• Mijn broer wordt in Juni 22 en is al zijn hele leven zwaargehandicapt. Hij is te vroeg geboren en kan bijna niks. Hij is spastisch, slechtziend en geestelijk gehandicapt. Veel mensen schelden met dingen als spast enzo. Als ik zoiets hoor woordt ik heel boos. Hij kan misschien wel niet zo veel, maar hij is super lief voor iedereen. ONdanks het feit dat hij bijna niks ziet is hij vorig jaar Nederlands Kampioen rolstoelhockey geworden. Zulke dingen laten zien dat gehandicapte mensen ook iets kunnen. Natuurlijk zou ik wel willen dat hij gezond was, maar dat is hij nou eenmaal niet. Ik hou van hem zoals hij is. Hij wordt bijna elk jaar geopereerd en ook dit jaar weer op 29 April gaat hij onder het mes. Gelukkig hoeft hij niet lang in het ziekenhuis te blijven
    Wat i hier mee wil zeggen is dat gehandicapte mensen niet raar zijn ofzo. En dat het niet leuk is om er mee te spotten


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Mijn neef doet ook mee met het rolstoelhockeyen, maar volgens mij één niveau lager.. Ik weet het eigenlijk niet.

    Maar succes voor de operatie, gefeliciteerd voor zijn verjaardag en je hebt groot gelijk. (:


    It ain't broke, so don't fix it.

    wow heftig succes veel geluk


    "I have written you down. Now you will live forever, and all the world will read you."

    heftig zeg :O
    wees maar niet bang, ik spot daar niet mee ;)

    Ik kan er ook niet tegen als mensen daar mee spotten. Jammer genoeg zijn de jongens in mijn klas precies het soort types dat dat wel doet.


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Je moet eens weten hoe vaak ik zoiets tegen de jongens bij mij in de klas heb gezegd. Onze achterbuurman zit ook in een rolstoel maar zit wel in het nederlandse basketbal team voor gehandicapte. En vroeger toen ik klaar was met judo moest ik altijd via een zaal lopen waar gehandicapte hockey bezig was. We bleven altijd even kijken en we hadden alle zoveel respect voor die mensen.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Ik heb gehandicapten mensen eigenlijk nooit raar gevonden, alleen het feit dat ik de situatie een beetje eng vond omdat ik bang was dat ik iets verkeerds zou doen waardoor ze van streek raakten. Maar ik vind het echt heel knap en tof dat hij kampioen is geworden!


    your eyes are like stars in the night.

    RESURGAM schreef:
    Ik kan er ook niet tegen als mensen daar mee spotten. Jammer genoeg zijn de jongens in mijn klas precies het soort types dat dat wel doet.


    A kiss is a lovely trick designed by nature to stop speech when words become superfluous.

    Poseidon schreef:
    Ik heb gehandicapten mensen eigenlijk nooit raar gevonden, alleen het feit dat ik de situatie een beetje eng vond omdat ik bang was dat ik iets verkeerds zou doen waardoor ze van streek raakten. Maar ik vind het echt heel knap en tof dat hij kampioen is geworden!


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Mijn mam is ook gehandicapt, dus ik weet hoe zeer het doet als iemand ermee scheld. :l


    I hope heaven needs you more than I do now.

    Daarom wil op als monitor op kamp gaan met functiebeperkten. Ik wil hen een geweldige week geven, waarin ze niet vreemd worden bekeken, maar kunnen zijn wie ze zijn.


    So here's a heart to heart on the back of postcards sent from California

    Poseidon schreef:
    Ik heb gehandicapten mensen eigenlijk nooit raar gevonden, alleen het feit dat ik de situatie een beetje eng vond omdat ik bang was dat ik iets verkeerds zou doen waardoor ze van streek raakten. Maar ik vind het echt heel knap en tof dat hij kampioen is geworden!


    Agree.

    Trouwens, even een voorbeeld. Er mogen ook wel meer mensen zijn zoals jij! Kijk naar mijn klasgenoot; hij heeft een gehandicapte zus thuis en hij verbergt haar gewoon. Hij houdt het geheim en ik weet het ook alleen maar omdat mijn vriendin hem al haar hele leven kent. Maar dat vind ik gewoon erg, dat niemand het mag weten dat je familie bent van een gehandicapte, want dat wil hij niet. Hij schaamt zich dood voor d'r. Alsof zij er wat aan kan doen!


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Respect!(Y)


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Soundeffect schreef:
    (...)

    Agree.

    Trouwens, even een voorbeeld. Er mogen ook wel meer mensen zijn zoals jij! Kijk naar mijn klasgenoot; hij heeft een gehandicapte zus thuis en hij verbergt haar gewoon. Hij houdt het geheim en ik weet het ook alleen maar omdat mijn vriendin hem al haar hele leven kent. Maar dat vind ik gewoon erg, dat niemand het mag weten dat je familie bent van een gehandicapte, want dat wil hij niet. Hij schaamt zich dood voor d'r. Alsof zij er wat aan kan doen!


    Nu moet ik denken aan Harry Potter, aan Ariana, de zus van Dumbledore:X

    -srry dat ik ot ging:$-


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Soundeffect schreef:
    (...)

    Agree.

    Trouwens, even een voorbeeld. Er mogen ook wel meer mensen zijn zoals jij! Kijk naar mijn klasgenoot; hij heeft een gehandicapte zus thuis en hij verbergt haar gewoon. Hij houdt het geheim en ik weet het ook alleen maar omdat mijn vriendin hem al haar hele leven kent. Maar dat vind ik gewoon erg, dat niemand het mag weten dat je familie bent van een gehandicapte, want dat wil hij niet. Hij schaamt zich dood voor d'r. Alsof zij er wat aan kan doen!


    Ik schaam me zoms ook wel voor hem, maar dat heeft iedereen wel. Nu gaat bijvoorbeeld onze vakantie niet door omdat zijn stoel niet mee kan in het vliegtuig en dat is niet leuk


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    mijn broer heeft ook een zware handicap, ja soms is het wel zwaar maar ik hou ook heel erg van hem. Denk wel dat mijn broer veel minder kan dan de jouwe (: Mijn vriend heeft trouwens ook een lichte handicap en ik ben al 3 jaar trotse animator in een activiteitencentrum voor kinderen en jongeren met een handicap. en i love it <3


    Read this upside down: 370HSSV 0773H