• Afgelopen zomer begonnen een paar vriendinnen van mij te lijnen. Een was wel stevig, dus het kon geen kwaad. Voor de meesten was het eigenlijk gewoon gezonder leven. Een betere conditie krijgen enzo. Het ging heel goed, en na 3 maanden zagen ze er allemaal beter uit en hadden ook een betere conditie. Twee van de drie besloten te stoppen, maar de stevigere, die toen alweer gewoon slank was, ik noem haar even T., wilde doorgaan. Ik en haar beste vriendin M. (die eerst ook meedeed) waren een beetje bezorgd, vooral omdat er bij mij in de klas al een vriendin was die anorexia had, en er voor geholpen werd. We waren bang dat dit T. op een idee gebracht had. En dat had het ook. Ze werd steeds magerder. Eerst was het 1 broodje eten ipv 2, maar het werd uiteindelijk gewoon al het brood weggooien. Ik en M. begonnen op R. in te praten, zeggen dat ze in ieder geval één broodje met kaas op moest eten. Het hielp niet, dus probeerden we het anders. We zochten allerlij dingen die je kon krijgen als je anorexia had (gehad). Dit vertelden we haar. Het leek te helpen. Maar ik werdt ziek, en kon niet meer naar school. Na 2 maanden geen school kreeg ik van M. een mail dat het niet goed ging met T. Ze at helemaal niets meer. Na nog een maand kwam ik weer naar school, en het leek alweer wat beter te gaan. Maar nu gaat het weer slecht, en ik weet niet wat ik nog kan doen. Ik ben eigenlijk heel boos, omdat ze niet wil luisteren naar ons, en geen hulp wil. En ze ziet ook niet dat ze haar moeder helemaal kapot maakt. Want die maakt zich zo'n zorgen om T. dat ze zelf ook afvalt. En ik ben ook heel bang om T. te verliezen, want als ze zo doorgaat gaat ze gewoon dood.
    Kunnen jullie me alsjeblieft helpen? Wat kan ik nog meer doen?


    "Love is a beautiful fear." - Kiera Cass

    Uit haar hoofd praten lukt je niet meer, daarvoor is ze volgens mij al 'te ver heen', om het zo maar even te zeggen. Neem contact op met de vertrouwenspersoon op school, haar mentor of wie dan ook die er iets aan kan doen. Zij kunnen gaan praten met je vriendin en haar moeder, en als het echt nodig is, kunnen zij helpen je vriendin ergens te laten opnemen. Ik hoop dat het goed komt! Sterkte! <3


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Misschien is het een goed idee om met haar moeder te praten. Vertel haar moeder hoe jullie denken dat het ervoor staat. Dan kun je, samen met haar moeder als die mee wil werken, naar een oplossing kijken. Het is niet leuk voor je vriendin dat iemand anders het voor haar moet oplossen, maar het is niet anders. Jij en je vriendin maken zich zorgen en haar moeder ook. Als jullie samen je krachten bundelen, kunnen jullie haar misschien overtuigen en helpen. Heel veel sterkte toegewenst en dat ze weer gezond verder mag leven met jullie hulp!


    Everybody wants happiness without pain, but you can't have a rainbow without rain

    ik weet dat het een beetje laat is maar misschien dat je er toch wat aan heb ;)

    maar... misschien dat je haar het boek spiegelbeeld moet laten lezen. daardoor ben ik ook een beetje bij zinnnen gekomen.
    het laat echt de ervaringen van een anorexia patiënt zien. ze verteld daar alle deails is. over hoe ze haar toekomst erdoor verpest heeft en dat ze botontkalking enz kreeg. als dat niet help zou ik naar de zorgcoördinator van school gaan

    nja kijk maar wat je ermee doet :)
    want zoals ik zij ik zie dit topic laat XD


    sommige liefdes zijn perfect, andere zijn vervloekt