• Mijn ouders waren beneden aan het ruzie maken. En toen liep ik naar beneden, en het servies was kapot. En toen gooide me moeder met een bord, maar ze zag mij niet. Dus kreeg ik dat bord bijna tegen me hoofd aan. Ik ben nog nooit zo geschrokken. En ze maken de laatste tijd zo vaak ruzie. En nu weet ik niet meer wat ik moet doen. Want die ruzies gaan 9 van de 10 keer over mij. Omdat mijn vader en ik gewoon samen niet werken. En nu voel ik me hartstikke schuldig. En ik heb het idee dat ik hun huwelijk kapot maak. Mama zegt dat het niet zo is, dat ze uit elkaar groeien. Maar mijn vader zegt van wel, dat ik de reden ben als ze uit elkaar gaan, en dat hij niet van me houdt.
    Wat moet ik nu doen, want ik trek dit niet?


    Best way not to get your heart broken, is to pretend you don't have one.

    Ohmygod, uhm
    ga dan nu met ze aan tafel zitten, zonder dat ze ruzie maken, en er gewoon goed over praten?
    verder weet ik zo niks


    "No matter where you are in the world, the moon is never bigger than your thumb" - Dear John

    uhm... ik zou het proberen uit te praten met z'n drieën en zeggen dat als je ze niet ophouden met ruzieën als je met ze wilt praten dat je dan wel naar een vriendin gaat ofzo.

    Of je roept hulp in van Dr. Phil?:)


    'Burning up a sun, just to say goodbye.'

    Dat is een vreselijke situatie. Ik zou inderdaad ook praten met je ouders of toch proberen.

    Ga inderdaad eens met z'n drieën aan een tafel zitten, en zeg dat het je dwars zit.
    Vertel dat je het niet leuk vindt dat ze ruzie maken. En dat je het niet zo wilt.

    Zelf heb ik nooit dat soort problemen, met mijn ouders valt gewoon niet te praten.
    Ik hoop met je jouwne wel.
    Sterkte (flower)
    En keep remembering: Voel je niet schuldig, misschien groeien ze echt uit elkaar, jij kan er toch niks aan doen? Het is echt jouw fout niet.


    I solemnly swear that I am up to no good.

    Ik zou vooral niet naar je vader luisteren. Als je het niet met hem kan vinden is dat inderdaad niet erg handig, maar oké. Het is nu eenmaal zo.
    En ik zou ook eens proberen een gezinsgesprek te voeren.


    effort never betrays you

    Oh dat is niet fijn. Probeer eens rustig met zn alle te praten. En spreek regeltjes af dat jullie elkaar altijd laten uitpraten en niet fel gaan reageren?
    Sterkte ermee in ieder geval.


    Don't wait for the perfect moment, take the moment and make it perfect.

    lekkere vader heb je dan, als hij dat tegen je zegt..


    I solemny swear i am up to no good

    Je ouders hebben zo te horen samen verschrikkelijke problemen, die eigenlijk buiten jou om gaan. Als ze daar ruzie over maken is het het beste als ze gewoon gaan scheiden. Zowel voor hun als voor jou -en broers/zussen, als je ze hebt-


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Wow, jou vader is niet zo'n awesome persoon.


    Nothing matters anymore, that's the secret to New York.

    Dat is echt wel erg! :(

    Ik zou er met je ouders over gaan praten, want dit is niet goed.


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    dit klinkt misschien kinderachtig, maar misschien helpt huilen. want als je gewoon gaat zitten praten dan is er alsnog een grote kans op een uitbarsting, maar als je huilt krijgen ze hopelijk/als het goed is medelijden en blijven ze rustig en troosten ze je. ja heb beetje rare theorie maar in sommige situaties kan het helpen,, heb het zelf nog nooit hoeven te gebruiken gelukkig


    Faster than a doughnut, stronger than cardboard, prepare to get touched!

    Schat, als ouders zo veel ruzie maken, groeien ze wel degelijk uit elkaar (:
    Dit ligt echt niet aan jou!
    Praat er eens over met hen?
    succes <3


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    lekkere vader, die jou de schuld van hun ruzies geeft. jij kunt er ook niets aan doen! en misschien moet je met je vader\moeder over praten dat je vader jou de schuld geeft. ik bedoel hállo? welke (normale) ouder zegt nou tegen z'n kind dat ie niet van hem\haar houdt!

    dit maakt mij dus boos


    THAT'S HOW I ROLL

    Courtesan schreef:
    Je ouders hebben zo te horen samen verschrikkelijke problemen, die eigenlijk buiten jou om gaan. Als ze daar ruzie over maken is het het beste als ze gewoon gaan scheiden. Zowel voor hun als voor jou -en broers/zussen, als je ze hebt-


    You were much more muchier, you've lost your muchness.

    Lekkere vader, dat hij je de schuld van de situatie geeft, maar persoonlijk denk ik eigenlijk niet dat dat kan. Als jij en je vader samen niet goed overweg kunnen, moeten jullie misschien samen hulp zoeken ofzo? Dan raken de ruzies vast ook minder + je schuldgevoel, alhoewel ik vind dat jij geen ènkele reden hebt om te denken dat het jou schuld is.