• Hoi,
    eerst,dit is niet tegen het topic van woestynbloem.

    Maar ik word echt gek van dat gezeik over spelling. Ik bedoel zolang we mekaar begrijpen wat maakt het dan uit hoe je het schrijft?
    Wat maakt het uit of je akkoord of accoort schrijft, of je nu toch of tog schrijft, of je nu sowieso of zowiezo schrijft? Iedereen weet toch wat je bedoelt.
    En kom niet aan van als je nog of noch schrijft daar zit verschil tussen. Gelukkig kan je het uit de zin halen. Ja dat kunnen we allemaal.

    Ik snap echt het nut niet van de spelling,zeker de nederlandse. Die is zo onlogisch met zijn ou/au ij/ei en g/ch.

    Wie word er ook gek van of ligt dat aan mij en mijn dyslexie?

    Edit: ik heb het niet over de verhalen,die snap ik ook nog enigszins,maar in het algemeen hier op het forum bijvoorbeeld of ergens anders. Ik word er echt gek van

    [ bericht aangepast op 2 april 2011 - 21:14 ]


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Ik zie niet in wat er fout is met verbeteren :'D Dan weet je 't voor de volgende keer en ABN is toch wel belangrijk.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Nouja goed spellen is van belang maar leg ook de spellings regel uit over het woord of maak er een topic over.

    ik heb ook dyslexsie


    Some angels have no wings.

    Ik denk dat het deels aan je dyslexie ligt, haha. No offence ofzo, maar ik irriteer me er wel aan. Oke, ik schrijf ook niet altijd alles goed, verre van, maar van die fouten die echt tering dom zijn kan ik me echt matenloos aan irriteren.

    Exorcist schreef:
    Ik zie niet in wat er fout is met verbeteren :'D Dan weet je 't voor de volgende keer en ABN is toch wel belangrijk.

    Nou het is nogal irritant als je elke keer weer word verbeter zeker op een site waar je voor de lol op zit.
    Op school alla maar hier,kom op zeg we zitten hier voor onze lol niet om dingen te leren.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Ik begrijp hoe jij redeneert.
    Maar veel mensen vinden het gewoon veel leuker en makkelijker lezen als je het doet zoals het hoort. Het is dan ook nooit kwaad bedoeld als iemand zo'n topic aanmaakt. (;


    Has no one told you she's not breathing?

    Ik vind dat als je in Nederland woont je ook goed Nederlands moet kunnen beheersen. Ik kan dus ook redelijk goed Nederlands en let dus ook eerder op foutjes en als ik die dan zie ga ik me eraan irriteren. Dat gaat op de ene of andere manier automatisch.

    [ bericht aangepast op 2 april 2011 - 21:07 ]

    Ik vind het vooral overdreven om er een topic van te maken.
    Ik zou zeggen aan de beta-readers; Maak er ineens een algemeen topic van of zo?


    You don't run, not when you're with us. You stand your ground and fight.

    Ik vind spelling wel belangrijk, maar het ligt eraan. Ik irriteer me wel aan g ipv ch of anders, ei ipv ij en dat soort dingen. Maar aan bijvoorbeeld d/t/dt fouten kan ik me niet ergeren, als ik ze al opmerk.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Exorcist schreef:
    Ik zie niet in wat er fout is met verbeteren :'D Dan weet je 't voor de volgende keer en ABN is toch wel belangrijk.


    Love begins with a smile, grows with a kiss and ends with a tear..

    Euhm nou... dit gaat waarschijnlijk heel, heel erg racistisch klinken, maar volgens mij moet je daar als HAVO/VWO'er of gymnasiast toch echt over beschikken moet je later willen verder studeren op HBO/WO en een goeie, hoge functie qua baan krijgen. Op de universiteit is een taaltoets zelfs verplicht, je moet daar goed Nederlands geschoold zijn, anders moet je een taalcursus naast je opleiding volgen.
    Ik denk dat het aan dit verschil ligt.


    Life is hard and then we die

    Ik snap het ook wel maar er is spellings controle op word en weet ik veel wat, ik erger me soms ook aan spellings fouten, maar dat hebben meerdere mensen denk ik. Ik geef toe meestal lees ik er ook wel overheen maar soms kan ik er gewoon niet zo goed tegen, ik zeg ook niet dat ik de beste ben in spelling maar toch. ik kan ook wel begrijpen dat het niet leuk is om zulke topics te lezen over spelling etc.. als je dyslexie hebt.


    I didn't trip! I just simply gave the floor a hug! We haven't seen each other in a while!

    Het is juist goed, dat sommige mensen verbeteren. Want ABN is wel belangrijk en ik kan me echt heel erg aan spellingsfouten irriteren...


    Cause there'll be no sunlight if I lose you, baby.

    StJimmy schreef:
    (...)
    Nou het is nogal irritant als je elke keer weer word verbeter zeker op een site waar je voor de lol op zit.
    Op school alla maar hier,kom op zeg we zitten hier voor onze lol niet om dingen te leren.

    Maar dat ligt dan aan je dyslexie, denk ik. En dan begrijp ik dat 't vervelend is om dat constant een te moeten horen. Ik heb liever dat iemand mij verbetert, dan dat diegene niks zegt.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Springfield schreef:
    Ik vind het vooral overdreven om er een topic van te maken.
    Ik zou zeggen aan de beta-readers; Maak er ineens een algemeen topic van of zo?
    Dat is er al. Het was ook niet echt een algemeen iets, ze wilde juist op iets specifieks dat haar opviel wijzen.


    Life is hard and then we die

    Ik erger me meestal aan de d & t fouten.
    Dan schrijven mensen: ik WORDT.
    En dán heb ik echt iets van: Oké, is het nu zo moeilijk dat het ik word is?
    Ik word
    Jij wordt
    Zij wordt
    Wij worden
    Zij worden
    Vind jij
    Vindt hij
    Dat is me met de paplepel ingegoten, en daar ben ik blij om.


    "Well, well. Look who we've got here!"