• AMSTERDAM - Indonesië is maandagochtend lokale tijd opgeschrikt door een aardbeving. De beving vond plaats omstreeks drie uur 's ochtends en had een kracht van 7.1 op de schaal van Richter.

    Dit melden diverse media zondagavond.

    Het epicentrum van de aardbeving bevond zich op zo'n 300 kilometer vanuit de kust bij Cilacap, ten zuiden van het eiland Java. De Indonesische autoriteiten waarschuwden kort na de beving voor een tsunami.

    Na twee uur werd de waarschuwing weer ingetrokken. Er zijn nog geen berichten van schade. Inwoners van Cilacap vluchtten na de tsunamiwaarschuwing naar hoger gelegen gebieden.

    Indonesië ligt geologisch gezien in een van de actiefste regio's ter wereld, de zogeheten Ring van Vuur. Het land wordt hierdoor regelmatig getroffen door aardbevingen.

    Afgelopen maand nog kwam er in Papua iemand om het leven toen de tsunami na de aardbeving in Japan ook dit deel van Indonesië bereikte.

    Bron: © NU.nl/Liza Titawano

    het word steeds maar erger..

    [ bericht aangepast op 4 april 2011 - 7:39 ]


    It's not because I smile, my life is perfect. It's because I appreciate what life gives to me, and what God has blesse

    Dit is het begin van het einde, volgens mijn moeder.

    Het houdt ook nooit op..


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    Sneijder schreef:
    Dit is het begin van het einde, volgens mijn moeder.

    Stiekem begin ik wel tegeloven dat het einde in 2012 is als het zo voort blijft gaan..


    It's not because I smile, my life is perfect. It's because I appreciate what life gives to me, and what God has blesse

    Usually schreef:
    Stiekem begin ik wel tegeloven dat het einde in 2012 is als het zo voort blijft gaan..

    Het zal mij ook niks verbazen.

    Usually schreef:
    het word steeds maar erger..


    Hope goes lost but never dies.

    Horan schreef:
    Het houdt ook nooit op..


    We accept the love we think we deserve.

    Blugh, waarom knallen die platen steeds tegen elkaar op? Getver, ik wil helemaal niet dood in 2012!


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Dat is echt erg :( Het gaat zo slecht met de wereld!


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Jongens, kom op, het heeft te maken met verschuivende platen, niet met een of andere voorspelling van een volkje dat er al méér dan een paar keer naast heeft gezeten.
    edit: ... betekent niet dat het niet eng is dat de wereld maar niet ophoud met shaken..

    [ bericht aangepast op 4 april 2011 - 9:57 ]


    ars moriendi

    En daar heb je de volgende drama weer. Sorry, maar dat drama blijft maar komen.

    Kuyt schreef:
    Jongens, kom op, het heeft te maken met verschuivende platen, niet met een of andere voorspelling van een volkje dat er al méér dan een paar keer naast heeft gezeten.
    edit: ... betekent niet dat het niet eng is dat de wereld maar niet ophoud met shaken..


    Me so good.

    StarThief schreef:
    En daar heb je de volgende drama weer. Sorry, maar dat drama blijft maar komen.


    It's going to be difficult, but not impossible.

    Het blijft maar komen!


    And this I believe: that the free, exploring mind of the individual human is the most valuable thing in the world.

    StarThief schreef:
    En daar heb je de volgende drama weer. Sorry, maar dat drama blijft maar komen.


    Het begint net.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen