• De stelling van vandaag luidt:
    Maagverkleiningen moeten niet vergoed worden door de verzekering.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    "I shut my eyes in order to see.'

    -nvm

    [ bericht aangepast op 16 jan 2011 - 14:48 ]


    Only losers can act the way you do

    Eens, maar toch ook weer niet. Sommige mensen kunnen het niet helpen dat ze obesitas hebben. Maar van de andere kant, vind ik wel dat je eerst moet proberen op een normale manier af te vallen, met een speciaal samengesteld dieet ofzo.


    My heart can't possibly break when it wasn't even whole to start with.

    FOEMP schreef:
    Lol, maagverkleiningen? HAHAHAHA.
    Ik zie de humor er niet van in..?


    My heart can't possibly break when it wasn't even whole to start with.

    Waarom niet? De meeste mensen die dit riskeren doen het niet voor hun lol.
    Oneens dus.


    I solemnly swear that I am up to no good.

    Oneens, die mensen kiezen daar zelf voor hoor! ;) Er zijn veel belangrijkere dingen die vergoed kunnen worden door de verzekering.


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Dat ligt eraan. Als je een maagverkeining neemt omdat je 200 kilo weegt en je dood gaat als je er geen krijgt, dan oneens. Maar als je 70 kilo weegt en je neemt er een, dan ben ik het met de stelling eens.


    Easy peasy, pumpkin peasy, pumpkin pie, motherfucker!

    0912 schreef:
    Eens, maar toch ook weer niet. Sommige mensen kunnen het niet helpen dat ze obesitas hebben. Maar van de andere kant, vind ik wel dat je eerst moet proberen op een normale manier af te vallen, met een speciaal samengesteld dieet ofzo.


    Je krijgt hem sowieso niet zomaar. Vaak moet je er eerst al een bepaald gewicht voor kwijt zijn.

    Ik ben het er in ieder geval niet mee eens met de stelling. Niet helemaal tenminste, want als hij toegepast wordt is het omdat andere dingen vaak niet goed (genoeg) helpen of het echt nodig is voor de gezondheid van de patiënt.


    The two best teachers are love and pain. - Andrea Haskell

    Oneens, wat van moeten mensen het dan van ophoesten als ze overgewicht hebben en een maagverkleining de laatste hoop voor is? Ik betaal niet voor niets over de €170 euro per maand voor de ziekenverzekering hoor.

    [ bericht aangepast op 16 jan 2011 - 0:28 ]


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Oneens.. Voor maagverkleining eerst nog een maagbandje als goed is.. [een vriendin van mij moest dat tenminste wel.]


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Destroya schreef:
    Dat ligt eraan. Als je een maagverkeining neemt omdat je 200 kilo weegt en je dood gaat als je er geen krijgt, dan oneens. Maar als je 70 kilo weegt en je neemt er een, dan ben ik het met de stelling eens.

    Dan mag je dat niet eens, je moet boven de honderd wegen en minstens drie verschillende soorten opties tonen die al gedaan hebt (en zijn mislukt). Het overgewicht moet echt gevaarlijk zijn voor je eigen gezondheid voor ze zo iets doen. Geloof me, je krijgt dat niet zomaar.

    [ bericht aangepast op 16 jan 2011 - 0:34 ]


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Alleen als het nodig is vanwege medische redenen. Maar dat is toch hetzelfde principe als plastische chirurgie? Als het nodig is (brandwonden etc.), dan vergoed de verzekering het. Maar als jij allemaal ballonnen in je tieten gaat proppen: gekke verzekering die daarvoor gaat betalen!


    It's time to be happy again.

    Nightingale schreef:
    Alleen als het nodig is vanwege medische redenen. Maar dat is toch hetzelfde principe als plastische chirurgie? Als het nodig is (brandwonden etc.), dan vergoed de verzekering het. Maar als jij allemaal ballonnen in je tieten gaat proppen: gekke verzekering die daarvoor gaat betalen!


    Serieus dat wou ik gaan zeggen(cat)


    'Burning up a sun, just to say goodbye.'

    Nightingale schreef:
    Alleen als het nodig is vanwege medische redenen. Maar dat is toch hetzelfde principe als plastische chirurgie? Als het nodig is (brandwonden etc.), dan vergoed de verzekering het. Maar als jij allemaal ballonnen in je tieten gaat proppen: gekke verzekering die daarvoor gaat betalen!

    Daar ben ik het mee eens.
    En omdat je zo'n maagverkleining alleen mag doen als het echt niet anders kan -zoals iemand hierboven heeft beschreven- ben ik het oneens met de stelling.


    To live would be an awfully big adventure

    Destroya schreef:
    Dat ligt eraan. Als je een maagverkeining neemt omdat je 200 kilo weegt en je dood gaat als je er geen krijgt, dan oneens. Maar als je 70 kilo weegt en je neemt er een, dan ben ik het met de stelling eens.


    Never forget the things that make you smile

    Eens, op voorwaarde dat de maagverkleining volledig verantwoord is natuurlijk (:


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'