• Hoi,
    eerst,dit is niet tegen het topic van woestynbloem.

    Maar ik word echt gek van dat gezeik over spelling. Ik bedoel zolang we mekaar begrijpen wat maakt het dan uit hoe je het schrijft?
    Wat maakt het uit of je akkoord of accoort schrijft, of je nu toch of tog schrijft, of je nu sowieso of zowiezo schrijft? Iedereen weet toch wat je bedoelt.
    En kom niet aan van als je nog of noch schrijft daar zit verschil tussen. Gelukkig kan je het uit de zin halen. Ja dat kunnen we allemaal.

    Ik snap echt het nut niet van de spelling,zeker de nederlandse. Die is zo onlogisch met zijn ou/au ij/ei en g/ch.

    Wie word er ook gek van of ligt dat aan mij en mijn dyslexie?

    Edit: ik heb het niet over de verhalen,die snap ik ook nog enigszins,maar in het algemeen hier op het forum bijvoorbeeld of ergens anders. Ik word er echt gek van

    [ bericht aangepast op 2 april 2011 - 21:14 ]


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    StJimmy schreef:
    (...)
    En al is dat niet zo,als het de hele tijd word gezegt is het echt niet leuk.
    Maar hoe kan men aan jou ruiken dat jij altijd die fout maakt? Als het steeds verschillende mensen zijn?


    Life is hard and then we die

    PUKKELxDING schreef:
    (...)Maar dat probleem is er altijd op internet.

    nee hoor (;


    Me so good.

    PUKKELxDING schreef:
    (...)Maar hoe kan men aan jou ruiken dat jij altijd die fout maakt? Als het steeds verschillende mensen zijn?

    Het gaat niet om mij,het is in het algemeen. Het maakt niet uit het vaak het gebeurd het is gewoon niet fijn als dat gebeurd.
    Zeker op een hobby site vind ik het onnodig om het te zeggen.
    School alla maar vrije tijd kom op zeg.

    [ bericht aangepast op 2 april 2011 - 22:47 ]


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    xSnoepjex schreef:
    (...)
    Heel vaak word het op een heel beledigenede manier overgebracht dat je een spellingsfout maakt. En dat ga je dan niet opvatten alsof het 'goed bedoeld' is.


    Dat is al wel iets anders ja, maar ik denk dat velen het niet zo bedoelen. Als het erg beledigend wordt gezegd, dan is het al helemaal begrijpelijk dat het niet leuk is en je je aangesproken voelt. Vooral als je er zelf op zich niks aan kunt doen..


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    xSnoepjex schreef:
    (...)
    nee hoor (;
    Tuurlijk wel, ik bedoel, kijk alleen al naar dit topic; men vat elkaar wéér verkeerd op. Het punt is gewoon; omdat je elkaar niet echt kunt zien, kun je niet inschatten hoe diegene het bedoelt. Beledigend, helpend, aardig, boos etc. etc.

    [ bericht aangepast op 2 april 2011 - 22:47 ]


    Life is hard and then we die

    PUKKELxDING schreef:
    (...)Tuurlijk wel, ik bedoel, kijk alleen al naar dit topic; men vat elkaar wéér verkeerd op. Het punt is gewoon; omdat je elkaar niet echt kunt zien, kun je niet inschatten hoe diegene het bedoelt. Beledigend, helpend, aardig, boos etc. etc.

    Zit wel wat in, maar dat is echt neit áltijd zo.
    Ik merk het soms wel als iemand iets goed bedoeld hoor.


    Me so good.

    PUKKELxDING schreef:
    (...)Tuurlijk wel, ik bedoel, kijk alleen al naar dit topic; men vat elkaar wéér verkeerd op. Het punt is gewoon; omdat je elkaar niet echt kunt zien, kun je niet inschatten hoe diegene het bedoelt. Beledigend, helpend, aardig, boos etc. etc.

    Waar vatten we mekaar dan verkeerd op?


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    xSnoepjex schreef:
    (...)
    Ik reageer op DIT topic, dus ik heb het hierover, niet over woestynbloem(;


    zucht, je reageerde ook op DAT topic dus ik meld het hier gewoon, als je er daar ook op gewezen wil worden wil ik mijn gedrag ook wel verlagen naar dat van een irritante puber en het daar nog een keer posten ^^

    Het maakt uiteindelijk niet uit. De meeste mensen bedoelen het niet zo rot als ze iemand er op wijzen. Dit onderwerp zal toch altijd wel een discussiepunt blijven gezien de meesten het irritant vinden en anderen niet. Niets aan te doen.

    Remington schreef:
    (...)

    zucht, je reageerde ook op DAT topic dus ik meld het hier gewoon, als je er daar ook op gewezen wil worden wil ik mijn gedrag ook wel verlagen naar dat van een irritante puber en het daar nog een keer posten ^^

    Het maakt uiteindelijk niet uit. De meeste mensen bedoelen het niet zo rot als ze iemand er op wijzen. Dit onderwerp zal toch altijd wel een discussiepunt blijven gezien de meesten het irritant vinden en anderen niet. Niets aan te doen.

    Uhm nee, ik heb gekeken bij eht topic, maar volgens mij niet gereageerd (;

    En ik snap niet wat ej bedoeld met je gedrag verlagen naar dat van een irritante puber door daar nog een keer te posten..


    Me so good.

    StJimmy schreef:
    (...)
    De toets lijkt me niet bij elke opleiding? Voor archeoloog heb je dat acht niet nodig namelijk.
    Nederlands kan je ook beheersen zonder goed te kunnen spellen. Mijn nederlands is heel goed ik kan alleen niet spellen. En ik doe havo,en ga vwo doen en ik ben slim genoeg voor de uni hoor,dat heeft niks met spellen te maken.
    Daar ben ik nog niet zo zeker van. Ik wil je wel eens je thesis zien maken in gebrekkig Nederlands.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Passerby schreef:
    (...)Daar ben ik nog niet zo zeker van. Ik wil je wel eens je thesis zien maken in gebrekkig Nederlands.

    Mijn nederlands is niet gebrekkig,ik ben juist een van de beste van mijn klas. Meestal weet ik meer dan de rest. Ik kan alleen niet goed spellen.

    Hoe komt iedereen er toch bij dat, als je niet kan spellen, je nederlands slecht is?


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    StJimmy schreef:
    (...)
    Is er een regel voor? Ik hou de ij's alleen uit elkaar daar ons dialect.
    Alles met lange ij kan je vervangen door ie als dat correct klinkt, dan is het een lange ij. ijs -> ies; konijn -> konijn
    ei -> ie -> gaat gewoon niet.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Passerby schreef:
    (...)Alles met lange ij kan je vervangen door ie als dat correct klinkt, dan is het een lange ij. ijs -> ies; konijn -> konijn
    ei -> ie -> gaat gewoon niet.

    dat is toch alleen zo met limburgs? Dat is mij altijd verteld. Daarom weet ik ij/ei meestal wel.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    StJimmy schreef:
    (...)
    dat is toch alleen zo met limburgs? Dat is mij altijd verteld. Daarom weet ik ij/ei meestal wel.
    Ik ben van Brugge en mij hebben ze het in de tijd zo aangeleerd, want iemand maakten toen een grapje door keun te zeggen ipv konien.

    Even in het algemeen:
    Ik begrijp wel dat mensen met dyslectie het niet leuk vinden om op het forum op hun fouten gewezen worden, maar ik heb eerlijk gezegd nog nooit iemand gezien die commentaar gaf op iemand zijn reactie. Tenzij er weer drame wordt gemaakt in een spellingstopic, dan dagen ze je daar altijd mee uit, maar swat. Wat ik wil zeggen is dat de meeste topics over spelling geopend worden door regelmatige fouten in stories en op het forum. Dit is dan niet gericht naar mensen met spellingsproblemen, maar naar iedereen. Soms willen mensen gewoon geen fouten leren en daar maken sommige users hier kwaad om. Ze willen alleen maar helpen en openen dan met een beetje boosheid zo'n topic van "Ik heb er genoeg van het is zo en niet zo" Hierbij hopen ze het eindelijk in de mensen hun hoofdgeklopt te hebben en ik begrijp hun echt volledig. Spelling is belangrijk, maar sommige mensen willen het gewoon niet verbeteren omdat ze het foute leuker of orgineler vinden. Dat is echt bullshit en dat weet iedereen. Ik zou zeggen maak je er gewoon niet druk in. Zeg eens bedankt dat je het eindelijk snapt, maar begin niet altijd van dit is niet mijn cv of dit is geen school. Die mensen vinden dat niet leuk om te horen. Als je toch zo'n reactie wil geven, hou je dan gewoon eens in en zo voorkom je een ruzie. Geloof me dat is hier echt niet leuk. Toon dat je niet kinderachtig bent, maar verstandig en zo is het nog veel leuker om op het forum te zitten. Iedereen maakt fouten, maar wees blij als iemand je iets nieuws bijleert.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Ik heb een kramp door dat te typen. --'


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?