• Ik wil weer positief leren denken. Doordat ik een paar jaar geleden iemand heel erg dierbaar ben verloren en daarbij mijn puberteit startte, kon ik enkel nog negatief denken, héél negatief.
    Daardoor ben ik ook heel wat misgelopen en heb ik heel wat fout gedaan.
    Heeft er iemand tips voor mij om weer stap voor stap positief te kunnen denken? Ik kan ze écht gebruiken!

Edit: Ik bedoel niet meteen een motto ofzo, ik bedoel dingen die je kan doen om positief te blijven/zijn.

[ bericht aangepast op 23 jan 2011 - 16:52 ]

You are the poetry Shakespeare was missing.

Het kan altijd erger.

walking get's too boring, when you learn how to fly..

Er is altijd iemand erger af dan jij. (:

Big girls cry when their hearts are breaking

Maak een lijst met goede dingen over jezelf. Beloof jezelf iets als je een doel bereikt. Bedoel je zoiets?

Best way not to get your heart broken, is to pretend you don't have one.

Zodra je merkt dat iets goed gaat of je denkt dat iets goed gaat beloon jezelf dan ergens mee.

Don't wait for the perfect moment, take the moment and make it perfect.

Gewoon lekker doen wat je leuk vind, en jezelf weer wat meer op de eerste plaats zetten. Denken dat vrienden komen en gaan, en het uiteindelijk jouw eigen leven is. Zo probeer ik het want ik heb hetzelfde als jou, en denk ook altijd negatief eerst.

If you have the courage to love, you have the courage to suffer.

Spain schreef:
    Maak een lijst met goede dingen over jezelf. Beloof jezelf iets als je een doel bereikt. Bedoel je zoiets?

Ja, zoiets! (:
    Bedankt!

Ik zit eigenlijk ook in een situatie als jou, bij mij is er ook zoiets gebeurt & nadat het was afgelopen startte mijn puberteit. Sinds die tijd denk ik ook alleen maar negatief, en als ik dat in de gaten heb denk ik aan de leuke dingen die ik binnekort ga doen. :x

Love begins with a smile, grows with a kiss and ends with a tear..

Apasionado schreef:
    Gewoon lekker doen wat je leuk vind, en jezelf weer wat meer op de eerste plaats zetten. Denken dat vrienden komen en gaan, en het uiteindelijk jouw eigen leven is. Zo probeer ik het want ik heb hetzelfde als jou, en denk ook altijd negatief eerst.

Njaa, daar zit 'm het juist een beetje op dit moment.
    Ik moet verschillende uitstappen doen met school, maar ik heb een functiebeperking (lees: ik moet een rolstoel meenemen) maar niemand wil ermee rijden, want ik ben het buitenbeentje. En daarom ben ik dus heel negatief daarover en zoek ik nu manieren om die uitstappen te kunnen overleven.

Ehm, ga een chocoladetaart bakken of zo. Dat vrolijkt mij altijd op, bakken is gewoon leuk, haha. Of vraag een vriendin om te komen en houd een filmmarathon? Of ga shoppen, of weet ik wat. Alle afleiding helpt. En je kan inderdaad zoals Spain al zegt een lijstje maken. En luister muziek waar je heel vrolijk van wordt, dat werkt bij mij ook altijd. (:

Genieten van de kleine dingen in leven.
    Als je leert van kleine dingen te genieten, en daar (een beetje) gelukkig of vrolijk van kan worden, weet je op tijden dat het minder gaat dat het goed komt.
    Het werkt bij mij, ik weet niet of het ook bij jou werkt =)

Felix

Denk aan de leuke dingen die er vandaag gebeurt zijn (;

I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

probeer positief te denken ver je zelf . of maak een gedicht, een verhaal:Y)

“You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

Oewh, daar bne ik heel erg goed ingeworden (: Aangezien dat wel nodig was..

1) Hoe erg dingen ook zijn er is altijd minimaal 1 positief puntje.. Nou, daar moet je aan proberen te blijven denken.
    2) Als je negatief over jezelf denkt moet je gewoon anderen positieve punten over jou op een lijstje laten zetten en dat hang je dan ergens in je kamer ofzo, als je chaggi bent kijk je daar weer naar.
    3) Nouja, zoals al werd gezegt, het kan altijd erger. Ookal lijkt het soms niet zo en vooral als je dan zo'n depri bui hebt wil ej zeggen; Nou echt niet.
    Maar als je denkt dat het niet erger kan, kan het dus alleen maar beter! :p
    (Heb ik uit de film Tarzan, hahaha. Maar ik vond 'm geniaal.
    Hij; Erger dan dit kan het niet.
    Ander; Mooi! Dan wordt het alleen maar beter!)

Positief leren denken is eigenlijk gewoon mijn punt 1, er valt namelijk niet heel veel aan te leren..
    Maar negatieve gevoelens kwijtraken doe je door keer flink uithuilen, alleen of bij anderen. Ga leuke films/programma's kijken waar je van moet lachen. Ga iets doen waar je afgeleid door raakt. Schrijf/zing/schreeuw/weet ik veel wat het van je af. (Schreeuwen in kussen heb ik ook wel eens gehoord xd)

Anyway, sterkte & Succes.

Nog iets, ik heb gemerkt dat zelfs de alelrverschrikkelijkste dingen in het leven wel wennen, maar de leuke dingen blijven even geweldig. (:

[ bericht aangepast op 23 jan 2011 - 17:40 ]

In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

Ik snap volledig wat je bedoelt (: Ik wil ook weer positief leren denken, want ik maak er mijn vriend kapot door.

Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

positief leren denken, hmm
    begin met: ik kan positief denken.
    dan ben je al goed bezig

love is hard to find, easy to lose, difficult to forget