• De stelling van vandaag luidt:
    Als mensen het moeilijk hebben gaan ze vaak ineens in een God geloven.

(dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

Eens, De meesten geloven in stilte toch al in God. Maar als het slecht gaat zijn ze er helemaal trots op.

Ikzelf ook hoor!

Firm believer of all that is magic

Eens. Veel mensen geloven in God omdat hij ze niet alleen vergeeft, maar ook een luisterend oor biedt en ze hoop geeft en ze beschermt. Via God vragen ze om hoop, om een betere tijd en dat zorgt ervoor dat ze zich niet totaal verloren voelen. En of het nou goed is dat je dan plotseling in God gelooft of dat het misbruik van het geloof is, het is het beste middel om de hoop niet te snel op te geven. En ik zou het niet eens erg vinden.
    Daarbij zijn er ook mensen die zich daar onbewust aan vastklampen. Hoe vaak lees je bij verhalen wel niet iets in de trant van 'alsjeblieft, laat mijn beste vriendin het overleven'. Wie zou er dan naar je luisteren? Wie zou er volgens jouw je gedachten kunnen horen, wie zou er die smeekbede kunnen horen? Beslist niet de dokter die er alles aan doet om je beste vriendin te redden. Logisch gezien zou dat alleen maar God zijn. Je hoeft je dus niet eens bewust tot God te richten. Er zijn zoveel mensen die het onbewust doen.

To live would be an awfully big adventure

Ik geloof zoiezo al niet en ik ben niet van plan om het te gaan doen.

En daarbij kàn God niet bestaan, want Hij schiep de wereld niet. En Hij schiep de mens ook niet, anders waren we allemaal familie. En dat kan niet.
    -Niet beledigend bedoelt tegenover gelovigen.-

Authors schreef:
    Nee, ik denk van niet. Ik zou juist stoppen met geloven, want als god echt bestaat, waarom is er dan zoveel ellende in de wereld

If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

Perish schreef:
    Ja, een fabeltje. Want als je maar goed blijft leven, kom je in de hemel!

It's not because I smile, my life is perfect. It's because I appreciate what life gives to me, and what God has blesse

Carcass schreef:
    Oneens, want God zou voor alle goede dingen zorgen, waarom zouden er dan moeilijke tijden zijn?
    - niet beledigend bedoeld tegenover gelovigen. -

Quiet the mind, and the soul will speak.

Eerst geloofde ik niet, maar nu wel. En niet alleen in slechte tijden. Maar ook in goede tijden. Dus ik ben het er niet mee eens.

You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

Eens, ik herken het, maar nu weet ik dat het gewoon allemaal mijn eigen schuld is.

wth.

Nou, er is te zien dat in tijden van crisis etc. het bezoekersaantal van de kerken omhoog schoot :'D Dus, eens.

"I shut my eyes in order to see.'

Authors schreef:
    Nee, ik denk van niet. Ik zou juist stoppen met geloven, want als god echt bestaat, waarom is er dan zoveel ellende in de wereld

Dreams are like water, they are beautiful, sad, quiet, wild, changeable, unpredictable ...

eens x] zelf geloof ik niet

[ bericht aangepast op 17 april 2011 - 12:54 ]

Shoganai i ne~

Authors schreef:

[ bericht aangepast op 17 april 2011 - 12:54 ]

KATSU!

Exorcist schreef:
    Nou, er is te zien dat in tijden van crisis etc. het bezoekersaantal van de kerken omhoog schoot :'D Dus, eens.

We accept the love we think we deserve.

Soms denk ik: Huh, waarom is er dan zoveel naars op de wereld?

We accept the love we think we deserve.