• De stelling van vandaag luidt:
    Er moeten meer 'zwarte scholen' komen in Nederland

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    "I shut my eyes in order to see.'

    Er zijn toch ook geen blanke scholen? Dan kan je voor elke bevolkingsgroep wel scholen gaan maken vind ik.
    Nee, dat is ook een vorm van racisme.


    Your make-up is terrible

    Nee, dan krijg je alleen maar weer meer racisme en discriminatie.


    ars moriendi

    Assassin schreef:
    Er zijn toch ook geen blanke scholen? Dan kan je voor elke bevolkingsgroep wel scholen gaan maken vind ik.
    Nee, dat is ook een vorm van racisme.


    Never look back, don't doubt tomorrow.

    Assassin schreef:
    Er zijn toch ook geen blanke scholen? Dan kan je voor elke bevolkingsgroep wel scholen gaan maken vind ik.
    Nee, dat is ook een vorm van racisme.


    Life has many different chapters, one bad chapter doesn't mean the end of the book.

    Oneens, dan kun je bezig blijven en zo maak je de verschillen tussen culturen alleen maar groter.


    'I would rather fight with you, than make love to anyone else.'

    Jovi schreef:
    Nee, dan krijg je alleen maar weer meer racisme en discriminatie.


    None but ourselves can free our minds.

    Jovi schreef:
    Nee, dan krijg je alleen maar weer meer racisme en discriminatie.


    Life is a beautiful struggle

    Enterrement schreef:
    Oneens, dan kun je bezig blijven en zo maak je de verschillen tussen culturen alleen maar groter.


    Militat omnis amans

    Assassin schreef:
    Er zijn toch ook geen blanke scholen? Dan kan je voor elke bevolkingsgroep wel scholen gaan maken vind ik.
    Nee, dat is ook een vorm van racisme.

    Assassin schreef:
    Er zijn toch ook geen blanke scholen? Dan kan je voor elke bevolkingsgroep wel scholen gaan maken vind ik.
    Nee, dat is ook een vorm van racisme.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Assassin schreef:
    Er zijn toch ook geen blanke scholen? Dan kan je voor elke bevolkingsgroep wel scholen gaan maken vind ik.
    Nee, dat is ook een vorm van racisme.


    Eigenlijk is het een vorm van segegratie, je scheidt bevolkingsgroepen maar je zegt niet dat er een beter is dan de ander. Eigenlijk discrimineer je in de engste zin van het woord, namelijk, je onderscheidt.

    En er zijn wel degelijk blanke scholen, Het Vossius en Barlaeus zijn al 2 voorbeelden in amsterdam, zitten maar een handjevol allochtonen op.

    Verder heb ik vrijheid van onderwijs erg hoog zitten, dus ik zou zeggen dat iedereen voor zijn eigen school moet kunnen kiezen, als daarvan meer zwarte scholen komen boeit het me niet.

    EDIT: met zwarte scholen wordt hier volgens mij bedoeld: scholen met weinig autochtonen (correct me if I'm wrong)

    [ bericht aangepast op 4 jan 2011 - 1:53 ]

    Assassin schreef:
    Er zijn toch ook geen blanke scholen? Dan kan je voor elke bevolkingsgroep wel scholen gaan maken vind ik.
    Nee, dat is ook een vorm van racisme.

    Nouja, op mijn school zijn de allochtonen op één hand te tellen.
    Maar dat komt denk ik ook omdat ik op 'vernieuwend' onderwijs zit..
    Anyway, ik ben het er niet mee eens. Als er een school is die veel negroïde mensen aantrekt, so be it. Maar moeten? Nee.
    Edit: Heb jij trouwens ooit een ZWART persoon gezien? Ik vind die uitdrukking echt dom.

    [ bericht aangepast op 4 jan 2011 - 2:16 ]


    Everything means nothing, if I ain't got you.

    Juist niet! Er zijn al te veel scholen waar meer dan de helft van de leerlingen van allochtone afkomst is. Gemengde scholen, waar je iets kunt leren over elkaars cultuur, zijn veel beter!


    Ik lach de wereld uit, en dans mijn twijfels weg

    Jovi schreef:
    Nee, dan krijg je alleen maar weer meer racisme en discriminatie.


    Simple, but effective.

    Ik heb eerst even opgezocht wat een zwarte school is, haha. Een school met minstens 70% allochtone leerlingen.
    Wat willen ze dan zeggen? 'Jij moet vanaf nu een zwarte school zijn!' Alsof ze dat zo even kunnen zeggen tegen die scholen.
    Ik snap dat er scholen zijn die veel autochtone mensen aantrekken en dat er scholen zijn die veel allochtone mensen aantrekken. Maar waarom zou een school per se een zwarte school als plakkertje moeten hebben? Dat is trouwens sowieso onmogelijk, want als 70% van de leerlingen allochtoon is dan zouden ze tegen autochtone mensen moeten zeggen dat ze niet op die school kunnen omdat ze dan geen zwarte school meer zijn. Dus eigenlijk vind ik het een beetje vreemde stelling. Een school kan je zwart, wit of gemengd noemen, maar je kan niet zeggen dat die er per se moeten komen.

    Daarbij vind ik gemengde scholen ook beter. In Nederland is een multiculturele samenleving. Daarbij moeten we respect hebben voor elkaars geloof (of juist respect hebben omdat we geen geloof hebben) en dan moeten we rekening met elkaar houden. Op school zal je dan in de omgang al met andere culturen te maken moeten krijgen zodat je als kind dat hebt moeten leren en daar in de toekomst maar een kleine kans is dat je daar problemen mee krijgt.


    To live would be an awfully big adventure