Ik heb er 2! *klik*
Mijn QTX Stratocaster was mijn allereerste gitaar. Het was een beginnerspack met gitaar, versterker van 20 watt, band, plectrums, plug in kabel, en tas voor 150. Totaal niet veel geld dus. Als je nog nooit gitaar hebt gespeeld en wilt beginnen om alles erop te leren is dat dus een prima starterspack.
Na anderhalf jaar heb ik mijn tweede gitaar gekocht, een Ibanez RG340 en daar ben ik super blij mee want hij speelt super fijn! Het is wel een tweedehands maar de muziekhandel heeft hem helemaal opgeknapt en met een hele luze (dure) koffer erbij was die maar 412 euro. Daar heb ik ook een grote versterker van Line 6, Spider 3, 75 watt bij gekocht omdat het kleine versterkertje bij het starterspack niet zo geweldig meer klonk. Dat ding was wel gelijk weer een heel stuk duurder (volgens mij tussen de 600 en de 700 euro). Ik persoonlijk vind een Ibanez en een Fender heel fijn spelen, alleen is een Fender wel gelijk een paar honderd euro duurder!
Als je wilt beginnen met gitaar spelen zou ik gewoon een iets goedkopere gitaar nemen om te kijken of je het wat vind etc. (bijvoorbeeld een beginnerspack die zij vaak onder de 200 en heb je gelijk een versterkertje erbij, tas, band, plectrums en plug in kabel), kan je altijd over een paar jaar een betere doen maar dan kan je het al wel. Als je gelijk een duurdere echt bekend merk gitaar wilt ben je zeker wel tussen de 400 en de 600 euro kwijt en daar moet je 9 van de 10 keer ook nog een versterker bij kopen, en dan het liefst gelijk een goede anders komt er echt bagger geluid uit en heb je die dure gitaar voor niks gekocht (en met zo'n versterker ben je ook al snel tussen de 400 en de 1000 euro kwijt, ligt er aan met wat je er allemaal op hebt en welk merk).
En als je nog vragen hebt mag je me altijd een GB of PB sturen :)
[ bericht aangepast op 24 feb 2011 - 14:38 ]
dream, dare, fly!