Nee, soms is de persoon anders dan wie je gedacht had en blijkt dat jullie helemaal niet zo goed bij elkaar passen. Waarom zou je dan de rest van je leven ongelukkig moeten blijven?
Ik zie scheiden als het breken van een grote belofte, waarmee je misschien de ander wel veel pijn doet en eventueel je kinderen ook als je die hebt. Het is iets intiems dat je samen in jaren hebt opgebouwd, waarom? Om dat achteraf allemaal weer te breken? Mensen snappen soms gewoon het verschil niet tussen verliefd zijn en houden van, en dat is jammer. Zolang je niet bent uitgehuwelijkt, vind ik dat de persoon waarmee je in eerste instantie getrouwd bent voor altijd bij je hoort.
Eens, als je twijfels hebt moet je niet trouwen, daar komt alleen ellende van. Als je niet zo voor het huwelijk bent of je jezelf niet kan voorstellen dat je als oudje nog bij je partner bent moet je het gewoon iet doen, dan blijf je toch gewoon samen?
Het huwelijk zou niet aan een geloof gebonden moeten zijn. Dat is het enige wat ik ervan vind. Een huwelijk hoort vereeuwigd te worden door liefde, niet door angst om alleen te zijn of geloof. En hoelang die liefde uiteindelijk duurt, daar is nooit op de voorhand iets over te zeggen..
Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right
FUCK het huwelijk. Waarom zou een stomme ring er voor zorgen dat je wel trouw en voor altijd met elkaar bent? Daar heb je geen ring voor nodig. Dat is burgelijke onzin. Daarbij gaat minstens de helft van de huwelijken kapot. Nee ik trouw niet.