• De stelling van vandaag luidt:
    Zwakbegaafden mogen geen kinderen krijgen

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    "I shut my eyes in order to see.'

    Progeny schreef:
    Dat mogen ze wel, maar of het ook verstandig is, is iets heel anders.

    Misfits schreef:
    Hoe erg ik het hier ook oneens mee zou moeten zijn ben ik het hier toch redelijk mee eens. Natuurlijk is het niet leuk voor die mensen als ze geen kinderen mogen krijgen. Maar wie zal er voor die kinderen moeten zorgen?


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Ik vind beide hangt af van wat ze hebben.


    A girl should be two things: Classy & Fabulous. <3

    Qlimax schreef:
    Ik vind wel dat ze kinderen kunnen krijgen, maar misschien alleen met hulp. Want het is natuurlijk heel zielig als zwakbegaafde geen kinderen zouden mogen krijgen, maar ook zielig voor het kind als het niet goed verzorgd kan worden.


    Noem mezelf baas, want ze weten wie ik ben.

    iMoan schreef:
    Zwakbegaafden zijn om het maar even grof te zeggen, domme mensen. Met een laag IQ, speciaal onderwijs voor langzame leerlingen.
    Ik vind dat ze kinderen mogen krijgen.
    Geestelijk gehandicapten niet.


    Zwakbegaafdheid is een geestelijke handicap, en daarbij komt zwakbegaafdheid bijna nooit alleen. Vaak is er weinig stimulans uit de omgeving waardoor ze dom worden gehouden, om het zo te zeggen. Vaak hebben ze ook problemen met de opvoeding gehad en hebben daarom nooit een voorbeeld van goed ouderschap gezien.

    Ik ben voor deze stelling, met als voorwaarde dat er al een kind bij jeugdzorg moet onder zijn gebracht. Ik ben het er namelijk mee eens dat zwakbegaafdheid niet per definitie hoeft te betekenen slecht ouderschap, maar als je bij het eerste kind faalt zal het bij de tweede niet anders zijn.

    Damnara schreef:
    Oneens, mensen zijn mensen en mensen mogen kinderen krijgen.


    "I didn’t trip, I was just testing the gravity, and it still works"

    Qlimax schreef:
    Ik vind wel dat ze kinderen kunnen krijgen, maar misschien alleen met hulp. Want het is natuurlijk heel zielig als zwakbegaafde geen kinderen zouden mogen krijgen, maar ook zielig voor het kind als het niet goed verzorgd kan worden.


    It's hard to hold a candle in the cold November Rain

    Oneens, dit vind ik ten eerste een heel vreemde stelling, en ten tweede: dan krijg je het net als in China. Als je mensen verbiedt om kinderen te krijgen, en het gebeurt per ongeluk toch, dan gaat dat niet ten goede van die kinderen. En stel dat die kinderen normaal denken, dan is het toch zonde om hem te verbieden te leven?


    I'm not smug, ma'am, it's just the unfortunate shape of my face.

    Dat mogen ze wel, maar of het ook verstandig is, is iets heel anders.


    If people are trying to bring you down, it means you're above them.

    Je hebt zwakbegaafdheid in verschillende maten.
    Dus als ze niet voor zichzelf kunnen zorgen dan eens.
    Maar anders oneens.


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    Oneens, alle mensen morgen kinderen krijgen als ze dat willen :P


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Oneens. Zwakbegaafde mensen zijn ook mensen. Ze moeten wel hulp krijgen vind ik. Omdat het anders voor het kind ook niet leuk is. Maar waarom zouden hun geen kinderen mogen krijgen?


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Hangt van de graad af.
    Ik snap wel dat mensen hierboven zeggen dat zwakbegaafden ook mensen zijn, en dat is ook zo, maar een kind is niet zomaar een kadootje zoals een nieuwe cd.
    Een kind heeft een eigen leven en moet opgevoed worden door de ouders. Als de ouders daar niet bekwaam genoeg voor zijn, ook al willen ze heel graag een kind, dan nog is het beter van niet.
    Dan kunnen ze best hun wens een beetje stillen met babysitten op kindjes die ze kennen van vrienden of familie die al ietwat zelfstandig zijn.

    [ bericht aangepast op 14 maart 2011 - 17:14 ]


    You are the poetry Shakespeare was missing.

    Progeny schreef:
    Dat mogen ze wel, maar of het ook verstandig is, is iets heel anders.


    If you keep looking for that happy ending, you are never gonna get it right

    Damnara schreef:
    Oneens, mensen zijn mensen en mensen mogen kinderen krijgen.


    Food.