• Hey!
    ik wist niet goed waar ik dit topic zou kunnen openen maar ik denk dat verlangen wel mooi onder het onderwerp relatie past ;-)
    ik zit eigenlijk met een vraagje, dat namelijk gaat over verlangen. nu,verlangen kan veel betekenissen hebben en veel bedoelingen. Zoals seksuele verlangens, dus echt naar iemand snakken of verlangen van gewoon simpelweg bij iemand te zijn.

    Nu wil ik weten wat jullie interpretatie is van ' verlangen'. Moet je verliefd zijn of gevoelens hebben voor de persoon waarvan je tegen zegt dat je naar hem of haar verlangt, of kan dit ook puur om lust gebruikt te worden?
    of nog een andere vraag, lust.. zijn daar gevoelens bij gemengt of niet volgens jullie?
    ik weet het, allemaal wat rare vraagjes, maar ik ben enorm benieuwd naar wat jullie gedachtes zijn daarover!
    kus

    Verlangen is volgens mij een sterk gevoel iets te willen. Het is sterker dan willen, het is iets willen met heel je hart.
    -denkt aan spiegel van Neregeb-

    Lust heeft in mijn ogen wel altijd met seksuele verlangens te maken, hoewel het volgens Van Dale ook gewoon zin in iets, zoals een broodje met kaas, kan betekenen.
    Maar zo klinkt het niet, vind ik.


    Felix

    Verlangen is volgens mij een sterk gevoel iets te willen.


    Noem mezelf baas, want ze weten wie ik ben.

    Voor mij is verlangen de sterkste, meest intense emotie die er bestaat.
    Lust is enkel de oppervlakkige kant van verlangen. Lust is enkel seksueel, dus emotionele gevoelens horen daar niet bij.


    You are the poetry Shakespeare was missing.

    Verlangen is volgens mij het verlengde gevoel van lust. Verlangen zit iets dieper dan lust, ook al worden de woorden vaak door elkaar gebruikt. Zelf zou ik verlangen toch meer wegleggen voor de diepere gevoelens, terwijl ik lust zou gebruiken voor de oppervlakkige dingen.
    Bij lust hoeven niet zozeer gevoelens erdoorheen gemengd te zijn, maar dit kan wel. Over het algemeen denk ik toch niet.


    This is the part of me, that you're never ever gonna take away from me.

    Belieburx schreef:
    Verlangen is volgens mij een sterk gevoel iets te willen.


    Life has many different chapters, one bad chapter doesn't mean the end of the book.

    Hingucker schreef:
    Voor mij is verlangen de sterkste, meest intense emotie die er bestaat.
    Lust is enkel de oppervlakkige kant van verlangen. Lust is enkel seksueel, dus emotionele gevoelens horen daar niet bij.

    Verlangen is iets heel erg willen, iets wensen, iets hopen. Ik denk dat je wel iets speciaals voor degene moet voelen als je zegt: 'Ik verlang naar je.' Ik zou niet zo met iemand willen zoenen, omdat ik daar zin in heb.
    En lust? Dat is iets wilder dan verlangen. Bijna een synoniem.


    wth.

    Verlangen is een gevoel van iets willen, iets waar je niet zomaar bij kan. Als je namenlijk makkelijk beschikking over iets hebt zul je er niet snel naar verlangen.
    Verlangen kan komt voort uit wat het hoofd verbiedt of afkeurd, maar wat het hart wilt.
    Verlangen kan komen doordat je iets mist, iets wat je graag bij je wilt hebben.
    Verlangen kan er zijn omdat je de ervaring wilt wat je graag wilt meemaken. Of omdat je iets wilt waar je niet makkelijk bij kan.

    That's my opinion.


    #WWED - What Would Emma Do?

    CrazyChicken schreef:
    Verlangen is volgens mij een sterk gevoel iets te willen. Het is sterker dan willen, het is iets willen met heel je hart.
    -denkt aan spiegel van Neregeb-

    Lust heeft in mijn ogen wel altijd met seksuele verlangens te maken, hoewel het volgens Van Dale ook gewoon zin in iets, zoals een broodje met kaas, kan betekenen.
    Maar zo klinkt het niet, vind ik.


    Voor een broodje kaas zou ik eerder 'zin' gebruiken.
    En bij lust kunnen gevoelens zitten, maar dat moet niet per se denk ik.


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    CrazyChicken schreef:
    Verlangen is volgens mij een sterk gevoel iets te willen. Het is sterker dan willen, het is iets willen met heel je hart.
    -denkt aan spiegel van Neregeb-

    Lust heeft in mijn ogen wel altijd met seksuele verlangens te maken, hoewel het volgens Van Dale ook gewoon zin in iets, zoals een broodje met kaas, kan betekenen.
    Maar zo klinkt het niet, vind ik.


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    CrazyChicken schreef:
    Verlangen is volgens mij een sterk gevoel iets te willen. Het is sterker dan willen, het is iets willen met heel je hart.
    -denkt aan spiegel van Neregeb-

    Lust heeft in mijn ogen wel altijd met seksuele verlangens te maken, hoewel het volgens Van Dale ook gewoon zin in iets, zoals een broodje met kaas, kan betekenen.
    Maar zo klinkt het niet, vind ik.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Verlangen is voor mijn gevoel ergens heel erg naar hunkeren


    love is hard to find, easy to lose, difficult to forget

    Hingucker schreef:
    Voor mij is verlangen de sterkste, meest intense emotie die er bestaat.
    Lust is enkel de oppervlakkige kant van verlangen. Lust is enkel seksueel, dus emotionele gevoelens horen daar niet bij.


    "Fifty shades of fucked up" ~ Christian Grey

    persoonlijk vind ik dat voor verlangen en lust meer gevoelens bij horen anders is het niet meer zuiver of puur. dan is al het mooie er van weg. maar ik denk dat er wel mensen zijn die lust hebben zonder diepere gevoelens.


    The happiest people don't have the best of everything, they just make the best of everything.

    Penelopy schreef:
    persoonlijk vind ik dat voor verlangen en lust meer gevoelens bij horen anders is het niet meer zuiver of puur. dan is al het mooie er van weg. maar ik denk dat er wel mensen zijn die lust hebben zonder diepere gevoelens.


    The sun will shine like never before, in the world behind my wall. Take me there <3