• Bij het chemisch bedrijf Chemie-Pack op industrieterrein aan de Vlasweg in Moerdijk woedt woensdagmiddag een zeer grote brand. Dat heeft een politiewoordvoerder woensdag gezegd. Volgens een ooggetuige reiken de vlammen tot wel 40 meter hoog. Het is nog onbekend of er gewonden zijn.
    De rookwolken zijn van verre zichtbaar, aldus getuigen. ,,Een grote wolkpluim'', aldus een. De rook waait naar het noorden, aldus een andere getuige, richting het Hollands Diep. Bij naastgelegen bedrijven zijn ontruimingen aan de gang. Het gaat om een bedrijf dat chemische producten bewerkt en verpakt, Chemie-Pack. Het bedrijf telt ongeveer vijftig medewerkers. In het complex worden onder andere brandbare, giftige en bijtende stoffen opgeslagen. Brandweerkorpsen uit de hele streek zijn gealarmeerd.
    De rookwolken hangen al boven het dorp Moerdijk en trekken richting Dordrecht en Sliedrecht. In onder meer het het zuiden van Dordrecht en oostenlijk deel van de Hoeksche waard zijn de sirenes afgegaan en wordt mensen aangeraden om ramen en deuren te sluiten. In de regio Dordrecht wordt de kwaliteit van de lucht gemeten.



    Ik keek net dus uit mijn raam, allemaal zwarte wolken langs mijn huis. Ik heb dus maar even elk rooster, raam deur, zelfs de klepper, helemaal dicht gedaan. Ik vind het eng want ik ben alleen thuis, haha.
    Nog iemand die het langs zijn huis ziet zweven?

    Nee, het is nogal een eind weg.


    Don't dream your life, but live your dream!

    Uhu, mijn moeder moest een omweg daarvoor nemen.
    Het komt zo'n beetje onze richting op, maar 't is nog best ver.

    [ bericht aangepast op 5 jan 2011 - 18:08 ]


    Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed.

    Ik heb het net op TV gezien.
    Ook nog een chemishe industrie van bijtende stoffen enzo.
    maar het is zo koud als de pest, en er is brand ._.


    I live for the applause, you will die for it.