• De nog onbekende man die zichzelf gistermiddag rond 12.30 uur in brand stak op de Dam is zeer ernstig gewond afgevoerd naar een ziekenhuis en vervolgens naar het Brandwondencentrum in Beverwijk en was niet aanspreekbaar. Het is nog onduidelijk waarom de man deze poging tot zelfdoding deed. De politie kan ook nog niets zegen over de identiteit en de nationaliteit van de man.

    Omstanders beweerden dat de man vlak voor hij zichzelf in brand stak in gebroken Nederlands stond te schreeuwen naar de mensen op het naastgelegen terras.

    Pal naast het monument stak de man om ongeveer half zijn kleding in brand met een aansteker, nadat hij zich eerder had overgoten met een brandbare vloeistof.


    Hierdoor duurde het waarschijnlijk lang voordat het vuur doofde, zegt Kanjana van den Berg, serveerster in het tegenover het monument gelegen cafe Majestic. Er zaten op dat moment tientallen mensen in het caf¿ en op het terras ervoor.

    We zijn meteen naar buiten gerend met emmers water. Toen ging het gelukkig vuur uit.Tom Knoflook, die toevallig langs liep op het moment van de zelfverbranding, zag het vuur en dacht eerst aan een vreugdevuur. Totdat ik zag dat allerlei mensen er op af renden om het vuur te doven.

    Een stuk of acht mensen probeerden het vuur uit te krijgen door erop te slaan met hun jassen, maar dat lukt bijna niet, zegt Knoflook. Zijn shirt was helemaal verbrand en zijn huid hing er als losse lappen bij.

    Hij was toen al bewusteloos en zijn handen stonden helemaal verkrampt. Ik dacht: die is dood. Er waren enorm veel vlammenm, zegt Ellis Bakker van de souvenirwinkel op de Dam.

    Hij rende schreeuwend vanaf het monument in de richting van de rijweg. Mensen holden er achteraan. Er was echt even paniek. Gelukkig was er heel snel politie bij.

    Mensen die getuige waren of meehielpen bij het doven van het vuur zijn door de politie opgevangen en verhoord op het politiebureau aan de Beursstraat. Op de Dam is een forensisch onderzoek ingesteld. Voor de getuigen is slachtofferhulp ingeschakeld.

    Filmpjes en foto's. *klik*


    We accept the love we think we deserve.

    Haha, hier is al een topic over.:'D


    everything, in time

    Suusijsje schreef:
    Haha, hier is al een topic over.:'D


    Nou het spijt me heel erg, want dat wist ik niet.<3


    We accept the love we think we deserve.

    Een stuk of acht mensen probeerden het vuur uit te krijgen door erop te slaan met hun jassen, maar dat lukt bijna niet, zegt Knoflook. Zijn shirt was helemaal verbrand en zijn huid hing er als losse lappen bij.

    wie heet er nou weer knoflook o.o


    OT : ik had het gezien op de tv best erg


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    NotSoMySelf schreef:
    (...)
    wie heet er nou weer knoflook o.o


    OT : ik had het gezien op de tv best erg


    Haahahah, lol, KNOFLOOK? O: Lmao, zie het nu pas. Respect voor de heer/mevrouw knoflook! _O_


    We accept the love we think we deserve.

    Zoals eerder gezegd is iemand je voor. Ik hoop dat je het niet erg vind dat ik je topic sluit. ^^

    Het eerste topic: http://www.quizlet.nl/forum/topic.php?tid=93688


    Let the Night embrace you