• De stelling van vandaag luidt:
    Er worden te veel talen onderwezen op de middelbare school

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    I am an idiot, I move.

    Oneens, zolang ze niet verplicht zijn... Engels is wel verplicht, maar dat is een wereldtaal, dus dat vind ik niet gelden. En als je atheneum doet, gewoon atheneum, dan heb je frans en duits extra, en dat is niet eens verplicht. Wanneer je gymnasium doet, kies je daar zelf voor...


    I'm not smug, ma'am, it's just the unfortunate shape of my face.

    Assassin schreef:
    Nee, er zouden er meer moeten komen maar niet verplicht allemaal.


    Even a white rose has a black shadow.

    Nee, alleen teveel verplichte.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Josienxx schreef:
    jah
    ik vindt frans totaal nutteloos:S


    vind ik ook *** taal


    The greatest thing you'll ever learn is just to love. And be loved in return

    Ik vind van niet. Je moet je toch een beetje kunnen redden in de wereld. Als een taal echt niet ligt kan je die nog altijd later laten vallen. Meer talen als keuzenvak zou goed zijn, zoals spaans, chinees, japans etc. Maar niet verplicht.


    Make your own way through life

    Nee. Talen zijn belangrijk. (:


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    alleen frans moet vervangen worden door japans en dan is het gwn goed voor mij.


    Haat me? Bovenin is een kruisje:P

    Hmm het zou misschien wel handig zijn;)
    Maar om het te verplichten vind ik van niet:Y)


    Uiteindelijk word je toch wie je zelf bent(A)

    oneens,
    Ik vind juist dat er meer talen moeten onderwezen worden, maar dat iedereen zelf kan beslissen welke lessen ze nemen.
    Ik krijg bijvoorbeeld alleen maar Frans, wat ik heel jammer vind omdat ik liever engels of italiaans zou krijgen, en Frans maar al te snel zou laten vallen.


    Failure is the opportunity to begin again, more intelligently.

    Assassin schreef:
    Nee, er zouden er meer moeten komen maar niet verplicht allemaal.

    Assassin schreef:
    Nee, er zouden er meer moeten komen maar niet verplicht allemaal.


    All I need is your love

    Voor België vind ik van niet. Ik zit wel in een talen-richting en ik krijg dus wel veel talen, maar ik heb er zelf voor gekozen.
    En ik vind het in België normaal om op z'n minst Frans en Duits te leren, aangezien dat naast Nederlands de landtalen zijn. En Engels is een wereldtaal, dus dat vind ik ook goed.


    You are the poetry Shakespeare was missing.

    Assassin schreef:
    Nee, er zouden er meer moeten komen maar niet verplicht allemaal.

    eens frans is nutteloos


    Shoganai i ne~

    Qlimax schreef:
    Oneens, je moet je toch wel een beetje kunnen redden in het Engels, Frans en Duits? 't Zijn tenslotte de meest gesproken talen ter wereld, is wel handig als je daar iets vanaf weet.


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right