• Afgelopen zomer begonnen een paar vriendinnen van mij te lijnen. Een was wel stevig, dus het kon geen kwaad. Voor de meesten was het eigenlijk gewoon gezonder leven. Een betere conditie krijgen enzo. Het ging heel goed, en na 3 maanden zagen ze er allemaal beter uit en hadden ook een betere conditie. Twee van de drie besloten te stoppen, maar de stevigere, die toen alweer gewoon slank was, ik noem haar even T., wilde doorgaan. Ik en haar beste vriendin M. (die eerst ook meedeed) waren een beetje bezorgd, vooral omdat er bij mij in de klas al een vriendin was die anorexia had, en er voor geholpen werd. We waren bang dat dit T. op een idee gebracht had. En dat had het ook. Ze werd steeds magerder. Eerst was het 1 broodje eten ipv 2, maar het werd uiteindelijk gewoon al het brood weggooien. Ik en M. begonnen op R. in te praten, zeggen dat ze in ieder geval één broodje met kaas op moest eten. Het hielp niet, dus probeerden we het anders. We zochten allerlij dingen die je kon krijgen als je anorexia had (gehad). Dit vertelden we haar. Het leek te helpen. Maar ik werdt ziek, en kon niet meer naar school. Na 2 maanden geen school kreeg ik van M. een mail dat het niet goed ging met T. Ze at helemaal niets meer. Na nog een maand kwam ik weer naar school, en het leek alweer wat beter te gaan. Maar nu gaat het weer slecht, en ik weet niet wat ik nog kan doen. Ik ben eigenlijk heel boos, omdat ze niet wil luisteren naar ons, en geen hulp wil. En ze ziet ook niet dat ze haar moeder helemaal kapot maakt. Want die maakt zich zo'n zorgen om T. dat ze zelf ook afvalt. En ik ben ook heel bang om T. te verliezen, want als ze zo doorgaat gaat ze gewoon dood.
    Kunnen jullie me alsjeblieft helpen? Wat kan ik nog meer doen?


    "Love is a beautiful fear." - Kiera Cass

    Wauw, echt heftig.
    Ik weet eigenlijk niet heel veel.
    Ik denk dat een psycholoog goed zou zijn?

    Veel sterkte ermee.(flower)

    Als jij er zelf niks meer aan kunt doen, denk ik dat het het beste is als je haar laat opnemen in een kliniek voor anorexia. Daar weten ze hoe ze ermee om moeten gaan. Zij zal dit absoluut niet willen of leuk vinden, maar het kan haar leven redden (:
    Héél veel sterkte & succes <3


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Eerlijk gezegd, heb je alles al geprobeerd.Je moet haar gewoon goed duidelijk maken, dat ze mooi is zoals ze eerst was.Als je me snapt? Sterkte(flower)

    [ bericht aangepast op 6 feb 2011 - 14:41 ]


    Noem mezelf baas, want ze weten wie ik ben.

    Ik heb zelf ook een meisje in mijn klas gehad met anorexia, en dat was in groep 8, nog heel jong dus. Je kunt er weinig direct aan doen. Als het echt anorexia is, waar het wel op lijkt, dan moet ze worden behandeld. Dan moet er hulp worden ingeschakeld. Je kunt hooguit mensen inlichten zoals haar ouders, haar ouders zouden hulp moeten gaan zoeken.


    Don't dream your life, but live your dream!

    Bedankt!
    Ze zegt dat ze al naar een psycholoog gaat, maar eigenlijk geloof ik dat niet.
    En ik kan er toch ook niet voor zorgen dat ze opgenomen wordt?


    "Love is a beautiful fear." - Kiera Cass

    Je kan het beste naar een vertrouwenspersoon gaan bij je op school. Jij hoort niet de verantwoordelijkheid op haar te hebben.


    I solemnly swear that I am up to no good.

    misschien meot je met haar ouders gaan praten?


    'Burning up a sun, just to say goodbye.'

    vivian07 schreef:
    Bedankt!
    Ze zegt dat ze al naar een psycholoog gaat, maar eigenlijk geloof ik dat niet.
    En ik kan er toch ook niet voor zorgen dat ze opgenomen wordt?


    Jawel. Het is misschien niet leuk om te doen, en het is natuurlijk pas de laatste optie, maar als het moet, dan moet het.


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    FromHell schreef:
    Wauw, echt heftig.
    Ik weet eigenlijk niet heel veel.
    Ik denk dat een psycholoog goed zou zijn?

    Veel sterkte ermee.(flower)


    Moonshine, take us to the stars tonight ~

    Zorg dat haar ouders haar naar een kliniek of psycholoog sturen. Want dit is echt niet leuk meer.
    Sterkte ermee.


    Don't wait for the perfect moment, take the moment and make it perfect.

    Als ze ondergewicht heeft kan pas de diagnose 'Anorexia' gesteld worden, en kan ze naar een kliniek voor eetstoornissen.. dus ik weet niet hoe licht ze is geworden, maar dan kan jij jeugdzorg inschakelen, of kunnen haar ouders dat doen.

    Wat heftig!
    Het beste is denk ik om haar naar een psycholoog of kliniek te sturen, zorg dat er iemand dan meegaat, dan weet je dat ze zeker gaat en heeft ze steun.
    Ik hoop dat het goed komt..


    “Love is a contradiction.”

    Meteen hulp inschakelen, ik heb ook een eetstoornis en ik weet hoe hard het is. Je kunt niet inpraten, woorden hebben geen betekenis meer. Enkel "slanker, meer afvallen, dik" blijven vast hangen. Je kunt niet doordringen tot zo'n persoon, ze zijn afgesloten van de wereld en opgesloten in hun eigen leugens. Praat met haar ouders.


    Olive

    Praat met haar ouders, die kunnen haar naar een psycholoog sturen of naar een kliniek. Succes ermee.

    Beginnen met het praten met haar ouders,
    of iemand op school,

    heel veel sterkte


    I've never told a lie, and that makes me a liar.