• Ja, daarstraks was ik samen met een vriendin naar een spotgoedkoop winkeltje gegaan om wat spulletjes te kopen voor ons schoolproject.
    Ik had een piratensetje nodig Stel geen vragen :'D en zij had een pruik nodig.
    Ik liep dus naar de kassa, betaalde mijn deel en wachtte tot mijn vriendin haar deel betaalde.
    Nadat ze dat had gedaan, vroeg de vrouw die achter de kassa stond ofdat ik mijn rugzak wilde openen en uitladen.
    Ik had niets te verbergen, dus deed ik dat maar.
    Toen vroeg ze het aan mijn vriendin en wat bleek...ze had wat gestolen:8
    En nog iets super dom en erg goedkoop.
    Tandpasta, handcrème en valse nagels.
    De vrouw belde dus de politie op en wij werden beide meegenomen naar het politiebureau in een combi :'D
    Het combigedeelte vond ik best wel grappig :')
    Alsof we een bank hadden beroofd ofzo.
    Gelukkig was mijn vriendin zo eerlijk om te zeggen tegen de politie dat ik er niets van wist...dus ik mocht vrijuit gaan.
    Maar zij moet voor de jeugdrechter verschijnen, een boete betalen en mag nooit meer in dat winkeltje komen.
    Ik weet dat stelen verkeerd is, maar een jeugdrechter inschakelen voor zoiets doms??
    Ik vind het er een beetje overgaan
    :X


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    gaat er wel over....
    maar waarom steelt ze?

    Ja het gaat een beetje ver, maar als de politie dat bij elk 'kleinigheidje' doet, wordt er toch aan een redelijk bedrag gestolen, en als ze je meteen voor de jeugdrechter zetten, zul je niet meer zo snel iets stelen, denk ik dan :Y)


    "No matter where you are in the world, the moon is never bigger than your thumb" - Dear John

    Mississippi schreef:
    Ik ken wel iemand die naar HALT moest, maar jeugdrechter? wtf?

    Wat is HALT ?
    Heb ik nog nooit van gehoord


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Cloudburst schreef:
    Dat vind ik er ook best wel over. Er zijn echt veeeel jongeren die kleine dingen stelen.


    Best way not to get your heart broken, is to pretend you don't have one.