• Hoi,
    eerst,dit is niet tegen het topic van woestynbloem.

    Maar ik word echt gek van dat gezeik over spelling. Ik bedoel zolang we mekaar begrijpen wat maakt het dan uit hoe je het schrijft?
    Wat maakt het uit of je akkoord of accoort schrijft, of je nu toch of tog schrijft, of je nu sowieso of zowiezo schrijft? Iedereen weet toch wat je bedoelt.
    En kom niet aan van als je nog of noch schrijft daar zit verschil tussen. Gelukkig kan je het uit de zin halen. Ja dat kunnen we allemaal.

    Ik snap echt het nut niet van de spelling,zeker de nederlandse. Die is zo onlogisch met zijn ou/au ij/ei en g/ch.

    Wie word er ook gek van of ligt dat aan mij en mijn dyslexie?

    Edit: ik heb het niet over de verhalen,die snap ik ook nog enigszins,maar in het algemeen hier op het forum bijvoorbeeld of ergens anders. Ik word er echt gek van

    [ bericht aangepast op 2 april 2011 - 21:14 ]


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Passerby schreef:
    (...)Ik ben van Brugge en mij hebben ze het in de tijd zo aangeleerd, want iemand maakten toen een grapje door keun te zeggen ipv konien.

    Even in het algemeen:
    Ik begrijp wel dat mensen met dyslectie het niet leuk vinden om op het forum op hun fouten gewezen worden, maar ik heb eerlijk gezegd nog nooit iemand gezien die commentaar gaf op iemand zijn reactie. Tenzij er weer drame wordt gemaakt in een spellingstopic, dan dagen ze je daar altijd mee uit, maar swat. Wat ik wil zeggen is dat de meeste topics over spelling geopend worden door regelmatige fouten in stories en op het forum. Dit is dan niet gericht naar mensen met spellingsproblemen, maar naar iedereen. Soms willen mensen gewoon geen fouten leren en daar maken sommige users hier kwaad om. Ze willen alleen maar helpen en openen dan met een beetje boosheid zo'n topic van "Ik heb er genoeg van het is zo en niet zo" Hierbij hopen ze het eindelijk in de mensen hun hoofdgeklopt te hebben en ik begrijp hun echt volledig. Spelling is belangrijk, maar sommige mensen willen het gewoon niet verbeteren omdat ze het foute leuker of orgineler vinden. Dat is echt bullshit en dat weet iedereen. Ik zou zeggen maak je er gewoon niet druk in. Zeg eens bedankt dat je het eindelijk snapt, maar begin niet altijd van dit is niet mijn cv of dit is geen school. Die mensen vinden dat niet leuk om te horen. Als je toch zo'n reactie wil geven, hou je dan gewoon eens in en zo voorkom je een ruzie. Geloof me dat is hier echt niet leuk. Toon dat je niet kinderachtig bent, maar verstandig en zo is het nog veel leuker om op het forum te zitten. Iedereen maakt fouten, maar wees blij als iemand je iets nieuws bijleert.

    Je mis het hele punt van dit topic.
    Trouwens ik heb heel vaak gezien dat mensen commentaar gaven.

    [ bericht aangepast op 2 april 2011 - 23:44 ]


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    StJimmy schreef:
    (...)
    Je mis het hele punt van dit topic.
    Ik begrijp gewoon niet waarom er altijd zo'n drama van gemaakt moet worden. Wees blij dat mensen je dingen wilt leren ook al heb je dyslexie


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Passerby schreef:
    (...)Ik begrijp gewoon niet waarom er altijd zo'n drama van gemaakt moet worden. Wees blij dat mensen je dingen wilt leren ook al heb je dyslexie

    Ze leren me niks. Als je dat denk snap je dyslektie niet helemaal.
    Weet jij hoe het is om elke keer weer er op word gewezen dat je "domme" fouten maakt?
    Ik dacht het niet.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Bah, wat wordt er weer een drama van gemaakt. Het is juist hartstikke goed dat mensen andermans fouten verbeteren, zo leer je er tenminste nog wat van. Sowieso worden heus niet alle fouten die je maakt verbeterd, dus wat is het probleem nou? Goede spelling is hartstikke belangrijk, wen er maar aan.


    I may not always be perfect, but I'll always try.

    Remington schreef:
    duz jij wil zechen dat het geen vlicker uit maakdt of ik so tiep en dat je je hier niet aan ierrieteerdt?!

    Om maar een voorbeeld te geven van onzinnig geklets. Natuurlijk maakt het wel wat uit hoe je iets schrijft. Scheelt mensen een hoop irritatie over dingen die niet nodig zijn en de discussies die daarop volgen. Waarom zou je iets fout schrijven? Alleen omdat je te lui bent om het goed te doen? Ik snap je niet echt moet ik zeggen... maar zal wel aan mij liggen xD


    Ben ik het volledig mee eens.


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    StJimmy schreef:
    (...)
    Ze leren me niks. Als je dat denk snap je dyslektie niet helemaal.
    Weet jij hoe het is om elke keer weer er op word gewezen dat je "domme" fouten maakt?
    Ik dacht het niet.
    Ik ken mensen die het hebben en ik heb een leerkracht gehad die daar helemaal tegen was, dus ja ik weet hoe het voelt, maar guess what, dat meisje doet zo haar best dat ze als een gewoon persoon wilt behandeld worden en ze kan best nog redelijk goed schrijven.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Woestynbloem schreef:
    Ik begrijp hoe jij redeneert.
    Maar veel mensen vinden het gewoon veel leuker en makkelijker lezen als je het doet zoals het hoort. Het is dan ook nooit kwaad bedoeld als iemand zo'n topic aanmaakt. (;


    Alleen maar tranen van geluk

    Ik erger me soms ook echt aan spellingsfouten die er gemaakt worden. Oké, iedereen maakt af en toe een foutje, maar sommige mensen denken toch echt niet na als ze typen. Zo komt het toch over. Verder vind ik goede spelling wel belangrijk, het is ook een vorm van respect voor anderen. En wat jij zegt, over dat elkaar begrijpen zonder spellingsregels, daar ben ik het niet mee eens. De spellingsregels zijn er zodat iedereen elkaar zou kunnen begrijpen. Want hoe zou het hier zijn als iedereen gewoon maar fouten op los maakte?


    Van alle natuurrampen is liefde de grootste. En de mooiste.

    Exorcist schreef:
    Ik zie niet in wat er fout is met verbeteren :'D Dan weet je 't voor de volgende keer en ABN is toch wel belangrijk.


    Aangezien ik mag verbeteren.
    ABN bestaan niet meer. Het is gewoon AN, algemeen Nederlands. (:

    OT: Ik vind spelling wél belangrijk. Het komt ten eerste veel netter, beleefder en intelligenter over als je iets juist schrijft, en ik begrijp mensen ook beter als ze correct schrijven. Oké, ja, ik kan de betekenis inderdaad gewoon uit de tekst halen, maar het is toch handiger als het gewoon juist geschreven is. (krul)


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    reyon schreef:
    (...)

    Aangezien ik mag verbeteren.
    ABN bestaan niet meer. Het is gewoon AN, algemeen Nederlands. (:

    OT: Ik vind spelling wél belangrijk. Het komt ten eerste veel netter, beleefder en intelligenter over als je iets juist schrijft, en ik begrijp mensen ook beter als ze correct schrijven. Oké, ja, ik kan de betekenis inderdaad gewoon uit de tekst halen, maar het is toch handiger als het gewoon juist geschreven is. (krul)
    Ik ben het volledig met je eens.

    OT:Ik wil gerust wel eens terug in het Brugs beginnen typen, maar dan verstaat niemand me meer, geloof me maar. Ik heb dat gewoon afgeleerd omdat mensen op quizlet me niet goed begrepen, dus ik ga het nu zeker niet terug aanleren omdat jullie dat liever willen. En het maakt toch niet uit, want je zou me toch niet begrijpen.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    StJimmy schreef:
    (...)
    Ze leren me niks. Als je dat denk snap je dyslektie niet helemaal.
    Weet jij hoe het is om elke keer weer er op word gewezen dat je "domme" fouten maakt?
    Ik dacht het niet.


    Kijk, ik begrijp dat het heel lastig is om daar altijd op te worden gewezen. Maar wij kunnen toch niet weten dat jij dyslexie hebt? Nu ik weet dat jij dyslexie hebt, zal ik jou er niet meer op wijzen, omdat je er niks aan kan doen.
    Maar dat maakt spelling niet onbelangrijk. (krul)


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'