• Het is een lange tekst, en als je het niet zo goed begrijpt wil ik het eens helemaal uitleggen. Ps: De namen hierin zijn verzonnen, het zijn niet hun echte namen, maar alles wat ze zeiden en deden enzo is wel echt
    Dus ik verkeer nu bijna 5 weken, maar ik ben niet meer verliefd. Ik ben mijn relatie beu, ik ben het beu om hem te zien. Ik heb dit vandaag tegen mijn beste vrienden Steffi, Laurie en Audrey verteld, en één van mijn vriendinnen genaamd Steffi zei mij recht in het gezicht dat als ik het uitmaakte dat ik vrienden ga verliezen, veel vrienden. En dat er veel over mij geroddeld gaat worden. Dus Steffi wou met mijn vriendje eens gaan praten, maar veel zou dat toch niet uitmaken. Laurie zei tegen mij toen Steffi er niet bij was, dat Steffi zichzelf bedoelde, ze bedoelde dat ik Steffi zou kwijtspelen. En Laurie en Audrey vroegen mij waarom ik mijn intresse in mijn vriendje kwijt ben. Maar ik weet het niet zo, het nieuwe is eraf. Ik en mijn vriendje praten niet met elkaar, enkel bevoorbeeld : wanneer ga je naar huis. Ik doe mijn best om met hem te praten, maar hij kan bijna geen Nederlands of Engels. Enkel Frans en Portugees , talen die ik niet kan. Maar ik weet van Laurie dat mijn vriendje al veel gebruikt is, door zijn exen, die hem gewoon gebruikte om aandacht te krijgen enzo... En hij heeft al gezegd dat hij van mij houdt en heeft enkele tranen gelaten omdat hij van mij houdt. En ik wil hem niet kwetsen. En ik wil hem als een gewone vriend nog houden. Maar een vriend van mijn lief, de broer van Laurie, roddelt over mij en zegt dat ik niet te vertrouwen ben ookal kent hij mij niet. Laurie zegt dat ik dat als reden moet gebruiken om mijn vriend te dumpen. Ik weet niet wat ik moet doen :(? Langs de ene kant Ik wil hem niet kwetsen, en ik kan toch gewoon niet zeggen dat ik mijn gevoelens kwijt ben., en ik wil mijn vrienden niet verliezen, en geen roddels horen over mij. Maar langs de andere kant, ik kan niet alsof doen of ik nog verliefd ben. Wat zou ik doen, Steffi volgen en nog een paar weken doen alsof en zo geen roddels over mij heen krijgen en wachten tot we ruzie hebben gemaakt, of Laurie én mijn hart volgen en hem dumpen met het excuus dat ik niet langer die roddels van de broer van Laurie kan aanhoren en dat mijn liefde daardoor bijna weg is. Help mij please

    [ bericht aangepast op 4 mei 2010 - 17:30 ]

    Gewoon eerlijk zijn tegenover jezelf en je vriendje. Leg hem rustig uit dat je het gewoon niet kan, dat je niet meer van hem houdt als vriendje-vriendinnetje en dat je hem geen pijn wilt doen..
    Dat is iig wat ik zou doen.


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

    Ik zou het niet aanhouden want daar help je niemand mee. Wat je kan doen is gewoon een keer met hem gaan praten en hem uitleggen dat het voor jou niet meer werkt maar hem wel als vriend wil houden. En je moet zeggen dat de broer van die Laurie allemaal onzin verteld omdat hij je niet kent...


    Hoop dat het helpt..
    Liefs


    Fat chance.

    Hoe kun je nou een vriendje hebben die jouw taal niet spreekt, en jij de zijne niet? Niet aanvallend bedoeld, maar dat is het eerste wat in me opkwam. Nu over dat dumpen. Vertel gewoon de waarheid. Dat je hem niet meer leuk vind omdat jullie zo weinig doen en praten met elkaar. Het is lullig als je hem blijft voorliegen alleen omdat je hem geen pijn wil doen. Sterkte!


    Just because something isn't happening for you right now, doesn't mean that it will never happen.

    Als ik jou was zou ik het nu uitmaken. Hem vertellen dat het er gewoon niet meer inzit voor jou. Die Steffi klinkt nou niet echt aardig(sorry dat ik het zeg). Of er speelt misschien iets wat wij niet weten zeg maar, maar waarom zou je geen vriendinnen meer zijn met Steffi? Want ze klinkt nu echt als een bitch (vind ik). Als je dan naar haar luistert, en een aantal weken wacht en dat het bijv. via een ruzie uitgaat, en dat dan die jongen er achter komt dat je al een aantal weken geen gevoel meer voor hem hebt, ziet hij dat als gebruiken (althans dat zou ik voelen, want je vind hem al een tijdje niet meer leuk dan;))...

    Ik hoop dat het verhaal een beetje duidelijk is xD, want ik heb het gevoel dat het nogal wazig is. Maar het komt er gewoon op neer dat je het beter nu kan uitmaken, dan te lang wachten en dat het uitkomt dat jij hem 'aan het lijntje' houdt.


    No man is just a soldier. Every soldier is a hero.

    Psychic schreef:
    Hoe kun je nou een vriendje hebben die jouw taal niet spreekt, en jij de zijne niet? Niet aanvallend bedoeld, maar dat is het eerste wat in me opkwam. Nu over dat dumpen. Vertel gewoon de waarheid. Dat je hem niet meer leuk vind omdat jullie zo weinig doen en praten met elkaar. Het is lullig als je hem blijft voorliegen alleen omdat je hem geen pijn wil doen. Sterkte!

    Wel op msn spreekt hij nederlands, en in zijn GSMberichten ook. Maar eerst durfde hij nog nederlands te spreken tegen mij, het was wel met pauzes en versprekingen tussen, maar hij probeerde het. Maar nu wil of durf hij het nietmeer. Omdat hij zacht praatte zei ik steeds wat, En ik denk dat hij denkt dat ik hem niet verstond omdat ze nederlands slecht is. maarja dankje voor je raad (:

    RescueMe schreef:
    Als ik jou was zou ik het nu uitmaken. Hem vertellen dat het er gewoon niet meer inzit voor jou. Die Steffi klinkt nou niet echt aardig(sorry dat ik het zeg). Of er speelt misschien iets wat wij niet weten zeg maar, maar waarom zou je geen vriendinnen meer zijn met Steffi? Want ze klinkt nu echt als een bitch (vind ik). Als je dan naar haar luistert, en een aantal weken wacht en dat het bijv. via een ruzie uitgaat, en dat dan die jongen er achter komt dat je al een aantal weken geen gevoel meer voor hem hebt, ziet hij dat als gebruiken (althans dat zou ik voelen, want je vind hem al een tijdje niet meer leuk dan;))...

    Ik hoop dat het verhaal een beetje duidelijk is xD, want ik heb het gevoel dat het nogal wazig is. Maar het komt er gewoon op neer dat je het beter nu kan uitmaken, dan te lang wachten en dat het uitkomt dat jij hem 'aan het lijntje' houdt.


    Het is duidelijk (: ik begrijp je. Maar Steffi wilt niet dat ik hem kwets, ze is met mijn vriendje geen vrienden, maar toch. Ze is bang dat ik voor de andere , oudere broer van Laurie ga vallen , want die heeft een oogje op mij zeggen ze. En Steffi kan Laurie haar broers niet uitstaan.

    Psychic schreef:
    Hoe kun je nou een vriendje hebben die jouw taal niet spreekt, en jij de zijne niet? Niet aanvallend bedoeld, maar dat is het eerste wat in me opkwam. Nu over dat dumpen. Vertel gewoon de waarheid. Dat je hem niet meer leuk vind omdat jullie zo weinig doen en praten met elkaar. Het is lullig als je hem blijft voorliegen alleen omdat je hem geen pijn wil doen. Sterkte!


    Cowards die many times before their deaths.

    Ik vind dat je je hart moet volgen. Wees eerlijk, zeg dat je hem echt niet wil kwetsen, maar dat je hem niet langer aan het lijntje wil houden. Zo kwets je hem ook, want je doet hem geloven dat je hem nog graag ziet. En ik snap niet waarom je Steffi zou verliezen?


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Volg je hart. Dat is àltijd het beste in dit soort situaties. Je kan niet verder gaan met een jongen waar je niet van houdt..

    Tranquillity schreef:
    Ik vind dat je je hart moet volgen. Wees eerlijk, zeg dat je hem echt niet wil kwetsen, maar dat je hem niet langer aan het lijntje wil houden. Zo kwets je hem ook, want je doet hem geloven dat je hem nog graag ziet. En ik snap niet waarom je Steffi zou verliezen?

    Steffi wilt niet dat ik het ga uitmaken met mijn vriend, omdat ze bang is dat ik voor Laurie haar grote oudere broer ga vallen. Ze vind de broers van Laurie lelijk en kan ze niet af. Dusja ze weet dat Laurie's oudere broer wel iets voor mij voelt, en vaak probeert te flirten met mij , en ze wilt niet dat ik voor zijn charmes ga vallen. Ze denkt nu al dat ik het voor die jongen gaat uitmaken met mijn vriend --'. Terwijl dat niet waar is. Dusja

    Diffuse schreef:
    Volg je hart. Dat is àltijd het beste in dit soort situaties. Je kan niet verder gaan met een jongen waar je niet van houdt..

    Dank u (: ik denk dat ik die raad ga opvolgen.