• De stelling van vandaag luidt:
    Zwakbegaafden mogen geen kinderen krijgen

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    "I shut my eyes in order to see.'

    Zwakbegaafden zijn om het maar even grof te zeggen, domme mensen. Met een laag IQ, speciaal onderwijs voor langzame leerlingen.
    Ik vind dat ze kinderen mogen krijgen.
    Geestelijk gehandicapten niet.


    We'll still love each other, forever and always. <3

    oneens. ik heb ook de stempel zwakbegaafd gekregen maar ik zou later heel graag kinderen willen krijgen..

    maar als ze echt niet voor hun eigen kunnen zorgen dan wel.

    oneens, als mensen kinderen willen mag dat ookal zijn ze zwakbegaafd.


    live your life, cause nobody else can do it for you <3

    Eens.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Eens. Iemand met een rolstoel kan misschien nog wel -redelijk- goed voor zijn kind zorgen, maar voor iemand met een zware mentale handicap wordt dat toch moeilijker.


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    Ligt aan de situatie, als ze niet in staat zijn kinderen op te voeden, natuurlijk niet. Want dan moet je ook aan het kind denken en neit alleen aan de ouders die "mensen zijn en dus kinderen mogen krijgen".


    ars moriendi

    iMoan schreef:
    Zwakbegaafden zijn om het maar even grof te zeggen, domme mensen. Met een laag IQ, speciaal onderwijs voor langzame leerlingen.
    Ik vind dat ze kinderen mogen krijgen.
    Geestelijk gehandicapten niet.


    Nobody's talkin', cause talking just turns into screaming

    oneens dat is discriminatie iedereen heeft het recht er te zijn en kinderen te kunnen krijgen.

    iMoan schreef:
    Zwakbegaafden zijn om het maar even grof te zeggen, domme mensen. Met een laag IQ, speciaal onderwijs voor langzame leerlingen.
    Ik vind dat ze kinderen mogen krijgen.
    Geestelijk gehandicapten niet.


    Inderdaad. Dat ze zwakbegaafd zijn wil nog niet zeggen dat ze niet voor hun kinderen kunnen zorgen.


    Your make-up is terrible

    Oneens. Zelfs zulke mensen hebben een oerinstinct dat ervoor zorgt dat ze voor hun kinderen zullen zorgen, en deze kinderen zullen vaak niet hetzelfde geestelijke niveau als hun ouders hebben.


    This is the part of me, that you're never ever gonna take away from me.

    Over het algemeen oneens. Maar als je gaat kijken naar de groep die niet voor zichzelf kan zorgen: eens. Als je niet voor jezelf kan zorgen, kan je ook niet voor een ander zorgen.
    Maar zwakbegaafden over het algemeen zeg ik oneens. Er zijn genoeg zwakbegaafden die alleen maar een laag IQ hebben of iets dergelijks en die kunnen voor zichzelf zorgen en dan hebben ze het recht om te proberen voor een ander te zorgen.


    To live would be an awfully big adventure

    Ligt eraan of ze ook werkelijk in staat zijn om voor het kind te zorgen of niet. Sommige zwakbegaafden kunnen dit namelijk wel, anderen niet. Maar ja, dan moet je weer iemand hebben die dat kan beoordelen, etc. Dus over het algemeen eens.


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Ik weet niet zo goed wat ik van deze stelling moet vinden. Ik weet ook niet wanneer iemand tot ‘zwakbegaafd’ wordt bestempeld, waar precies die grens ligt dus ik kan me niet helemaal inleven in de situatie.

    Als de mensen amper voor zichzelf kunnen zorgen zou ik zeggen eens, want dan vormen ze uiteindelijk een gevaar voor zichzelf en het kind, bijvoorbeeld al tijdens de zwangerschap.

    Maar als mensen zich nog behoorlijk bewust zijn van wat ze doen en welke besluiten ze maken enzo en ze hebben een relatie met iemand die ze wel goed zou kunnen ondersteunen en de opvoeding op zich zou kunnen nemen als dat nodig is dat zeg ik oneens. Uiteindelijk vind ik dat iedereen recht heeft op geluk en als ze mensen om zich heen hebben die hen een heel eind op weg kunnen helpen, zonder dat het een gevaar of probleem voor iemand vormt vind ik niet dat ze daar in tegen gehouden mogen worden.


    Wie du mir, so ich dir.

    Damnara schreef:
    Oneens, mensen zijn mensen en mensen mogen kinderen krijgen.


    Best way not to get your heart broken, is to pretend you don't have one.

    Misfits schreef:
    Hoe erg ik het hier ook oneens mee zou moeten zijn ben ik het hier toch redelijk mee eens. Natuurlijk is het niet leuk voor die mensen als ze geen kinderen mogen krijgen. Maar wie zal er voor die kinderen moeten zorgen?


    Numbers.