• Altijd als dit onderwerp aangewakkerd wordt tussen mij en een aantal vriendinnen komt er altijd een felle discussie tussen de mensen die voor zijn en de mensen die tegen zijn.
    Ik ben benieuwd hoe Quizlet omgaat met de vraag: ''Zijn jullie voor of tegen abortus? En waarom?''

    Ikzelf ben in principe tegen, maar als je 15/16 bent en je hebt gebatst en je raakt (per ongeluk) zwanger, vind ik dat je best abortus kunt plegen.


    *insert philosophical cringe expression here*

    UKiss schreef:
    (...)

    Nou ik weet niet, het is ook niet echt eerlijk voor het kind om hem niet te laten opgroeien bij zn biologische moeder..

    Maar ik zou het alleen weglaten halen als ik verkracht zou worden.
    En net zo als nerveus al zij zo ik idd kijken wat ik te bieden heb enzoo


    Het is natuurlijk niet eerlijk. Maar ik zou dat liever hebben dan dat er helemaal geen kind is, of dat het kind ongelukkig opgroeit met constante ruzie of zonder geld.


    Work hard and become a leader; be lazy and never succeed

    Caravaggio schreef:
    Ik ben voor, baas in eigen buik :Y).


    Alis volat propriis.

    Ik vind dat iedereen daar gebruik van mag maken, je kan er niet altijd iets aan doen. De ene vrouw wordt sneller zwanger dan de andere, zelfs met voorbehoedingsmiddelen.


    your eyes are like stars in the night.

    Ik ben er voor als je je kind niet kan laten opgroeien in goede omstandigheden, je weet dat je het zelf aankunt of je weet dat je kind een ernstige handicap (+ complicaties) kan hebben.

    Ik ben er tegen als je het enkel en alleen doet om zo van je kind af te zijn. Er zijn zo veel voorbehoedsmiddelen, wees geen idioot en gebruik die. Sta het kind desnoods af aan adoptie, er zijn zo veel mensen die niet zwanger kunnen raken!


    Have you ever had sex with a piece of fruit? Was it a melon? [Nathan Young]

    Ik ben tegen, want het is overal verboden om moord te plegen, terwijl ik abortus hetzelfde vind als moorden.

    maar als je 15/16 bent en je hebt gebatst en je raakt (per ongeluk) zwanger, vind ik dat je best abortus kunt plegen.

    Weet je wat je dan moet doen? Het kind geboren laten worden en aan iedereen bewijzen dat jij heus wel sterk bent en ondanks dat je leven hierdoor heel anders zou gaan lopen dan gepland, dat jij toch gelukkig kan zijn en volwassen genoeg bent om een kind op te voeden. -mijn mening-


    It ain't broke, so don't fix it.

    [ bericht aangepast op 8 maart 2011 - 22:58 ]


    «´¨`•..¤:Peace¤..•´¨`»

    StillBored schreef:
    ik vind t moord, dat klinkt mischien raar maar stel je eens voor dat je ouders bij jóú een abortus hadden gepleegd? dan heb je al die pret gemist en nog veel meer dingen


    «´¨`•..¤:Peace¤..•´¨`»

    classic schreef:
    Ik ben tegen, want het is overal verboden om moord te plegen, terwijl ik abortus hetzelfde vind als moorden.

    (...)
    Weet je wat je dan moet doen? Het kind geboren laten worden en aan iedereen bewijzen dat jij heus wel sterk bent en ondanks dat je leven hierdoor heel anders zou gaan lopen dan gepland, dat jij toch gelukkig kan zijn en volwassen genoeg bent om een kind op te voeden. -mijn mening-

    Maar wat als je financiën daar nog niet sterk genoeg voor zijn? Als je streng gelovige familie hebt die je zullen afstoten? Als je nog níét volwassen genoeg bent? Moet je dan dat halfdode foetusje laten geboren worden en jóúw leven ontzettend moeilijk maken? Misschien wel zo moeilijk dat je het zelf niet eens meer volhoudt?

    [ bericht aangepast op 8 maart 2011 - 23:10 ]


    your eyes are like stars in the night.

    Ruocco schreef:
    Voor abortus klinkt zo raar, maar ik ben er zeker niet tegen nee. Ik vind echt dat je je leven vergooid als je op je 16e al een kind krijgt, sorry :'D


    <3

    tegen!
    Ookal is het nog neit levensvatbaar het is zich wel al aan het ontwikkelen,
    zou je echt met 8 week wetend dat het kindje zich al aan het ontwikkelen is het leven ontnemen? ik in elk geval niet in de bijbel staat ook '' gij zult niet doden'' en dat is abortus wel.
    maar over dit onderwerp kun je een discussie niet sluiten aangezien iedereen een andere mening heeft.


    je weet niet hoeveel het leven waard is tot dat het lijkt te eindigen

    Ik vind dat iedereen dat zelf moet weten.


    Don't wait for the perfect moment, take the moment and make it perfect.

    uiteindelijk moet je altijd eerst aan jezelf denken , ik ben voor abortus.


    Read this upside down: 370HSSV 0773H

    swendy schreef:
    tegen!
    Ookal is het nog neit levensvatbaar het is zich wel al aan het ontwikkelen,
    zou je echt met 8 week wetend dat het kindje zich al aan het ontwikkelen is het leven ontnemen? ik in elk geval niet in de bijbel staat ook '' gij zult niet doden'' en dat is abortus wel.
    maar over dit onderwerp kun je een discussie niet sluiten aangezien iedereen een andere mening heeft.


    Maar ja, wie is gelovig deze dagen?

    [ bericht aangepast op 9 maart 2011 - 10:35 ]


    Whosoever chooses to follow guidance, follows it for his own good; whosoever goes astray, goes astray to his own loss.

    Caravaggio schreef:
    Ik ben voor, baas in eigen buik :Y).


    "Ignite, my love. Ignite."

    Ik ben voor. Als je geen kind wil en het toch krijgt, mag je het weg laten halen, vind ik.


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.