• De stelling van vandaag luidt:
    Het huwelijk zou voor het leven moeten zijn.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Caravaggio schreef:
    Oneens. Waarom je tijd verdoen aan iemand van wie je niet meer houdt?


    Best way not to get your heart broken, is to pretend you don't have one.

    Brunhilde schreef:
    Het huwelijk zou niet aan een geloof gebonden moeten zijn. Dat is het enige wat ik ervan vind. Een huwelijk hoort vereeuwigd te worden door liefde, niet door angst om alleen te zijn of geloof. En hoelang die liefde uiteindelijk duurt, daar is nooit op de voorhand iets over te zeggen..


    Ik ben het hier echt helemaal mee eens, beter zou ik het niet hebben kunnen verwoorden.
    Ik snap trouwens ook nie waarom mensen tegenwoordig zo snel trouwen, ze kennen elkaar een paar maanden en ze weten zeker dat het voor eeuwig zal zijn, en enkele maanden nadat ze getrouwd zijn gaan ze alweer uit elkaar.
    ik vind dat er beter over het huwelijk nagedacht moet worden voordat zo'n stap genomen word.


    Failure is the opportunity to begin again, more intelligently.

    Ik vind dat je zolang als dat je van elkaar houd dan best getrouwd kunt zijn.
    Maar wanneer je niet meer van elkaar houdt moet je kappen.


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Het zou wel moeten je maar het is niet zo.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Eens, tenzij het natuurlijk niet gaat. Je moet niet trouwen met het gedacht dat het allemaal niets voorstelt en je nog altijd kunt scheiden.


    I'm a hero, and I'm super. I guess I'm a SUPERHERO

    Eens, omdat je eigenlijk hoort te trouwen met iemand waar je de rest van je leven mee door wilt brengen.
    Oneens, omdat er iets kan veranderen aan de situatie waardoor je niet meer (zoveel) bij elkaar in de buurt wilt zijn.
    Maar toch eens, omdat je het goed moet overwegen voor je trouwt, het mag niet zomaar een impulsieve beslissing zijn.


    Have you ever been alone in a crowded room?

    Infinitum schreef:
    Oneens. Waarom zou je de rest van je leven bij elkaar moeten blijven, alleen maar omdat je getrouwd bent? Er wordt dan wel een belofte afgelegd, maar die gaat over jij je op dat moment voelt. Na 10 jaar hoef je je nog niet hetzelfde te voelen. Soms wordt er een verkeerde keuze gemaakt of houden ze niet meer van elkaar.
    Zoals iemand boven me zei, ben ik het ermee eens dat mensen ermee stoppen zodra de verliefdheid over gaat. En soms is dat slecht, want dan houden ze nog wel van elkaar. Anderen hebben nooit op die manier van elkaar gehouden en na de verliefdheid is er dan niets meer.


    This is me.

    Eens, een belofte is voor het leven
    Maar dit is ook de reden waarom ik nooit zal trouwen. Hoe verliefd ik ook ben, kan ik 100% zeker weten dat ik voor de rest van mijn leven bij deze man zal blijven? + Ik vind dat trouwen eigenlijk zeer onnodig is, het veranderd niets aan je relatie. Mensen doen alsof het een grote stap is in hun leven, in hun liefde, maar wat wordt er veranderd? Je krijgt alleen maar een verplichting om bij elkaar te blijven, en dat is voor niemand goed

    Caravaggio schreef:
    Oneens. Waarom je tijd verdoen aan iemand van wie je niet meer houdt?


    "Because I'm with you until the end of the line." - Stucky

    Newyorker schreef:
    Eens, een belofte is voor het leven
    Maar dit is ook de reden waarom ik nooit zal trouwen. Hoe verliefd ik ook ben, kan ik 100% zeker weten dat ik voor de rest van mijn leven bij deze man zal blijven? + Ik vind dat trouwen eigenlijk zeer onnodig is, het veranderd niets aan je relatie. Mensen doen alsof het een grote stap is in hun leven, in hun liefde, maar wat wordt er veranderd? Je krijgt alleen maar een verplichting om bij elkaar te blijven, en dat is voor niemand goed

    wauw... dit vind ik echt geweldig dat iemand dat zegt_O_


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Caravaggio schreef:
    Oneens. Waarom je tijd verdoen aan iemand van wie je niet meer houdt?

    Het huwelijk is toch ook voor het leven? Je stapt in ieder geval het huwelijk in met de bedoeling voor de rest je leven bij die persoon te blijven en niet bij het minste al te gaan scheiden. Daarom 'vechten' mensen ook voor hun huwelijk. Ik ben het eens.

    Edit na even een paar van de andere reacties te hebben gelezen: Het idee over het huwelijk is wel heel erg veranderd, vroeger 'bestond' scheiden niet eens en zou je, no matter what, je huwelijk erdoor heen helpen en zorgen dat jullie beiden alsnog goed samen konden leven.

    [ bericht aangepast op 28 maart 2011 - 16:42 ]


    It ain't broke, so don't fix it.

    Square schreef:
    Oneens. Misschien denk je dat je voor altijd van een persoon zal blijven houden, en blijkt dat achteraf toch tegen te vallen. Dan moet je niet verplicht zijn om met die persoon samen te blijven voor de rest van je leven.


    We accept the love we think we deserve.

    In theorie wel ja. Je belooft je echtgenoot om voor altijd bij hem te blijven. Maar de praktijk wijst al dan niet anders uit.


    No growth of the heart is ever a waste

    StJimmy schreef:
    Het zou wel moeten je maar het is niet zo.


    wth.