• De stelling van vandaag luidt:
    Er moeten meer 'zwarte scholen' komen in Nederland

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    "I shut my eyes in order to see.'

    Later krijgen de allochtonen ook te maken met blanke mensen na hun schooltijd. Ik vind het juist goed dat iedereen gemixt zit, want zo kunnen die allochtonen zich al aanpassen.


    it's so empty living behind these castle walls

    Eens omdat sommige kinderen niet naar een school met buitenlanders mogen van hun ouders. En oneens omdat ze zich zo veel minder snel kunnen aanpassen aan de Nederlandse normen en waarden.

    [ bericht aangepast op 4 jan 2011 - 8:46 ]


    Don't wait for the perfect moment, take the moment and make it perfect.

    Assassin schreef:
    Er zijn toch ook geen blanke scholen? Dan kan je voor elke bevolkingsgroep wel scholen gaan maken vind ik.
    Nee, dat is ook een vorm van racisme.

    Hm, we moeten samen leren leven ofzo?


    I'm a hero, and I'm super. I guess I'm a SUPERHERO

    shadowsalyer schreef:
    (...)

    Eigenlijk is het een vorm van segegratie, je scheidt bevolkingsgroepen maar je zegt niet dat er een beter is dan de ander. Eigenlijk discrimineer je in de engste zin van het woord, namelijk, je onderscheidt.

    En er zijn wel degelijk blanke scholen, Het Vossius en Barlaeus zijn al 2 voorbeelden in amsterdam, zitten maar een handjevol allochtonen op.

    Verder heb ik vrijheid van onderwijs erg hoog zitten, dus ik zou zeggen dat iedereen voor zijn eigen school moet kunnen kiezen, als daarvan meer zwarte scholen komen boeit het me niet.

    EDIT: met zwarte scholen wordt hier volgens mij bedoeld: scholen met weinig autochtonen (correct me if I'm wrong)


    Dat eerste, dat bedoelde ik ook. Het word een soort tweede apartheid. Zal me niet verbazen als Nederland daar nu weer als eerste mee begint.

    Het ligt dan ook in welke buurt die school staat. En het kan ook nog eens per klas verschillen. Bij mij is 2/3 allochtoons, maar in een andere klas is het juist weer andersom.

    Ik zie gewoon niet in waarom je expres onderscheid zou maken tussen mensen die getint zijn en mensen die het niet zijn. Als het gewoon gebeurd, okay. Dan kan niemand er iets aan doen.


    Your make-up is terrible

    Enterrement schreef:
    Oneens, dan kun je bezig blijven en zo maak je de verschillen tussen culturen alleen maar groter.


    You better put a condom on, if you're gonna act like a dick you need to dress like one.

    @Shadowsalyer&Assassin
    A-men! _O_

    Assassin schreef:
    Er zijn toch ook geen blanke scholen? Dan kan je voor elke bevolkingsgroep wel scholen gaan maken vind ik.
    Nee, dat is ook een vorm van racisme.


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Jovi schreef:
    Nee, dan krijg je alleen maar weer meer racisme en discriminatie.


    Fighting for peace is like fucking for virginity.

    Assassin schreef:
    (...)

    Dat eerste, dat bedoelde ik ook. Het word een soort tweede apartheid. Zal me niet verbazen als Nederland daar nu weer als eerste mee begint.

    Het ligt dan ook in welke buurt die school staat. En het kan ook nog eens per klas verschillen. Bij mij is 2/3 allochtoons, maar in een andere klas is het juist weer andersom.

    Ik zie gewoon niet in waarom je expres onderscheid zou maken tussen mensen die getint zijn en mensen die het niet zijn. Als het gewoon gebeurd, okay. Dan kan niemand er iets aan doen.


    Ik denk dat de stelling niet zo goed is geformuleerd, wat ze bedoelen is denk ik: 'Het aantal allochtone leerlingen moet beter worden verspreid, zodat je meer gemengde scholen krijgt' (correct me if I'm wrong). En daar valt iets over te zeggen in termen van racisme. Als je ervoor zorgt dat de scholen meer gemengd wordt, zou je een beter begrip kunnen kweken voor elkaar bij zowel autochtone als allochtone kinderen.

    That said, ik vind vrijheid van onderwijs hoger staan dan evt. racisme in nederland, dus iedereen moet de school kunnen kiezen die het beste bij hem of haar past.

    Assassin schreef:
    Er zijn toch ook geen blanke scholen? Dan kan je voor elke bevolkingsgroep wel scholen gaan maken vind ik.
    Nee, dat is ook een vorm van racisme.

    Jovi schreef:
    Nee, dan krijg je alleen maar weer meer racisme en discriminatie.


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    Jovi schreef:
    Nee, dan krijg je alleen maar weer meer racisme en discriminatie.


    effort never betrays you

    Jovi schreef:
    Nee, dan krijg je alleen maar weer meer racisme en discriminatie.


    Failure is the opportunity to begin again, more intelligently.

    Enterrement schreef:
    Oneens, dan kun je bezig blijven en zo maak je de verschillen tussen culturen alleen maar groter.


    wth.