• Wat is nu eigenlijk het verschil tussen het katholicisme en het protestantisme?
    Ik vroeg het me af, want ik ben dus katholiek en ik wil overstappen naar het protestantisme, maar dat doe ik niet zonder te weten wat het precies inhoud.

    Xx(flower)


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ik zou het niet weten.


    Noem mezelf baas, want ze weten wie ik ben.

    Protestanten bidden niet aan beelden en katholieken wel. Protestanten hebben ook geen priesters geloof ik omdat ze het bullshit vinden dat je alleen via een priester met god kan communiceren.


    No growth of the heart is ever a waste

    Protestanten leven in de regel heel sober,geloven de bijbel letterlijk en eren geen heilige(zij kennen dus ook niet de feestdagen van heilige).
    Heel kort door de bocht is dit het,maar als je je wilt bekeren zou ik toch met een predikant gaan praten.Er zijn verschillende stromingen die ook weer van elkaar verschillen en dat kan ik je niet uitleggen.

    Waarom wil je je eigenlijk laten bekeren als je niet eens weet wat het pressies is? Het klinkt een beetje vreemd


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    dat was toch iets dat de protestantse vroeger kritiek op de kerk hadden? ze vonden dat ze te rijk waren en blabla


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    Belieburx schreef:
    Ik zou het niet weten.


    It's not because I smile, my life is perfect. It's because I appreciate what life gives to me, and what God has blesse

    Waarom wil je overstappen als je niet weet wat het inhoud?


    Don't wait for the perfect moment, take the moment and make it perfect.

    TheBoss schreef:
    Protestanten bidden niet aan beelden en katholieken wel. Protestanten hebben ook geen priesters geloof ik omdat ze het bullshit vinden dat je alleen via een priester met god kan communiceren.


    We accept the love we think we deserve.

    Qlimax schreef:
    Waarom wil je overstappen als je niet weet wat het inhoud?


    You're a lover of the wild and a joker of the heart, but are you mine?

    Katholieken aanbidden zeg maar ook Maria, en Protestanden niet. Ze vinden haar geen heilige maar gewoon de moeder van Jezus.
    En ze geloven ook niet dat je alleen via een priester met God kan praten.

    Volgens mij waren dat de belangrijkste verschillen


    'Burning up a sun, just to say goodbye.'

    Protestanten geloven niet in de pracht en praal van de katholieke kerk.

    ..

    of waren dat nou de calvinisten? :$

    Weet je, ik heb zoiets van, je geloofd in God en wie je verder maar wilt, of je doet dat niet. Je hoeft het toch geen naam te geven?


    ars moriendi

    Ze vonden vooral volgens mij dat het Katholieke geloof te veel bezig was met het geld in eigen zak steken, en de kerken e.d. te veel te verfraaien.
    Ze wilden het sober houden, net zoals Jezus Christus was.


    You're a lover of the wild and a joker of the heart, but are you mine?

    Hmm, ik ben protestant, maar ik zou de verschillen niet weten aangezien ik gewoon zo ben opgegroeid. Maar dit is er sowieso:

    - De bijbel is belangrijk, het is voor ons (de protestanten) de enige 'bron' van God en Jezus.
    - We bidden naar god toe, en eren ook geen andere goden of beelden
    - We hebben een dominee, die heeft de katholiekse kerk niet geloof ik.

    Volgensmij zit er niet zoveel verschil in, maargoed.

    Oh, en wij aanbidden Maria niet.

    [ bericht aangepast op 11 maart 2011 - 18:39 ]


    Opgeven is geen optie.

    Qlimax schreef:
    Waarom wil je overstappen als je niet weet wat het inhoud?


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen