• Hee (:
    Aangezien hier op Quizlet veel geschreven wordt en ik de indruk heb dat mensen graag een ongezouten mening over hun story willen kennen, kwam ik laatst door de nieuwe 'Columns' op een idee. Wat als we eventueel recensenten op Quizlet eens om de paar dagen een stuk lieten schrijven, over een story die de users kunnen insturen (dit om te voorkomen dat een user ongewild een slechte recensie op zijn/haar story krijgt)? Natuurlijk moeten die mensen dan het één en het ander van story's afweten en vooral eerlijk zijn als ze schrijven.

    Het leek me wel leuk aangezien wij, als lezer, dan weten welke story er dan welk level van kwaliteit heeft en de schrijvers dan weten in welk opzicht ze hun story kunnen verbeteren.

    Voor degenen die niet weten wat een recensie is : Een recensie is een opiniestuk over een bepaald mediaitem. Dit kan een film, boek, album, theaterstuk, etc... zijn. In dat stuk worden dan de goeie tegen de slechte kanten afgewogen en een eindoordeel geveld. Je vindt ze vaak in de krant bij de cultuursectie.

    Anyways, wat is jullie mening hier over ?

    Edit: Natuurlijk zullen er een paar regels opgezet moeten worden, I suppose. Misschien dat je een minimum aan hoofdstukken moet hebben voor je je story instuurt ofzo... Het zou jammer zijn als iemand tijd neemt om een story te beoordelen die nooit verder gaat dan 8 hoofdstukken (:

    [ bericht aangepast op 22 feb 2011 - 19:32 ]


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    Doen! (:

    Lijkt mij wel een goed idee. Ook omdat ik zag dat columnisten recensies gaan schrijven, dat lijkt mij niet helemaal de bedoeling ;x.


    I am an idiot, I move.

    Lijkt me cool.


    Whosoever chooses to follow guidance, follows it for his own good; whosoever goes astray, goes astray to his own loss.

    Wanderer schreef:
    Mán ik zou zo graag recensent willen zijn..


    I am not going to be a star, I am going to be a legend - Freddie Mercury

    Wanderer schreef:
    Mán ik zou zo graag recensent willen zijn..

    Quizlet... Is... Geen... leven... ;x


    *insert philosophical cringe expression here*

    lijkt me cool


    'Burning up a sun, just to say goodbye.'

    ROSEISHOT schreef:
    (...)
    Quizlet... Is... Geen... leven... ;x

    dat snap ik ook wel ja :x


    walking get's too boring, when you learn how to fly..

    Stories recenseren... ik weet nog niet of dat wel een goed idee is. Misschien iets algemener: films en boeken etc?


    I am an idiot, I move.

    Leuk idee! Ik zou dat zeker wel willen doen! ^^


    You were much more muchier, you've lost your muchness.

    Ik weet het niet zeker, want een recensie kan ook kritiek bevatten.
    Een louter positieve recensie is eerder reclame, en ik weet niet of het dan na een tijdje nog eerlijk zou verlopen... (ik kan me vergissen, maar eerlijkheid is in deze tijd ver zoek, zo lijkt me)
    En ja, niet alle schrijvers/schrijfster zouden graag kritiek krijgen. Sommigen misschien wel om eruit te leren, maar ik vermoed dat het merendeel niet graag kritiek krijgt over zijn schrijfsels, omdat ze dat negatief opvatten.


    You are the poetry Shakespeare was missing.

    Nevada schreef:
    Dat lijkt me echt vet! : D


    Be here, be alive, and be the means to a worthwhile end. Head down, chin up, eyes on the horizon. Don’t blow it.

    Coeliejoelie schreef:
    Ik vind het wel een goed idee.

    Maar niet iedereen vindt die bekende goed. ( Als het over een bekende zou gaan.) Maar niet elke story gaat over een bekende maar toch, ik vind het een goed idee.


    If you keep looking for that happy ending, you are never gonna get it right

    ROSEISHOT schreef:
    Quizlet... Is... Geen... leven... ;x


    Nee, het is een site.


    You are the poetry Shakespeare was missing.

    Hingucker schreef:
    Ik weet het niet zeker, want een recensie kan ook kritiek bevatten.
    Een louter positieve recensie is eerder reclame, en ik weet niet of het dan na een tijdje nog eerlijk zou verlopen... (ik kan me vergissen, maar eerlijkheid is in deze tijd ver zoek, zo lijkt me)
    En ja, niet alle schrijvers/schrijfster zouden graag kritiek krijgen. Sommigen misschien wel om eruit te leren, maar ik vermoed dat het merendeel niet graag kritiek krijgt over zijn schrijfsels, omdat ze dat negatief opvatten.

    Uhu, daarom kan je kiezen of je je story al dan niet instuurt. Als je hem dan instuurt loop je inderdaad het risico scherpe kritiek te krijgen, maar dat wist je voor je je story instuurde. Dan moet je dus niet zeuren. Eventueel kunnen de recensenten anoniem gehouden worden zodat mensen niet aan vriendjespolitiek beginnen te doen ofzo.


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    Wanderer schreef:
    Mán ik zou zo graag recensent willen zijn..