• Altijd als dit onderwerp aangewakkerd wordt tussen mij en een aantal vriendinnen komt er altijd een felle discussie tussen de mensen die voor zijn en de mensen die tegen zijn.
    Ik ben benieuwd hoe Quizlet omgaat met de vraag: ''Zijn jullie voor of tegen abortus? En waarom?''

    Ikzelf ben in principe tegen, maar als je 15/16 bent en je hebt gebatst en je raakt (per ongeluk) zwanger, vind ik dat je best abortus kunt plegen.


    *insert philosophical cringe expression here*

    ik vind t moord, dat klinkt mischien raar maar stel je eens voor dat je ouders bij jóú een abortus hadden gepleegd? dan heb je al die pret gemist en nog veel meer dingen


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    Ruocco schreef:
    Voor abortus klinkt zo raar, maar ik ben er zeker niet tegen nee. Ik vind echt dat je je leven vergooid als je op je 16e al een kind krijgt, sorry :'D


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    taeyunx schreef:
    Tegen, er bestaat ook nog adoptie!
    Er zijn zo veel mensen die geen kinderen kunnen krijgen, die er wel een willen.

    Als ik zwanger zou zijn, zou ik op m'n 14e echt niet 9 maanden een kind dragen en het daarna uitpoepen en gewoon ter adoptie afstaan hoor. ;o


    *insert philosophical cringe expression here*

    Nevada schreef:
    Ik ben voor. Oke, het is wel een béetje dom, als je niet zwanger wilt worden om dan tóch zwanger te worden omdat je geen anticonceptie gebruikt. Maar ik ben zeker voor, bijvoorbeeld als je 15/16/17 bent of als je wordt verkracht.

    als je wordt verkracht ligt de situatie anders. ik vind dat het de keuze moet zijn van de moeder =)


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    Ik ben er niet voor maar ook niet tegen.

    als je echt geen kind kan houden vanwegen ik weet niet wat dan is het echt geweldig als Abortus bestaat.

    maar aan de andere kant, groeit er een nieuw mensje in je.
    ik zou mezelf nooit kunnen vergeven dat ik een net begonnen leven laat eindigen.


    sommige liefdes zijn perfect, andere zijn vervloekt

    Ik ben in principe tegen, ben nu oud genoeg om verstandig na te denken over de gevolgen van mijn daden .a


    -

    Ruocco schreef:
    Voor abortus klinkt zo raar, maar ik ben er zeker niet tegen nee. Ik vind echt dat je je leven vergooid als je op je 16e al een kind krijgt, sorry :'D


    wth.

    http://www.quizlet.nl/forum/topic.php?tid=85928

    Hier is al een topic over, zoals net al werd gezegd. ;)


    Noem mezelf baas, want ze weten wie ik ben.

    Tegen, ik vind echt dat je een harteloos persoon bent als je je eigen kind gaat vermoorden, want dat is het in feite. Je wou zelf met iemand het bed in duiken, dus dan ben je ook volwassen genoeg om de gevolgen onder ogen te zien. En als je het dan echt niet wilt, bestaat er ook nog adoptie, want ik denk zelf ook dat je het vreselijk zou vinden als jou ouders een abortus bij jóu hadden gedaan!

    Ik ben het er trouwens wel mee eens als je verkracht bent en zwanger raakt, maar dat is weer een heel ander verhaal. (:


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Ik vind dat abortus geen keuze moet zijn. Je hebt nog altijd adoptie. Elk kind heeft een kans om te leven, al zou het gehandicapt zijn of ongewenst zijn.


    Whosoever chooses to follow guidance, follows it for his own good; whosoever goes astray, goes astray to his own loss.

    ROSEISHOT schreef:
    (...)
    Als ik zwanger zou zijn, zou ik op m'n 14e echt niet 9 maanden een kind dragen en het daarna uitpoepen en gewoon ter adoptie afstaan hoor. ;o


    Zou je het dan laten vermoorden?


    Whosoever chooses to follow guidance, follows it for his own good; whosoever goes astray, goes astray to his own loss.

    Voor. Als je 14/15/16 bent is het gewoon niet goed voor jou, je vriend, je ouders om een kind te krijgen. Je kunt er niet goed voor zorgen. Je pakt je eigen leven af. En ik twijfel altijd aan he opvoeding voor zo'n kind. Zowieso moet abortus altijd mogelijk zijn, als je zwanger raakt van een verkrachting. Moet je dan 9 maanden lang iedere dag beseffen dat je een deel van hem in je draagt? Moet je zo'n kind ter adoptie opgeven omdat het nooit in de ogen kan kijken, want die herinneren je aan je verkrachter?


    Best way not to get your heart broken, is to pretend you don't have one.

    StillBored schreef:
    (...)
    als je wordt verkracht ligt de situatie anders. ik vind dat het de keuze moet zijn van de moeder =)

    die heeft er helemaal niks over te beslissen het kind zit toch in jou


    Pumped. Yeah I'm so friggen' pumped

    Ik vind dat iedereen zelf de keuze moet hebben o ze dat willen of niet.


    I've never told a lie, and that makes me a liar.

    ik zou zeggen dat mensen die echt hun kind niet willen door bijvoorbeeld;
    ~leeftijd
    ~mishandeling ect.
    dat die het wel mogen.. Als je verkracht bent ofzo, dan vind ik dat het verplicht moet..


    Live, Laugh, Love and everything will be okay