• ik heb een nieuw spel bedacht. Ik ga steeds een situatie verzinnen en dan moeten juillie verzinnen welke straf de dader verdient. als je de straf verzint waar ik het mee eens ben mag jij een nieuwe situatie verzinnen. maar als andere users het niet met de uitspraak eens zijn mag die user in hoger beroep gaan.

    een jong koppeltje is een avond uit. Lachend en behoorlijk aangeschoten lopen ze richting de auto om na huis te gaan. Als plots een jongen hen tegenhoud. Hij wil geld veel geld en snel ook. Als het meisje hem zegt dat ze geen geld meer hebben omdat ze alles hebben opgemaakt zet de jongen een mes op haar nek. als zij hem nogmaals zegt dat er geen geld is. drukt de jongen hetmes door. Blind van woede begint de vriend van het meisje onverwacht op de jongen in te slaan. de jongen heeft geen schijn van kans toch blijft de vriend doortrappen tot hij dood is.


    wat vind jij zelfverdediging taakstarf of zoveel jaar cel?

    [ bericht aangepast op 26 maart 2011 - 9:28 ]

    Die jongen had zo het meisje kunnen doden, dus ik zou het op zelfverdediging houden.

    [maar die vriend mag niet aangeschoten autorijden(N)]


    Carry me away, I hope that you don't break.

    Eurydice schreef:
    Die jongen had zo het meisje kunnen doden, dus ik zou het op zelfverdediging houden.

    [maar die vriend mag niet aangeschoten autorijden(N)]


    eens. hiermee spreek ik de dader vrij van alle starfvervolging.

    nu jij?

    [ bericht aangepast op 26 maart 2011 - 8:58 ]

    Echt waar? Lol ik zou hem een kleine taakstraf geven en drie weken cel, waarvan één voorwaardelijk. Hij heeft tenslotte toch iemand vermoord, ook al was het zelfverdediging.


    everything, in time

    Suusijsje schreef:
    Echt waar? Lol ik zou hem een kleine taakstraf geven en drie weken cel, waarvan één voorwaardelijk. Hij heeft tenslotte toch iemand vermoord, ook al was het zelfverdediging.


    Noem mezelf baas, want ze weten wie ik ben.

    OMYJBIEBER schreef:
    (...)


    ja maar anders had de jongen het meisje vermoord.

    Suusijsje schreef:
    Echt waar? Lol ik zou hem een kleine taakstraf geven en drie weken cel, waarvan één voorwaardelijk. Hij heeft tenslotte toch iemand vermoord, ook al was het zelfverdediging.
    Met straf suggereer je dat hij het beter anders had kunnen doen.
    Maar dan was zijn vriendin misschien dood geweest.
    Ik vind dat je geen straf kan geven voor zelfverdediging.


    Carry me away, I hope that you don't break.

    Eurydice schreef:
    (...)Met straf suggereer je dat hij het beter anders had kunnen doen.
    Maar dan was zijn vriendin misschien dood geweest.
    Ik vind dat je geen straf kan geven voor zelfverdediging.


    jij bent met situatie verzinnen.

    Eurydice schreef:
    (...)Met straf suggereer je dat hij het beter anders had kunnen doen.
    Maar dan was zijn vriendin misschien dood geweest.
    Ik vind dat je geen straf kan geven voor zelfverdediging.


    O, dus dan mag ik iemand 284762728 steken, hem daarna in stukjes snijden en in het kanaal gooien? Het is toch maar zelfverdediging..
    Bovendien ben ik van mening dat je er ook rekening mee moet houden dat hij dronken was. Anders had hij misschien heel anders gereageerd.

    [ bericht aangepast op 26 maart 2011 - 9:27 ]


    everything, in time

    Suusijsje schreef:
    (...)

    O, dus dan mag ik iemand 284762728 steken, hem daarna in stukjes snijden en in het kanaal gooien? Het is toch maar zelfverdediging..
    Bovendien ben ik van mening dat je er ook rekening mee moet houden dat hij dronken was. Anders had hij Misschien heel anders gereageerd.


    dat is waar........

    Ik?
    Ooh. Ehm. Even denken hoor.

    Er is een moord gepleegd. DNA sluit alle verdachten uit, behalve een eeneiige tweeling.
    Het is zeker dat een van de tweeling de moord heeft gepleegd, alleen niet welke.
    Wat nu?


    Carry me away, I hope that you don't break.

    Suusijsje schreef:
    (...)

    O, dus dan mag ik iemand 284762728 steken, hem daarna in stukjes snijden en in het kanaal gooien? Het is toch maar zelfverdediging..
    Bovendien ben ik van mening dat je er ook rekening mee moet houden dat hij dronken was. Anders had hij misschien heel anders gereageerd.
    Dat is het hele dilemma bij deze stelling, of zijn zelfverdediging niet uit de hand is gelopen ;')
    Wat jij net als voorbeeld noemt, is geen zelfverdediging meer. Maar het leven van zijn vriendin is direct in levensgevaar door die jongen.
    But tell me, wat wilde jij dan dat hij deed? (:


    Carry me away, I hope that you don't break.

    Eurydice schreef:
    Ik?
    Ooh. Ehm. Even denken hoor.

    Er is een moord gepleegd. DNA sluit alle verdachten uit, behalve een eeneiige tweeling.
    Het is zeker dat een van de tweeling de moord heeft gepleegd, alleen niet welke.
    Wat nu?


    wacht we zijn het nog niet eens met de uitspraak omdat suus in hoger beroep is gegaan.

    vrijspraak of 3 weken cel en taakstraf.

    [ bericht aangepast op 26 maart 2011 - 9:33 ]

    Eurydice schreef:
    Ik?
    Ooh. Ehm. Even denken hoor.

    Er is een moord gepleegd. DNA sluit alle verdachten uit, behalve een eeneiige tweeling.
    Het is zeker dat een van de tweeling de moord heeft gepleegd, alleen niet welke.
    Wat nu?


    Niets doen en zorgen voor meer bewijs tegen één van de twee. Je kunt ze niet zomaar vrijspreken als je zeker weet dat een van hen het heeft gedaan, maar je kunt ze ook niet zomaar beide arresteren.


    everything, in time

    Eurydice schreef:
    (...)Dat is het hele dilemma bij deze stelling, of zijn zelfverdediging niet uit de hand is gelopen ;')
    Wat jij net als voorbeeld noemt, is geen zelfverdediging meer. Maar het leven van zijn vriendin is direct in levensgevaar door die jongen.
    But tell me, wat wilde jij dan dat hij deed? (:


    Ze hadden sowieso om hulp moeten roepen. Maar ik vind het niet erg dat hij de dader aanviel, dat is terecht. Maar hij had hem niet hoeven vermoorden.


    everything, in time

    ik spreek de dader vrij van alle starfvervolgingb]

    [ bericht aangepast op 26 maart 2011 - 9:47 ]