shadowsalyer schreef:
(...)
Eigenlijk is het een vorm van segegratie, je scheidt bevolkingsgroepen maar je zegt niet dat er een beter is dan de ander. Eigenlijk discrimineer je in de engste zin van het woord, namelijk, je onderscheidt.
En er zijn wel degelijk blanke scholen, Het Vossius en Barlaeus zijn al 2 voorbeelden in amsterdam, zitten maar een handjevol allochtonen op.
Verder heb ik vrijheid van onderwijs erg hoog zitten, dus ik zou zeggen dat iedereen voor zijn eigen school moet kunnen kiezen, als daarvan meer zwarte scholen komen boeit het me niet.
EDIT: met zwarte scholen wordt hier volgens mij bedoeld: scholen met weinig autochtonen (correct me if I'm wrong)
Dat eerste, dat bedoelde ik ook. Het word een soort tweede apartheid. Zal me niet verbazen als Nederland daar nu weer als eerste mee begint.
Het ligt dan ook in welke buurt die school staat. En het kan ook nog eens per klas verschillen. Bij mij is 2/3 allochtoons, maar in een andere klas is het juist weer andersom.
Ik zie gewoon niet in waarom je expres onderscheid zou maken tussen mensen die getint zijn en mensen die het niet zijn. Als het gewoon gebeurd, okay. Dan kan niemand er iets aan doen.
Your make-up is terrible