)

    [ bericht aangepast op 27 april 2011 - 0:17 ]


    Wie du mir, so ich dir.

    bedankt voor de tips allemaal morgen ga ik met haar op stage jacht dan zal ik er voorzichtig met haar over hebben... nu ik zo nadenk denk ik ook niet dat ze bot reageert ofzo ik denk meer van dat had je gewoon kunnen zeggen of dat head ik niet zo bedoelt maarjah vind het toch moeilijk om dat sorrt dingen te zeggen ben bang dat ik haar kwijt raak want zij is wel degene waar ik veel lol mee heb onder de les voor dat ik vriendinnen was met haar voelde ik me altijd een beetje het 5de wil aan de wagen bij me vriendinnen groep.


    i live the life that i want to live my life is the only thing that i won't give

    In dat geval moet je ook net zo rechtuit worden als zij en zeggen waar het opstaat.
    Aanvallen in plaats van aangevallen te worden. Dat is de beste manier.
    Je moet het er niet voorzichtig met haar over hebben, want dan gaat ze denken dat je het amper durft en dat je maar suf bent. Ga gewoon op haar af en zeg het recht in haar gezicht zoals zij het doet.
    Je moet jezelf niet zwakker opstellen als je weet dat je niet zwak bent.


    Where there is a sea there are pirates...

    owjah dat ken ik ook -,-
    als ze weer iets zegt probeer haar er dan op te wijzen. zovan:
    ''ik snap je punt maar je hoeft het niet zo op zo'n toon te zeggen.'' of
    ''je mag het ook wat aardiger zeggen''
    als ze echt een vriendin is van je begrijpt ze het wel


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    Gewoon eerlijk zeggen dat je dat niet leuk vind.


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the