• Er zijn veel vormen van internetgebruik waarin je kunt doorschieten. Op deze site en in de behandelingen die wij aanbieden richten we ons op:
    Gamen
    Mailen
    Chatten
    Communities (forum, Hyves, etc)

    Internetverslaving is (nog) geen officiële diagnose. Men verschilt nog van mening over de precieze kenmerken. Het aantal uren internetten speelt daarin natuurlijk wel een rol, maar is niet het enige onderscheid tussen wel en niet verslaafde internetters.

    Bij internetverslaving zie je een aantal overeenkomsten met andere verslavingen:
    controleverlies, dus meer en vooral langer achter de computer zitten dan je van plan was;
    onthoudingsverschijnselen als onrust en irritatie wanneer je niet achter de computer kan zitten;
    steeds ermee bezig zijn: ook wanneer je andere dingen doet voortdurend denken aan wat je hebt gedaan of zou willen doen op het internet wanneer je weer achter je computer kunt.

    Andere belangrijke aanwijzingen kunnen zijn:
    vergeefse pogingen te stoppen of te minderen;
    het internet gebruiken om lastige gevoelens of dagelijkse verplichtingen te ontvluchten;
    geheimzinnigheid over of verbergen van het internetgebruik.
    Uit bestudering van de literatuur en onze ervaring komt verder naar voren dat iemand die gevoelig is voor internetverslaving vaak sociaal wat geïsoleerd is, soms erg eenzaam is, en moeite heeft met het omgaan met anderen in het ‘echte' leven.

    Bron

    Of kijk op Wikipedia

    Wij hadden daar een aantal weken geleden een presentatie over. Het zou best kunnen dat hier een aantal verslaafde zitten :Y)


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    verslaafd

    tenminste ik zit er vaak op, maar dat komt omdat mijn vriendinnen in een ander dorp wonen en ik dus doordeweeks lonely ben x'D


    Trust me. I'm the doctor

    Hm, nee, ik niet. :Y)


    I'm a hero, and I'm super. I guess I'm a SUPERHERO

    Uhm. Dan ben ik stiekem gewoon addicted. En ik vind het niet eerg^^


    I'm not smug, ma'am, it's just the unfortunate shape of my face.

    O ja, 1 op de 6 nederlanders is verslaafd >.<


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ik zit veel achter internet, maar heb die kenmerken niet.


    Best way not to get your heart broken, is to pretend you don't have one.

    Dan weet ik al genoeg :').
    Zwaar verslaafd.


    'I would rather fight with you, than make love to anyone else.'

    Ik zit veel op internet, doordat mijn beste vrienden door het hele land wonen, maar ik kan wel zonder x'D


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Ik zit veel op internet, maar herken niet alle verschijnselen.


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    Ik heb iets van de helft van die kenmerken.
    Hm... (:


    Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed.

    dan ben ik maar verslaafd. het is geen ernstige verslaving?[a]


    It's going to be difficult, but not impossible.

    Ik ben niet verslaafd aan internet ik kan goed zonder alleen ga ik er vaak uit verveling op.


    «´¨`•..¤:Peace¤..•´¨`»

    Ik ben best verslaafd <'3
    Maar ik zou denk ik wel zonder kunnen,
    Maar als ik ergens mee bezig ben, blijf ik echt lang vastplakken.
    Bijvoorbeeld sims, een blog, tumblr, weheartit, etc.
    Anders ben ik er soms zo achter weg,

    [ bericht aangepast op 16 maart 2011 - 23:08 ]

    Voiceless schreef:
    Dan weet ik al genoeg :').
    Zwaar verslaafd.


    Your make-up is terrible

    *steekt hand op*
    Ik ben zwaar verslaafd aan Q, ik zit er vanaf dat ik thuis kom tot ik ga slapen op (nerd)


    Happy girls are the prettiest ~ Audrey Hepburn

    Zwaar verslaafd aan internet.
    Facebook, Quizlet, MSN, Twitter,...
    Ik kan niet zonder ;o.
    Ik ga volgende week op schoolreis (een volledige week) en dat wordt stiekem een hel. Een volledige week geen internet.
    Dus; zwaar verslaafd (A)


    Sometimes, you need to step outside, get some fresh air, and remind yourself of who you are and who you want to be.[